  • 41. Data: 2023-03-06 20:56:10
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 6 Mar 2023 20:48:00 +0100, użytkownik cef napisał:

    > Mieszkam nad Odrą.
    > Nie widać, żeby miała zanikać.

    Widać, widać. Ja też mieszkam nad Odrą i to parę dziesiątków lat, więc nie
    ściemniaj. Zeszłoroczne zatrucie było spowodowane koincydencją 3 czynników
    - zasolenia, temperatury i *niskiego przepływu*. Od kilku lat dość
    regularnie w lecie zamykają przeprawy promowe, jeszcze 20 lat temu to się
    nie zdarzało.
    Zresztą, dyskusja z denialistą nie ma sensu, jesteście ślepi na
    rzeczywistość.

    --
    Jacek

  • 42. Data: 2023-03-06 20:58:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.03.2023 o 19:59, io pisze:

    > Są lepsze, nie smrodzą.

    Dla jednych smród a dla drugich zapach :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 43. Data: 2023-03-06 21:09:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-06 o 20:56, Jacek pisze:

> [...]
    > nie zdarzało.
    > Zresztą, dyskusja z denialistą nie ma sensu, jesteście ślepi na

    A jakbyś tak w lustro spojrzał?
    100-200-300 lat temu też wysychały rzeki, były susze, powodzie
    i kto był wtedy winny?
    A za ocieplenie w średniowieczu kto odpowiadał?
    A w perspektywie kilkusetletniej widać jakieś tendencje
    jeśli ostatnie zlodowacenie było ze 20 tysięcy lat temu?

    Weź pod uwagę komu i co się opłaca
    patrząc na pomysły "klimatyczne".
    (np dziura ozonowa kiedyś tak teraz emisje CO2)

  • 44. Data: 2023-03-06 21:56:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.03.2023 15:19, io wrote:
    > Kilka dni temu rozmawiałem przy garażu z gościem, który pytał się "ale
    > co on będzie miał z tego, że jak będzie kupował samochód to wybierze
    > elektryka zamiast spalinówki". To mówię, że "nie będzie zatruwał siebie
    > i innych". Na to on ... "ale co on będzie miał z tego, że kupi
    > elektryka. Coś musi go zachęcić do tego zakupu" ...

    A dlaczego namawiający do elektryka nie namawia do roweru, do zmiany
    odżywiania? Mniej cukru, chemii, otyłości => większej pieniędzy na
    poważniejsze choroby i badania diagnostyczne dla wszystkich.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2023-03-06 22:01:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A dlaczego namawiający do elektryka nie namawia do roweru, do zmiany
    > odżywiania? Mniej cukru, chemii, otyłości => większej pieniędzy na
    > poważniejsze choroby i badania diagnostyczne dla wszystkich.

    Ależ namawiają. Niedługo będą zmuszać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2023-03-06 22:08:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A dlaczego namawiający do elektryka nie namawia do roweru, do zmiany
    > odżywiania? Mniej cukru, chemii, otyłości => większej pieniędzy na
    > poważniejsze choroby i badania diagnostyczne dla wszystkich.

    Nie ma takiej mody. Czasem jednym okiem rzucam na reklamy
    (zakładam, że są podobne na innych stacjach TV)
    i tam jest taka tendencja teraz, że ludzie chodzą na codzień z tabletkami,
    które zażywają i się chwalą jak im lepiej.
    Co do zdrowego stylu życia, to też raczej nie propaguje
    się zdrowego trybu tylko wszystko to, co wykluczało
    by z takiego zdrowego życia -tabletki na bóle, na stawy,
    niezdrowe żarcie. Natomiast brakuje samoistnej reklamy,
    żeby pójść na np basen.

  • 47. Data: 2023-03-07 07:40:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A dlaczego namawiający do elektryka nie namawia do roweru, do zmiany
    > odżywiania?

    Siebie czy kogoś?
    Bo co kogo obchodzi, jak ktoś inny się odżywia?
    Nie smrodzi tym w nos na codzień.

    Rower to też lepszy pomysł, ale ja tam bym wolał żeby ludziska
    przesiedli się do pks, a nie samochodów i nie zajmowali bez potrzeby
    jezdni i ładowarek.

