  • 51. Data: 2023-03-07 10:13:14
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: K <...@l...com>

    On 06/03/2023 20:56, Mateusz Bogusz wrote:

    > A dlaczego namawiający do elektryka nie namawia do roweru, do zmiany
    > odżywiania? Mniej cukru, chemii, otyłości => większej pieniędzy na
    > poważniejsze choroby i badania diagnostyczne dla wszystkich.

    Pamietaj, ze najczesciej psychofani elektrykow to bezrobotna lewicowa
    patologia z lbami pofarbowanymi na rozowo, ktora sie przykleja do
    asfaltu w ramach jakiegos protestu. Zeby nie bylo to po prawej stronie
    spierdolenie umyslowe jest na jeszcze wyzszym poziomie. Jedni i drudzy
    elektrykami nie jezdza i jezdzic nie beda, chyba ze pociagami na miejsce
    protestu.

  • 52. Data: 2023-03-07 10:19:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-07 o 08:32, Jacek pisze:

> [...]
    > ostatniego zlodowacenia był niezmienny. Wzrost i jego tempo idealnie
    > odpowiada wzrostowi zawartości CO2 w atmosferze. Skomentuj to. Typowi
    > denialiści nie rozumieją jak można zmierzyć poziom oceanu albo zawartość
    > CO2 3000 czy 10000 lat temu. Są metody, sam ich poszukaj.
    > I po co ja marnuję czas... Dyskusja z denialistą o klimacie przypomina
    > taką o bogach z wierzącym albo o masonach z wyznawcą spisków. Jest po
    > prostu pewna klasa ludzi o tak skonstruowanych umysłach że są one
    > niezdolne do spojrzenia z innego niż własny punktu widzenia.

    Podnosisz argument dyskusji z denialistą nie zauważając, że sam
    się w tę definicję wpisujesz. Fakty są bowiem takie, ze nawet z tego co
    piszesz
    wynika, że w perspektywie czasowej mamy zmianę poziomu o 20cm na 20tys lat.
    Przypisujesz tę ostatnią zmianę wzrostowi CO2 ale jest sporo innych
    czynników,
    które rosły w ostatnim stuleciu. Rosła populacja ludzka, rosły obszary
    ziemi objęte zasiewami albo wzrosła liczba wyznawców jakiejś religii.
    Nie wykazano braku związku z tymi wzrostami.
    I po co ja marnuje czas?
    A sprawdź dokładnie co wzrosło przez ostatnie stulecie i udowodnij, że
    nie ma to wpływu na poziom wód.
    Argument CO2 podnoszą Ci, którzy mają w tym interes
    (system opłat, elektryfikacja) To ten sam kapitał co paliwa płynne,
    ale jest potrzeba wykreowania modelu zachowań, żeby to łatwiej przepchnąć.
    Moim zdaniem się pospieszyli.

  • 53. Data: 2023-03-07 11:54:22
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > A dlaczego namawiający do elektryka nie namawia do roweru, do zmiany
    > odżywiania? Mniej cukru, chemii, otyłości => większej pieniędzy na
    > poważniejsze choroby i badania diagnostyczne dla wszystkich.

    Czemu roweru? Niech piechtochodem biega!

  • 54. Data: 2023-03-07 12:01:13
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 06.03.2023 o 22:08, cef pisze:

    > Nie ma takiej mody. Czasem jednym okiem rzucam na reklamy
    > (zakładam, że są podobne na innych stacjach TV)
    > i tam jest taka tendencja teraz, że ludzie chodzą na codzień z tabletkami,
    > które zażywają i się chwalą jak im lepiej.
    > Co do zdrowego stylu życia, to też raczej nie propaguje
    > się zdrowego trybu tylko wszystko to, co wykluczało
    > by z takiego zdrowego życia  -tabletki na bóle, na stawy,
    > niezdrowe żarcie. Natomiast brakuje samoistnej reklamy,
    > żeby pójść na np basen.

    A w rzece nie można się wykąpać?

  • 55. Data: 2023-03-07 12:03:17
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Dla jednych smród a dla drugich zapach :]

    Narkomani.

  • 56. Data: 2023-03-07 12:31:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-07 o 12:01, io pisze:

    > A w rzece nie można się wykąpać?

    W rzece nie, bo rzeka jest sezonowa,
    poza tym niesie ryzyko, że woda jest zasyfiona
    odpadem z przemysłu a po trzecie baseny
    muszą zarabiać. Można ewentualnie biegać,
    ale tylko w odpowiednich markowych butach
    na które ma się zezwolenie od ministra.

  • 57. Data: 2023-03-07 12:33:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 7 Mar 2023 10:19:08 +0100, w
    <6407018d$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>, cef <c...@i...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > ziemi objęte zasiewami albo wzrosła liczba wyznawców jakiejś religii.
    > Nie wykazano braku związku z tymi wzrostami.

    Wystarczy popatrzeć na wykres CO2 w powietrzu i wykres temperatury.

    > I po co ja marnuje czas?

    Nie wiem. Nie posiadając żadnej wiedzy pozostaje dalej szprycować się bzdurami
    od fanów teorii spiskowych.

  • 58. Data: 2023-03-07 13:20:31
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 6 Mar 2023 20:29:49 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > W czym konkretnie? Że stawek szczęśliwicki dalej jest jak był czy że nie
    > mam gniazdka pod blokiem?

    Konkretnie w tym że twój stawek jest przepływowy (więc słabiej podlega
    prawidłowości wysychania z uwagi na znacznie rozleglejszą zlewnię niż w
    przypadku wód zwykle nazywanych nieprzepływowymi). O czym oczywiście nie
    masz pojęcia bo w mieście dopływy i odpływy są z reguły zamaskowane.
    Wyjedź poza miasto i się rozejrzyj. A jak jesteś za leniwy, to poczytaj:
    https://gazetalubuska.pl/tag/jezioro-glebokie
    Moja glinianka w której się kąpię od 50 lat ma na początku wiosny 2 m
    mniej licząc od poziomu sprzed powiedzmy 10 lat. Jeziorko Małe Dąbskie,
    moje ulubione, ma już ze dwa m mniej niż miewało i sądząc po tempie za 10
    lat zmieni się w łączkę.

    --
    Jacek

  • 59. Data: 2023-03-07 14:23:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 12:20:31 -0000 (UTC), Jacek wrote:

> [...]
    > masz pojęcia bo w mieście dopływy i odpływy są z reguły zamaskowane.
    > Wyjedź poza miasto i się rozejrzyj. A jak jesteś za leniwy, to poczytaj:

    To jest to koło Międzyrzecza?

    Owszem, ale:
    - nie otwarto tam jakiejs kopalni odkrywkowej obok? Chyba nie.
    - nie jest to jakas wyjątkowa susza, ktora za rok minie?
    - nie "podkrada" ktos wody z doplywu? W Izraelu tak zrobili z
    Jordanem, i Morze Martwe wysycha.

    Bo bywam czesto w Boszkowie (jez. Dominickie) i tam sie woda trzyma.

    Na Głębokim bylem ze 3 lata temu - poziom wody byl przyzwoity.
    A ze 30 lat temu pomost niewiele wystawał nad wodę.

> [...]
    > mniej licząc od poziomu sprzed powiedzmy 10 lat. Jeziorko Małe Dąbskie,
    > moje ulubione, ma już ze dwa m mniej niż miewało i sądząc po tempie za 10

    No coz - od lat mamy rekordowe upały latem, a teraz chyba w miare
    suchą zimę.

    Ale
    https://www.imgw.pl/sites/default/files/2021-04/imgw
    -pib-klimat-polski-2020-opracowanie-final-pojedyncze
    -min.pdf

    "W 2020 roku opady cechowało silne zróżnicowanie przestrzenne, a sumy
    roczne zawierały się w przedziale od 80% do 140% normy wieloletniej.
    W ciepłej porze roku wystąpiły liczne przypadki gwałtownych
    i niezwykle wydajnych opadów, powodujące lokalne wezbrania i
    podtopienia. Podobne gwałtowne opady wystąpiły w październiku.

    Średnia obszarowa suma opadów w Polsce w 2020 roku wynosiła 645,4 mm i
    była o 6% wyższa od normy klimatologicznej."

    J.

  • 60. Data: 2023-03-07 18:20:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 13:20, Jacek pisze:

    > Konkretnie w tym że twój stawek jest przepływowy

    A tak konkretnie to skąd dokąd przepływa?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!