eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody25% więcej koni na LPG niz PB
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 51. Data: 2012-01-15 11:01:29
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-01-2012 09:44, Artur Maśląg pisze:
    > Tym bardziej, że np. miasto to nie miejsce do wyścigów i samochodem
    > z mocniejszym dołem jeździ się przyjemniej. Pazur może pokazać wyżej
    > i w innych okolicznościach :)
    >> http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU
    >> http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
    > Nic nowego nie masz? ;)

    Nee, same suchary ;)

    >> Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w
    >> tyle.
    > A inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :)

    Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem, a potem Lanosem ...


    --
    Paweł


  • 52. Data: 2012-01-15 14:48:10
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > Bo plan był taki, żeby jechać prawym/środkowym pasem za kimś i nie robić
    > jednocześnie zatoru. Chciałeś przykład na zastosowanie 1000-2500 to go
    > otrzymałeś...

    Ciekawe jak długo panewki to wytrzymają. :> Szczerze mówiąc nie bardzo
    wiem, po co kupować dużą benzynę i jeździć nią jak dieslem. Szczególnie,
    że silnik przy przyspieszaniu w ten sposób nie będzie miał najwyższej
    sprawności, więc spali najprawdopodobniej więcej niż gdybyś przyspieszył
    bardziej dynamicznie.

    > I co z tego? Gwarantuje Ci że gdybym zechciał odjechać to wystarczyłoby
    > przycisnąć gaz bez redukcji.
    > Tu masz jeszcze jeden przykład na jazdę w granicach 2000 w mieście.
    > http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw

    Można, tylko po co?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 53. Data: 2012-01-15 16:10:06
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-01-2012 14:48, to pisze:

    > Ciekawe jak długo panewki to wytrzymają. :> Szczerze mówiąc nie bardzo
    > wiem, po co kupować dużą benzynę i jeździć nią jak dieslem. Szczególnie,

    No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A
    panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się
    na panewkach.

    > że silnik przy przyspieszaniu w ten sposób nie będzie miał najwyższej
    > sprawności, więc spali najprawdopodobniej więcej niż gdybyś przyspieszył
    > bardziej dynamicznie.
    >> http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
    > Można, tylko po co?

    Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?
    Zresztą automat też trzyma tak niskie obroty przy tego typu jeździe.

    --
    Paweł


  • 54. Data: 2012-01-15 21:09:54
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał wrote:

    >>> "nie,
    >>> nie nie da się, no chyba że...
    >>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
    >>
    >> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
    >
    > Czyli po prostu nie da się ?

    Nie da się bez ingerencji w mechanikę (doładowanie i/lub rozrząd)

    >> Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.
    >
    > Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ?

    Tak - zbyt ubogą mieszanką.
    Zresztą z tego biorą się wszystkie opowieści że LPG psuje silnik - nie
    psuje go LPG a zbyt uboga mieszanka.


    >
    >> Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.
    >
    > ale kopa to i tak nie da ?

    Nie.

    >> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
    >
    > 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
    > zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

    Może jakaś taka długa jedynka że dopiero przy 70km/h silnik dostaje obrotów
    przy których żyje jakoś.


  • 55. Data: 2012-01-15 22:06:34
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-15 11:01, DoQ pisze:
    (...)
    > Nee, same suchary ;)

    Szkoda - masz ładne zegary ;)

    >>> Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w
    >>> tyle.
    >> A inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :)
    >
    > Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem,

    Wypraszam sobie :) Jeden z moich Polonezów (nie twierdzę, że
    to wersja jakaś regularnie spotykana na drogach) odpychał się bardzo
    ładnie i to właśnie od dołu :) Wielu się zdziwiło ;)

    > a potem Lanosem ...

    W sumie to nie chodzi wprost o fakt posiadania, ale kwestię podejścia
    do tematu oraz świadomości.

