  • Data: 2015-07-01 16:42:20
    Temat: Re: 300
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 28.06.2015 o 08:33 Cavallino <c...@k...pl>
    pisze:

    >I oczywiście gdyby kurs franka spadał to kredytobiorcy reagowaliby
    >tak samo (po spostrzeżeniu tego uchybienia)...

    Ba, on spadal przez wiele lat.
    Wiec ciekaw jestem ktory to taki madry bank, ze udziela kredytu np na
    4% we franku i jednoczesnie przyjmuje depozyty na 5% w pln.
    A po roku mu sie okazuje ze ten kredyt co byl warty 300k pln jak go
    wyplacal, to teraz jest warty 250k pln, choc we frankach tyle samo.

    Nie, cudow nie ma - banki musialy na to miec pokrycie w walucie. Tzn
    niekoniecznie w reczywistej walucie, ale podobnie jak kredyty - w tej
    walucie nominowane.
    Co wcale nie dziwi, bo jest masa instrumentow na rynkach swiatowych, z
    ktorych polskie banki tez moga korzystac.
    Ale to sa instrumenty w swiatowych walutach, a nie w pln :-)

    J.