eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody25% więcej koni na LPG niz PB
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 61. Data: 2012-01-15 23:44:59
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Sunday, January 15, 2012, 11:12:13 PM, you wrote:

    >> 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
    >> pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.
    > Jest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie,
    > przecież nie pracowałeś raczej w fabryce Daewoo.
    > Podałeś średnią wieloletnią na poziomie 9,3l/100km -

    Dla jazdy ponad 50% na autostradzie - dlatego takie wysokie spalanie.

    > to by się +- zgadzało:
    > http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/lanos/siln
    ik-benzynowy-1.6-i-16v-106km-1997-2004/
    > 8,9l/100km.
    > Natomiast raporty spalania omawianego mitsubishi tylko potwierdzają to
    > co mówiłem:
    > http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer
    /vi/silnik-benzynowy-1.6-16v-113km-1992-1996/
    > 7,6l/100km


    8.9-7.6 = 1.3 a nie 3!

    Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 62. Data: 2012-01-16 00:00:12
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 22:50:12 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello DoQ,
    >> 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
    >> nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
    >> zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
    >> tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
    >> 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

    > 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
    > pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.
    > Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice
    > 3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z
    > silnikami 1.6 16V.

    Chyba ze dwa 2.0 16V, a jedno to Daewoo :-)

    > 3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami
    > wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3
    > osoby + bagaże.
    > Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi
    > drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi.
    > Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w
    > podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da.
    > Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to
    > 9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo
    > akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś
    > można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady.

    http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
    6.6
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
    6.89

    A oni tam autostrady maja :-)

    Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.

    P.S. Jest co prawda i ten
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/108817.html
    7.92


    J.


  • 63. Data: 2012-01-16 00:00:21
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.

    Ależ jest to trollu jak najbardziej możliwe, wystarczą większe straty w
    napędzie (osprzęcie, gdziekolwiek), mniej precyzyjnie dozowana mieszanka
    (więc pewnie bogatsza dla bezpieczeństwa) itp.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 64. Data: 2012-01-16 00:23:59
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-01-2012 23:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > 8.9-7.6 = 1.3 a nie 3!
    > Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.

    Ale to jest średnia z ogólnej jazdy. W omawianych przypadkach oba
    samochody często były ciśnięte do oporu, tak więc nie ma w tym nic
    dziwnego że w takich warunkach spali 3litry więcej.


    --
    Paweł


  • 65. Data: 2012-01-16 00:37:17
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-01-2012 23:31, to pisze:
    >> No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A
    >> panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się
    >> na panewkach.
    > A 3,0 na czym się podpiera?

    Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
    zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
    panewki w silnikach samochodów ciężarowych?


    >> Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?
    > Żeby było więcej zabawy? Żeby szybciej dojechać? Żeby mniej spalić?

    Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmówce? Ryczeć silnikiem robiąc
    z siebie idiotę?



    --
    Paweł


  • 66. Data: 2012-01-16 00:47:06
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
    > http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
    > 6.6
    > http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
    > 6.89
    > A oni tam autostrady maja :-)
    > Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.

    To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i
    ten sam silnik.

    --
    Paweł


  • 67. Data: 2012-01-16 00:57:05
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Monday, January 16, 2012, 12:47:06 AM, you wrote:

    > W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
    >> http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
    >> 6.6
    >> http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
    >> 6.89
    >> A oni tam autostrady maja :-)
    >> Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.
    > To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i
    > ten sam silnik.

    Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam
    Cx.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 68. Data: 2012-01-16 01:11:50
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-01-2012 00:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam
    > Cx.

    ~950 vs 995kg, ta sama szerokość i wysokość, dłuższy o drzwi i bagażnik,
    to samo wnętrze. Chcesz o tym podyskutować?
    Lanos sedan to niby zupełnie coś innego niż Lanos 3dr?


    --
    Paweł


  • 69. Data: 2012-01-16 13:18:21
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
    > zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
    > panewki w silnikach samochodów ciężarowych?

    Zużyje się dużo szybciej, bo jest większy moment i większe drgania.

    > Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmówce? Ryczeć silnikiem robiąc
    > z siebie idiotę?

    Przyspieszając zmienia się bieg przy dużo wyższych obrotach niż te,
    których używa się do jazdy ze stałą prędkością.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 70. Data: 2012-01-16 13:41:27
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-12, to <t...@i...pl> wrote:
    >> "nie,
    >> nie nie da się, no chyba że...
    >> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
    >
    > Bredzi, jak doleje za dużo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe
    > i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeżdżą na bardzo bogatej
    > mieszance, zwykle bogatszej niż trzeba i ich tuning polega zwykle na
    > ODJĘCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapłonu. Daje to zwykle
    > kilka KM.
    >
    To jest ten czip rezystor na lambde? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: