eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody3.0 TDI Audi- zywotnosc ? › Re: 3.0 TDI Audi- zywotnosc ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3.0 TDI Audi- zywotnosc ?
    Date: Sat, 12 Mar 2011 12:44:36 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 63
    Message-ID: <ilfmpg$qkb$1@mx1.internetia.pl>
    References: <ilbeeb$unv$1@atena.e-wro.net> <ilbevm$7cn$1@usenet.news.interia.pl>
    <op.vr6djsrre5188h@excite-komputer>
    <2...@d...googlegroups.com>
    <op.vr6fhwjre5188h@excite-komputer> <ild5b4$cuh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <e...@v...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-139-169.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1299930737 27275 77.254.139.169 (12 Mar 2011 11:52:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Mar 2011 11:52:17 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18483
    In-Reply-To: <e...@v...googlegroups.com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416
    X-Antivirus: avast! (VPS 110311-1, 2011-03-11), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356239
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości:
    Teza jest jak najbardziej prawdziwa - gdyż jedną z oznak zużycia może
    być nietrzymanie nominalnego/zadanego przez sterownik ciśnienia
    doładowania.


    ----------------------------------------------------
    --------------------------------

    "nietrzymanie nominalnego/zadanego"


    "Nietrzymanie" to dość ogólne słowo. Może znaczyć zwiększone lub zmniejszone
    ciśn. doład. - tego nie sprecyzowałeś ale przynajmniej nie tkwisz w błędzie
    jak user Excite.

    Dobre skończe już swoje wymondrowywanie się ;-p i już wyjaśnianiam:

    Objawem kończącej się turbiny biorąc pod uwagę jedynie jej ciśnienie
    doładowania (pomijam mechaniczne objawy np. nadmierny pobór oleju, znaczne
    luzy poprzeczne wirnika etc...) jest _zwiększone_ ciśnienie doładowania.
    Turbina zasysa olej i (tak jak silnik, który zaśśie olej) rozbiega się i
    przeładowuje. Przyczyną przeładowania niekoniecznie od razu może być
    uszkodzenie mechaniczne ułożyskowania w turbosprężarce(oraz najczęściej to
    zapieczone kierownice spalin przy VNT) lecz także uszkodzony czujnik
    ograniczający doładowanie (który także może powodować "odwrotnie" - niższe
    cisnienie doładowania).

    Najczęściej jednak turbo pada bo są mamy doczynienia ze wspomnianym wyżej
    zapieczonymi kierownicami - http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/17/
    Gdy są zapieczone w pozycji _otwartej_ czyli wtedy dynamika spalin jest
    największa to turbo pompuje WIĘCEJ od zadanego w ECU ciśnienia -
    http://vaglog.rtnet.pl/szuler2_6310.html
    tu w czasie mierzonego ciśnienia w czasie jazdy "pod butem" widać że
    mierzone nadciśnienie (czyli ciśn. doładowania + atmosferyczne) wynosi
    szczytowo 2,57 bara i jest wyższe od zadanego 2,03 bara.
    Turbosprężarki mają swoja sprawność i dla określonego modelu będzie inny
    przepływ (masa powietrza) przy danym ciśnieniu. Jeśli turbo przy 1,4 bara ma
    sprawność np. 65% a przełądowując do w/w. 1,57 bara będzie miało sprawność
    niższą to będzie bardziej się grzało i dłuższa jazda spowoduje w pierwszej
    kolejność uszkodzenia termiczne materiału a później obciążenia cykliczne
    (przyspieszanie i hamowanie) spowoduje w/w. zmiany mechaniczne.

    Excite uparcie twierdzi że ciśnienie będzie niższe od zadanego - owszem
    będzie niższe ale KILKA sekeund przed destrukcją turba ;>. A my tu cały czas
    mówimy o objawach które ukazują się przez dłuższy okres eksploatacji.

    Obajwem NISKIEGO ciśnienia doładowania jest:
    - niepoprawna praca zaworu sterującego ciśnieniem (w TDI to N75)
    - zatkany reaktor katalityczny, który powoduje zmniejszona dynamikę spalin,
    - padnięta przepływka - gdy mierzy mniejsza masę powietrza to sterownik
    obcinę dawkę paliwa i także daje sygnał do N75 a ten ogranicza
    doładowanie...
    - zablokowane kierownice w tgurbie z VNT w pozycji _zamkniętej_....lecz
    występuje to żadko gdyż duża dynamika spalin i tak spowoduje przesunięcie
    się kierownic.
    Tutraj logi z niedoładowania turba spowodowanego uszkodzeniem
    przepływomierza (widzimy obciętą do 23 mg/suw dawkę ON) -
    http://vaglog.rtnet.pl/pchojnac15_579.html
    http://vaglog.rtnet.pl/pchojnac15_580.html

    Pozdr.
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: