-
Data: 2011-03-12 12:44:36
Temat: Re: 3.0 TDI Audi- zywotnosc ?
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości:
Teza jest jak najbardziej prawdziwa - gdyż jedną z oznak zużycia może
być nietrzymanie nominalnego/zadanego przez sterownik ciśnienia
doładowania.
----------------------------------------------------
--------------------------------
"nietrzymanie nominalnego/zadanego"
"Nietrzymanie" to dość ogólne słowo. Może znaczyć zwiększone lub zmniejszone
ciśn. doład. - tego nie sprecyzowałeś ale przynajmniej nie tkwisz w błędzie
jak user Excite.
Dobre skończe już swoje wymondrowywanie się ;-p i już wyjaśnianiam:
Objawem kończącej się turbiny biorąc pod uwagę jedynie jej ciśnienie
doładowania (pomijam mechaniczne objawy np. nadmierny pobór oleju, znaczne
luzy poprzeczne wirnika etc...) jest _zwiększone_ ciśnienie doładowania.
Turbina zasysa olej i (tak jak silnik, który zaśśie olej) rozbiega się i
przeładowuje. Przyczyną przeładowania niekoniecznie od razu może być
uszkodzenie mechaniczne ułożyskowania w turbosprężarce(oraz najczęściej to
zapieczone kierownice spalin przy VNT) lecz także uszkodzony czujnik
ograniczający doładowanie (który także może powodować "odwrotnie" - niższe
cisnienie doładowania).
Najczęściej jednak turbo pada bo są mamy doczynienia ze wspomnianym wyżej
zapieczonymi kierownicami - http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/17/
Gdy są zapieczone w pozycji _otwartej_ czyli wtedy dynamika spalin jest
największa to turbo pompuje WIĘCEJ od zadanego w ECU ciśnienia -
http://vaglog.rtnet.pl/szuler2_6310.html
tu w czasie mierzonego ciśnienia w czasie jazdy "pod butem" widać że
mierzone nadciśnienie (czyli ciśn. doładowania + atmosferyczne) wynosi
szczytowo 2,57 bara i jest wyższe od zadanego 2,03 bara.
Turbosprężarki mają swoja sprawność i dla określonego modelu będzie inny
przepływ (masa powietrza) przy danym ciśnieniu. Jeśli turbo przy 1,4 bara ma
sprawność np. 65% a przełądowując do w/w. 1,57 bara będzie miało sprawność
niższą to będzie bardziej się grzało i dłuższa jazda spowoduje w pierwszej
kolejność uszkodzenia termiczne materiału a później obciążenia cykliczne
(przyspieszanie i hamowanie) spowoduje w/w. zmiany mechaniczne.
Excite uparcie twierdzi że ciśnienie będzie niższe od zadanego - owszem
będzie niższe ale KILKA sekeund przed destrukcją turba ;>. A my tu cały czas
mówimy o objawach które ukazują się przez dłuższy okres eksploatacji.
Obajwem NISKIEGO ciśnienia doładowania jest:
- niepoprawna praca zaworu sterującego ciśnieniem (w TDI to N75)
- zatkany reaktor katalityczny, który powoduje zmniejszona dynamikę spalin,
- padnięta przepływka - gdy mierzy mniejsza masę powietrza to sterownik
obcinę dawkę paliwa i także daje sygnał do N75 a ten ogranicza
doładowanie...
- zablokowane kierownice w tgurbie z VNT w pozycji _zamkniętej_....lecz
występuje to żadko gdyż duża dynamika spalin i tak spowoduje przesunięcie
się kierownic.
Tutraj logi z niedoładowania turba spowodowanego uszkodzeniem
przepływomierza (widzimy obciętą do 23 mg/suw dawkę ON) -
http://vaglog.rtnet.pl/pchojnac15_579.html
http://vaglog.rtnet.pl/pchojnac15_580.html
Pozdr.
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.11 15:48 Excite
- 12.03.11 15:51 Excite
- 12.03.11 17:35 Bugatti
- 12.03.11 17:37 Bugatti
- 12.03.11 22:06 Excite
- 13.03.11 01:21 Borys Pogoreło
- 13.03.11 10:18 Bugatti
- 13.03.11 12:35 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=