  • 21. Data: 2015-02-16 21:46:31
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 21:18:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > parowym. Czas od uruchomienia "pieca" do chwili otrzymania efektywnego
    > ciśnienia roboczego, umożliwiającego jazdę, to nieco ponad minuta. To
    > tyle, ile potrzebuje w zimie stary dizel z komorą wstępną, aby pojechać.
    > Ale o ile czystsze spalanie, o ile lepszy chód - praktycznie brak
    > wibracji. Silnik prawie bezgłośny. Brak skrzyni biegów, potężny moment
    > obrotowy w pełnym zakresie obrotów. 300 koni mechanicznych mieści się w
    > silniczku sporo mniejszym od bloku z malucha.
    > Ciekawe, czy motoryzacja wróci do starych pomysłów.

    W tym silniku nie było żadnych dodatkowych mechanizmów. Chociaż nie, był jeden
    dzisiaj nie występujący. To aparat zapłonowy. W pracującym silniku nie ma elementów
    które nie pracują na warstwie oleju. To olej był czynnikiem powodującym dodatkowe
    opory. Jedynymi elementami które wnosiły dodatkowe zapotrzebowanie na moc to szklanki
    i popychacze zaworów. Niby małe gówinko ale za każdym ruchem góra dół trzeba
    kilka-kilkanaście deko rozpędzić od zera do tego kilkadziesiąt razy na sekundę. Wpływ
    tych dodatkowych mas w stosunku do silnika z wałkiem rozrządu w głowicy jest taki ze
    te drugie mogą pracować z większymi prędkościami obrotowymi.

  • 22. Data: 2015-02-17 03:06:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> wrote in message

    > Samochód parowy Jaya Leno:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8

    Piękne - gdzie można się parowym samochodem przejechać w Polsce?

  • 23. Data: 2015-02-17 09:20:34
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> wrote in message

    > Piękne - gdzie można się parowym samochodem przejechać w Polsce?

    w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby rano moc
    pojechac;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 24. Data: 2015-02-17 13:06:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze:

    >(...)
    > w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby rano moc
    > pojechac;)

    Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał, że
    ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można ubrać się
    w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.
    I tak ludzie jeździli.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2015-02-17 13:12:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości

> [...]
    >że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można
    >ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.

    Wczesniej jezdzili powozami bez ogrzewania, czy odkrytymi
    furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne.

    Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co
    radiatory w falowniku dadza :-)

    J.

  • 26. Data: 2015-02-17 13:12:25
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze:

    > Może disel, ale np benzyniak w Matizie chodzi dobrze i nie trzęsie, a
    > on ma własnie 3 gary i jest chwalony za trwałość.

    Zasadnicze pytanie - lepiej się sprawuje niż czterocylindrowy?

    > i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak
    > Nie przesadzaj, w zimie 6,5, w lecie 6, cały czas po mieście.

    Kumpel jeździ 3litrowym audi TDI, a ono jeżeli mu wierzyć spóła około
    6litrów. Moje trzy cylinderki i 1.5l CRDI pochłaniają jak już pisałem
    około 7.. też w mieście.

  • 27. Data: 2015-02-17 13:12:41
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > O malo się nie udusiłem. Ostrzegaj.

    Jak najbardziej poważna, większość użytkowników pms wie o czym pisze.

  • 28. Data: 2015-02-17 14:06:25
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne.
    >
    > Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co

    Po co książka. Popatrz na zdjęcia starych samochodów albo jeszcze lepiej tramwajów i
    autobusów. Korbelkowy albo kierowca na zewnątrz. Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we
    łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla powożącego miejsce na zewnątrz.

  • 29. Data: 2015-02-17 14:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla
    >pasażerów a dla >powożącego miejsce na zewnątrz.

    Powozenie widac swobody ruchow potrzebuje, albo szyby przednie dlugo
    nie wytrzymywaly :-)

    Moze tez wazniejsze bylo, aby sluzba nie mieszala sie z jasnie
    panstwem.

    No i pierwsze samochody to nasladowaly, ale szybko przeszlo ...

    J.

  • 30. Data: 2015-02-17 14:50:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
> [...]

    konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla

    Ponieważ pasażerowie to zysk, a kierowca to koszt. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba