eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody3 cylindry › Re: 3 cylindry
  • X-Received: by 10.140.109.181 with SMTP id l50mr296712qgf.3.1424117233944; Mon, 16
    Feb 2015 12:07:13 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.109.181 with SMTP id l50mr296712qgf.3.1424117233944; Mon, 16
    Feb 2015 12:07:13 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    border1.nntp.dca1.giganews.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com
    !hl2no17419747igb.0!news-out.google.com!c1ni7qar.1!nntp.google.com!i13no1662853
    qae.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 16 Feb 2015 12:07:13 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <mbt0s8$60d$1@usenet.news.interia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.19.34;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 109.243.19.34
    References: <mbr35b$253$1@node1.news.atman.pl> <mbr3lh$2n9$1@node1.news.atman.pl>
    <mbr60f$d16$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@g...com>
    <mbt0s8$60d$1@usenet.news.interia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <3...@g...com>
    Subject: Re: 3 cylindry
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Mon, 16 Feb 2015 20:07:13 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 38
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555880
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 16:03:37 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2015-02-15 o 23:33, k...@g...com pisze:
    > > W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > >> (...)
    > >> P.S.
    > >> Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?
    > >>(...)
    > >
    > > sądzisz `że maił jakieś zdecydowanie większe od współczesnego? Z wyjątkiem
    gorszego oleju jaki wtedy był nie było w nim nic dodatkowego żeby tarcie miał mieć
    większe albo mniejsze.
    > >
    >
    > Ja nie sądzę, ja wiem ;)
    > To znaczy wiem, ale nie pamiętam szczegółów.
    >
    > DTR coś mówiło bodajże o ponad 5km (koniach) marnujących się na same
    > opory wewnętrzne.
    > Bo to, że to dolnozaworówka, to chyba dobrze wiesz. A to też ma wpływ.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    I co z tego ze dolnozaworowy? W stosunku do współczesnych górnozaworowych(
    niektórych) miał szklanki. Osiem dodatkowych elementów poruszających się góra- dół
    praktycznie bez tarcia. Do kilku koni to w zależności od wielkości silnika zużywane
    jest na napęd pompy oleju, pompy wody. M20 miał wentylator chłodnicy napędzany od
    silnika, kilkaset watów na samo kręcenie śmigłem. W 125p założyli w pewnym momencie
    sprzęgło elektromagnetyczne na napędzie śmigła bo do 2kW na kręcenie szło.
    Współczesna sprężarka potrzebuje kilka - kilkanaście kilowatów żeby pompowała.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: