    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3/4 hejterów
    Date: Tue, 7 Mar 2023 09:49:11 +0100
    <640610f1$0$9604$65785112@news.neostrada.pl> <tu573c$5ur$2@dont-email.me>
    <64064370$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu5ggq$1okm$1@dont-email.me>
    <64064867$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu6paj$aejg$1@dont-email.me>

    On Tue, 7 Mar 2023 07:32:35 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Po pierwsze, opowiadasz bzdury. Wrzucasz do jednego worka powódź czy suszę
    > ze zmianą klimatu. Tu nie chodzi o pojedyncze epizody pogodowe a raczej o
    > częstość ich występowania. I jakie ocieplenie w średniowieczu? O tzw.
    > "małej epoce lodowej" w średniowieczu słyszałem, Holendrzy jeździli na
    > łyżwach po swoich kanałach

    To im sie zdarzalo i w ubieglym wieku, stad popularnosc łyżwiarstwa w
    Holandii, pardon - w Niderlandach.

    > Po drugie, poziom oceanu światowego wzrósł od początku ery
    > (czyli ok. 100 lat) przemysłowej o 20 cm, podczas gdy od zakończenia
    > ostatniego zlodowacenia był niezmienny. Wzrost i jego tempo idealnie
    > odpowiada wzrostowi zawartości CO2 w atmosferze. Skomentuj to.

    20cm to niewiele. I w dodatku ... trudno idealną zgodnosc stwierdzic
    przy możliwych błedach?

    A w dodatku ... nie powinien ten zwiekszony CO2 topic lodu przez
    dluzszy okres?

    > Typowi
    > denialiści nie rozumieją jak można zmierzyć poziom oceanu albo zawartość
    > CO2 3000 czy 10000 lat temu. Są metody, sam ich poszukaj.

    Tylko nie wiadomo na ile dokladne.
    Ponoc nasze wybrzeze bałtyckie sie podnosci ... bo lodowiec przestał
    uciskac.

    Ale ale ... tych zlodowacen było kilka ... jak nic nie zrobimy,
    przyjdzie następne :-P

    > I po co ja marnuję czas... Dyskusja z denialistą o klimacie przypomina
    > taką o bogach z wierzącym albo o masonach z wyznawcą spisków. Jest po
    > prostu pewna klasa ludzi o tak skonstruowanych umysłach że są one
    > niezdolne do spojrzenia z innego niż własny punktu widzenia.

    A tu widzisz - u nas rekordowa ciepla zima, w USA rekordowe opady
    sniegu :-)

    J.