    Moja żonka została ostatnio poproszona (przez koleżankę), by podjechać
    właśnie Lanosem na myjnię. Jej ocena tego samochodu mnie bardzo
    rozbawiła (optymizmem nie wiało), niemniej gdyby miała tym jeździć to
    by jeździła (w końcu lepiej siedzieć w ciepłym samochodzie niż stać na
    deszczu), ale to jednak coś innego, niż zachwalać ten produkt, bądź
    wieszać psy na każdym innym :)




  • 56. Data: 2012-01-15 22:22:05
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-01-2012 22:06, Artur Maśląg pisze:

    >> Nee, same suchary ;)
    > Szkoda - masz ładne zegary ;)

    Tu masz takie same, ale ja tak szybko nie jeżdżę bo się boję ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=PfULzoOVDH0
    http://www.youtube.com/watch?v=Ph4jS0j7n_g

    >> Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem,
    > Wypraszam sobie :) Jeden z moich Polonezów (nie twierdzę, że
    > to wersja jakaś regularnie spotykana na drogach) odpychał się bardzo
    > ładnie i to właśnie od dołu :) Wielu się zdziwiło ;)

    Ale nie zimą na pych? Czy z silnikiem od fiata mirafiori? ;))

    > Moja żonka została ostatnio poproszona (przez koleżankę), by podjechać
    > właśnie Lanosem na myjnię. Jej ocena tego samochodu mnie bardzo
    > rozbawiła (optymizmem nie wiało), niemniej gdyby miała tym jeździć to
    > by jeździła (w końcu lepiej siedzieć w ciepłym samochodzie niż stać na
    > deszczu), ale to jednak coś innego, niż zachwalać ten produkt, bądź
    > wieszać psy na każdym innym :)

    12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
    nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
    zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
    tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
    3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.


    --
    Paweł


  • 57. Data: 2012-01-15 22:50:12
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Sunday, January 15, 2012, 10:22:05 PM, you wrote:

    [...]

    > 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
    > nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
    > zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
    > tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
    > 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

    Przypomina mi się stary dowcip - zajeżdża facet kaszlakiem do
    mechanika i jęczy:
    - Panie, staram się jak mogę, jeżdżę jak ostatni kapelusz - ledwie
    muskam pedał gazu a on mi pali 8l/100km!
    - To normalne spalanie dla kaszlaka w mieście.
    - Ale wszyscy znajomi mówią, że ich kaszlaki spalają 3l/100km mniej!
    - To niech pan robi to samo co oni.
    - ?
    - Niech pan też kłamie!

    3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
    pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.

    Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice
    3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z
    silnikami 1.6 16V.

    3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami
    wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3
    osoby + bagaże.
    Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi
    drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi.
    Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w
    podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da.

    Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to
    9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo
    akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś
    można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 58. Data: 2012-01-15 22:53:04
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-15 22:22, DoQ pisze:
    (...)
    > Ale nie zimą na pych?

    Nie, nie :)

    Czy z silnikiem od fiata mirafiori? ;))

    Blisko, ale błędnie :) 131 miał też "dostany".

    > 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
    > nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
    > zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
    > tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
    > 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

    Japońskie koniki jakieś są takie żwawsze ;) Nie wspomnę o wrażeniu
    jazdy puszką po piwie (Lanos), no ale czego tu wymagać. Samochód
    klasy "ekonomicznej". Tani w zakupie, na głowę nie pada, awaryjny nie
    jest.




  • 59. Data: 2012-01-15 23:12:13
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-01-2012 22:50, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
    > pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.

    Jest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie,
    przecież nie pracowałeś raczej w fabryce Daewoo.
    Podałeś średnią wieloletnią na poziomie 9,3l/100km - to by się +-
    zgadzało:
    http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/lanos/siln
    ik-benzynowy-1.6-i-16v-106km-1997-2004/
    8,9l/100km.
    Natomiast raporty spalania omawianego mitsubishi tylko potwierdzają to
    co mówiłem:
    http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer
    /vi/silnik-benzynowy-1.6-16v-113km-1992-1996/
    7,6l/100km



    --
    Paweł


  • 60. Data: 2012-01-15 23:31:09
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A
    > panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się
    > na panewkach.

    A 3,0 na czym się podpiera?

    > Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?

    Żeby było więcej zabawy? Żeby szybciej dojechać? Żeby mniej spalić?

    > Zresztą automat też trzyma tak niskie obroty przy tego typu jeździe.

    Bo automat spełnia dziwne fanaberie użytkowników...

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: