  • 21. Data: 2010-02-10 07:38:50
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Jakim olejem zalal silnik uzytkownik ow fiata?

    ten silnik mial wczesniej problemy z ciswnieniem oleju - gasla kontrolka po
    nawet 10 sekundach (zasada im zimniej tym dluzej sie palila), natomiast jak
    juz zalapal to trzymal.
    olej to 10w40

    wiem ze za gesty na -30 ale ni cholery sie nie spodziewalem takiego mrozu (a
    juz napewno konsekwencji innych niz opoznione smarowanie i utrudniony
    rozruch)

  • 22. Data: 2010-02-10 07:39:55
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Słyszałem od mechanika z fiata, że łańcuch w tym silniku nie ma miejsca na
    > przeskoczenie zębów. Dlatego pytam.

    mechanik nie potrafi tego uzasadnic - mowil ze jest lancuch napiety....

  • 23. Data: 2010-02-10 07:43:39
    Temat: ps
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > ten silnik mial wczesniej problemy z ciswnieniem oleju - gasla kontrolka
    > po nawet 10 sekundach (zasada im zimniej tym dluzej sie palila), natomiast
    > jak

    jak sie podpytalem w aso to podobno w dieslach to normalne i tttm....
    profilaktycznie wymieniam pompe oleju.... nie wierze w to. w benzyniaku jak
    juz sam rozrusznik kreci to gasnie kontrolka oleju - a lata na 10w rowniez

  • 24. Data: 2010-02-10 08:43:42
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Generalnie jest coś takiego możliwe, ale raczej nie na wolnych obrotach
    tylko podczas porządnego katowania motoru - w normalnych warunkach pracy
    zakrztusi się kichnie i tyle.

    i tego sobie zycze......:) sir

  • 25. Data: 2010-02-10 08:45:51
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Michał Gut pisze:

    > wiesz...czytalem mnostwo opisow mniej wiecej brzmiacych w skrocie tak:
    > podczas jazdy duzy huk, zawory pogiete, tlok przebity, koszty łolaboga
    >
    > wiec po objawach nie spodziewalem sie czegos takiego. slyszalem lekkie
    > pukniecie ktore moglo byc reakcja na gwaltowne zatrzymanie silnika i moja
    > zla interpretacja. po spalinach z dolotu dumalem ze przeskoczyl lancuch ale
    > coz... okazalo sie ze w dieslu 1 zabek = kolizja
    >
    > u mnie ten kompletwyjdzie troche drozej ale mam nadzieje ze TYLKO one sie
    > polamaly a nie powyginaly zawory....

    We wszystkich przypadkach pęknięcia paska z którymi się spotkałem nie
    było nie wiadomo czego, żadnego olaboga.

    Koledze w Tipo 1,4 pęknięcie paska - zakaszlał silnik i zgasł - 6
    zaworów do wymiany.

    U Brata w Astrze 1,7DTL Diesel - zamulił się tylko, zgasł i nie ożył -
    wszystkie dźwigienki do wymiany.

    Słyszałem o przypadkach pogięcia korbowodów, urwania grzybka zaworu i
    wybicia dziury w tłoku, ale nigdy czegoś takiego nie widziałem na oczy.
    Generalnie jest coś takiego możliwe, ale raczej nie na wolnych obrotach
    tylko podczas porządnego katowania motoru - w normalnych warunkach pracy
    zakrztusi się kichnie i tyle.

    W starym Golfie 1,6D przesunięcie paska rozrządu o 2 ząbki powodowało
    tylko odbijanie zaworów w tłokach ;)

    Pozdrawiam !!

  • 26. Data: 2010-02-10 09:23:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Czarek Daniluk pisze:
    > Słyszałem o przypadkach pogięcia korbowodów,

    ale to chyba w silnikach benzynowych bo w dieslu korby zwykle są taki
    zrobione, że prędzej blok pęknie niż korba się zegnie.

    --
    krzysiek82

  • 27. Data: 2010-02-10 09:24:53
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > olej to 10w40

    niewiele daje ta informacja nie wiadomo czy to syntetyk, półsyntetyk czy
    może minerał :)

    Chociaż w domyśle, każdy pomyśli półsyntetyk bo tak się utarło.

    --
    krzysiek82

  • 28. Data: 2010-02-10 09:45:17
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > niewiele daje ta informacja nie wiadomo czy to syntetyk, półsyntetyk czy
    > może minerał :)
    >
    > Chociaż w domyśle, każdy pomyśli półsyntetyk bo tak się utarło.

    lepkosc jest podana - to najwazniejsze. polsyntetyk jesli to ma jakiekolwiek
    znaczenie. Wracam do syntetyka....

  • 29. Data: 2010-02-10 10:04:11
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > P_ablo pisze:

    > Ee ze co?
    > Jak sie przestawi, to znaczy ze przeskoczyl ;>

    A widziales jak realizowane sa zmienne fazy rozrzadu w BMW (vanos) ? Miedzy
    walkami jest napinacz ktory w zaleznosci od warunkow wysuwa sie lub chowa.
    Gdy napinacz calego lancucha przestanie go napinac, to otwarcie zaworow i
    zaplon nie beda korelowac. Wlasnie tak mial moj staruszek w Oplu kadecie
    bodajze 1,3 na lancuszku.

    --
    Picasso

  • 30. Data: 2010-02-10 10:04:23
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    BMW 318 TDS - 2 korbowody , zawory , gniazda zaworowe ,głowica do
    naprawy, tłok - silnik ma łancuch "dożywotni" podobno , bliżniacza
    jednostka "dużego" TDS-a 6 cyl.

    Kia carnival- cholerny pasek firmy BLUEcośtam - 4 zawory + 4 dźwigienki

    tyle moich złych doświadczeń

    Andrzej