  • Data: 2009-05-03 06:40:53
    Temat: Re: 3-fazowa linia energetyczna. Jak ustawić druty?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 02 May 2009 14:26:08 +0200, Antek Laczkowski wrote:
    >Jeżeli mamy 3 fazy (co 120 stopni) to wydaje mi się, że druty należałoby
    >rozmieścić we wierzchołkach trójkąta równobocznego. Wtedy pole e-m
    >od takiej linii, widziane z daleka, prostopadle do linii,
    >praktycznie się zeruje, czyli nie ma strat na promieniowanie.
    >
    >Tymczasem widzę przewody wysokiego napięcia (3-fazowe) w jednej
    >płaszczyźnie. Dlaczego??

    Po pierwsze to te straty na promieniowanie sa male - dopiero przy
    dlugosci linii idacej w tysiace kilometrow wychodzi z jednego druta
    przyzwoita antena na 50Hz.

    Po drugie cos mi sie wydaje ze trzy druty "w lini" tez sie troche
    kompensuja, a "w trojkat" tez nie daje calkowitej kompensacji.
    Czyli wygoda przewaza.

    J.