  • 48. Data: 2023-03-07 08:32:35
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 6 Mar 2023 21:09:11 +0100, użytkownik cef napisał:

> [...]
    > A w perspektywie kilkusetletniej widać jakieś tendencje jeśli ostatnie
    > zlodowacenie było ze 20 tysięcy lat temu?

    Po pierwsze, opowiadasz bzdury. Wrzucasz do jednego worka powódź czy suszę
    ze zmianą klimatu. Tu nie chodzi o pojedyncze epizody pogodowe a raczej o
    częstość ich występowania. I jakie ocieplenie w średniowieczu? O tzw.
    "małej epoce lodowej" w średniowieczu słyszałem, Holendrzy jeździli na
    łyżwach po swoich kanałach a u nas podobno saniami można było na
    Bornholm :) Po drugie, poziom oceanu światowego wzrósł od początku ery
    (czyli ok. 100 lat) przemysłowej o 20 cm, podczas gdy od zakończenia
    ostatniego zlodowacenia był niezmienny. Wzrost i jego tempo idealnie
    odpowiada wzrostowi zawartości CO2 w atmosferze. Skomentuj to. Typowi
    denialiści nie rozumieją jak można zmierzyć poziom oceanu albo zawartość
    CO2 3000 czy 10000 lat temu. Są metody, sam ich poszukaj.
    I po co ja marnuję czas... Dyskusja z denialistą o klimacie przypomina
    taką o bogach z wierzącym albo o masonach z wyznawcą spisków. Jest po
    prostu pewna klasa ludzi o tak skonstruowanych umysłach że są one
    niezdolne do spojrzenia z innego niż własny punktu widzenia.

    --
    Jacek

  • 49. Data: 2023-03-07 09:49:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 07:32:35 -0000 (UTC), Jacek wrote:

> [...]
    > częstość ich występowania. I jakie ocieplenie w średniowieczu? O tzw.
    > "małej epoce lodowej" w średniowieczu słyszałem, Holendrzy jeździli na

    To im sie zdarzalo i w ubieglym wieku, stad popularnosc łyżwiarstwa w
    Holandii, pardon - w Niderlandach.

> [...]
    > ostatniego zlodowacenia był niezmienny. Wzrost i jego tempo idealnie
    > odpowiada wzrostowi zawartości CO2 w atmosferze. Skomentuj to.

    20cm to niewiele. I w dodatku ... trudno idealną zgodnosc stwierdzic
    przy możliwych błedach?

    A w dodatku ... nie powinien ten zwiekszony CO2 topic lodu przez
    dluzszy okres?

    > Typowi
    > denialiści nie rozumieją jak można zmierzyć poziom oceanu albo zawartość
    > CO2 3000 czy 10000 lat temu. Są metody, sam ich poszukaj.

    Tylko nie wiadomo na ile dokladne.
    Ponoc nasze wybrzeze bałtyckie sie podnosci ... bo lodowiec przestał
    uciskac.

    Ale ale ... tych zlodowacen było kilka ... jak nic nie zrobimy,
    przyjdzie następne :-P

> [...]
    > prostu pewna klasa ludzi o tak skonstruowanych umysłach że są one
    > niezdolne do spojrzenia z innego niż własny punktu widzenia.

    A tu widzisz - u nas rekordowa ciepla zima, w USA rekordowe opady
    sniegu :-)

    J.

  • 50. Data: 2023-03-07 10:05:45
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 7 Mar 2023 09:49:11 +0100, użytkownik J.F napisał:

    > 20cm to niewiele. I w dodatku ... trudno idealną zgodnosc stwierdzic
    > przy możliwych błedach?
    >
    > A w dodatku ... nie powinien ten zwiekszony CO2 topic lodu przez dluzszy
    > okres?

    JF-ie, jesteś znanym na grupach bajarzem, zgłaszającym rozliczne
    wątpliwości do czegokolwiek co ktokolwiek napisze. Więc nie będę
    komentował takich rzeczy jak "idealna zgodność", "dłuższy okres", "nie
    wiadomo na ile dokładnie", rekordowe opady"... Smutne jest to że ktoś o w
    miarę zdrowym umyśle produkuje takie dyrdymały jak jakiś zrzędzący
    dziadek. Stać cię na więcej.

    --
    Jacek