-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 3.0 TDI Audi- zywotnosc ?
Date: Sat, 12 Mar 2011 12:44:36 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 63
Message-ID: <ilfmpg$qkb$1@mx1.internetia.pl>
References: <ilbeeb$unv$1@atena.e-wro.net> <ilbevm$7cn$1@usenet.news.interia.pl>
<op.vr6djsrre5188h@excite-komputer>
<2...@d...googlegroups.com>
<op.vr6fhwjre5188h@excite-komputer> <ild5b4$cuh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<e...@v...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-254-139-169.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1299930737 27275 77.254.139.169 (12 Mar 2011 11:52:17 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Mar 2011 11:52:17 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18483
In-Reply-To: <e...@v...googlegroups.com>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416
X-Antivirus: avast! (VPS 110311-1, 2011-03-11), Outbound message
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356239
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości:
Teza jest jak najbardziej prawdziwa - gdyż jedną z oznak zużycia może
być nietrzymanie nominalnego/zadanego przez sterownik ciśnienia
doładowania.
----------------------------------------------------
--------------------------------
"nietrzymanie nominalnego/zadanego"
"Nietrzymanie" to dość ogólne słowo. Może znaczyć zwiększone lub zmniejszone
ciśn. doład. - tego nie sprecyzowałeś ale przynajmniej nie tkwisz w błędzie
jak user Excite.
Dobre skończe już swoje wymondrowywanie się ;-p i już wyjaśnianiam:
Objawem kończącej się turbiny biorąc pod uwagę jedynie jej ciśnienie
doładowania (pomijam mechaniczne objawy np. nadmierny pobór oleju, znaczne
luzy poprzeczne wirnika etc...) jest _zwiększone_ ciśnienie doładowania.
Turbina zasysa olej i (tak jak silnik, który zaśśie olej) rozbiega się i
przeładowuje. Przyczyną przeładowania niekoniecznie od razu może być
uszkodzenie mechaniczne ułożyskowania w turbosprężarce(oraz najczęściej to
zapieczone kierownice spalin przy VNT) lecz także uszkodzony czujnik
ograniczający doładowanie (który także może powodować "odwrotnie" - niższe
cisnienie doładowania).
Najczęściej jednak turbo pada bo są mamy doczynienia ze wspomnianym wyżej
zapieczonymi kierownicami - http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/17/
Gdy są zapieczone w pozycji _otwartej_ czyli wtedy dynamika spalin jest
największa to turbo pompuje WIĘCEJ od zadanego w ECU ciśnienia -
http://vaglog.rtnet.pl/szuler2_6310.html
tu w czasie mierzonego ciśnienia w czasie jazdy "pod butem" widać że
mierzone nadciśnienie (czyli ciśn. doładowania + atmosferyczne) wynosi
szczytowo 2,57 bara i jest wyższe od zadanego 2,03 bara.
Turbosprężarki mają swoja sprawność i dla określonego modelu będzie inny
przepływ (masa powietrza) przy danym ciśnieniu. Jeśli turbo przy 1,4 bara ma
sprawność np. 65% a przełądowując do w/w. 1,57 bara będzie miało sprawność
niższą to będzie bardziej się grzało i dłuższa jazda spowoduje w pierwszej
kolejność uszkodzenia termiczne materiału a później obciążenia cykliczne
(przyspieszanie i hamowanie) spowoduje w/w. zmiany mechaniczne.
Excite uparcie twierdzi że ciśnienie będzie niższe od zadanego - owszem
będzie niższe ale KILKA sekeund przed destrukcją turba ;>. A my tu cały czas
mówimy o objawach które ukazują się przez dłuższy okres eksploatacji.
Obajwem NISKIEGO ciśnienia doładowania jest:
- niepoprawna praca zaworu sterującego ciśnieniem (w TDI to N75)
- zatkany reaktor katalityczny, który powoduje zmniejszona dynamikę spalin,
- padnięta przepływka - gdy mierzy mniejsza masę powietrza to sterownik
obcinę dawkę paliwa i także daje sygnał do N75 a ten ogranicza
doładowanie...
- zablokowane kierownice w tgurbie z VNT w pozycji _zamkniętej_....lecz
występuje to żadko gdyż duża dynamika spalin i tak spowoduje przesunięcie
się kierownic.
Tutraj logi z niedoładowania turba spowodowanego uszkodzeniem
przepływomierza (widzimy obciętą do 23 mg/suw dawkę ON) -
http://vaglog.rtnet.pl/pchojnac15_579.html
http://vaglog.rtnet.pl/pchojnac15_580.html
Pozdr.
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.11 15:48 Excite
- 12.03.11 15:51 Excite
- 12.03.11 17:35 Bugatti
- 12.03.11 17:37 Bugatti
- 12.03.11 22:06 Excite
- 13.03.11 01:21 Borys Pogoreło
- 13.03.11 10:18 Bugatti
- 13.03.11 12:35 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe