    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 34063 current limit
    Date: Tue, 21 Apr 2009 22:11:54 +0200

    > ja wiem. 13.6 ustawię i dodam około 1 ohma na ograniczenie ale pytam
    > praktyków, którzy mieli okazję uzywac tej przetwornicy. Czy ty na niej coś
    > robiłeś czy piszesz teoretycznie? :-)
    > Jak ona reaguje na zwarcia na wyjściu takie bezczelne?

    Poczytaj sobie w nocie katalogowej albo aplikacyjnej działy "Theory of
    operation" ;)... tam jest wyjaśniona zasada działania tej przetwornicy
    ;)... generalnie jest tak, że jest faza ładowania o stałej długości
    czasu (ustawianej kondensatorkiem). Faza ta może zostać przerwana przed
    czasem jeśli prąd ŁADOWANIA!! przekroczy ograniczenie. To ważna uwaga,
    że stosujesz ograniczenie maksymalnego prądu ładowania cewki!! A nie
    prądu wyjściowego :)... Po fazie ładowania cewki następuje faza jej
    rozładowania. Ta faza też ma ustalony czas minimalny. Po tym czasie
    układ przechodzi do fazy ładowania w momencie, gdy napięcie wyjściowe
    spadnie poniżej ustawionego napięcia.

    Tak więc w przypadku zwarcia masz tak - układ zaczyna ładować cewkę,
    prąd powoli narasta (indukcyjność!!), przekracza prąd maksymalny, układ
    wyłącza ładowanie i czeka minimalny czas wyłączenia, po czym (wobec Uwy
    = 0) włącza z powrotem ładowanie i cykl się powtarza.. Generalnie jeśli
    układ nie jest przeciążony, nie zastosujesz jakiejś wybitnie małej
    indukcyjności, to nic się nie stanie nawet przy zwarciu;)... bardziej
    bym się obawiał o akumulator w przypadku zwarcia ;P...

    Pozdrawiam
    Konop