-
61. Data: 2012-01-15 23:44:59
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello DoQ,
Sunday, January 15, 2012, 11:12:13 PM, you wrote:
>> 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
>> pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.
> Jest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie,
> przecież nie pracowałeś raczej w fabryce Daewoo.
> Podałeś średnią wieloletnią na poziomie 9,3l/100km -
Dla jazdy ponad 50% na autostradzie - dlatego takie wysokie spalanie.
> to by się +- zgadzało:
> http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/lanos/siln
ik-benzynowy-1.6-i-16v-106km-1997-2004/
> 8,9l/100km.
> Natomiast raporty spalania omawianego mitsubishi tylko potwierdzają to
> co mówiłem:
> http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer
/vi/silnik-benzynowy-1.6-16v-113km-1992-1996/
> 7,6l/100km
8.9-7.6 = 1.3 a nie 3!
Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
62. Data: 2012-01-16 00:00:12
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 15 Jan 2012 22:50:12 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello DoQ,
>> 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
>> nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
>> zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
>> tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
>> 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.
> 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
> pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.
> Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice
> 3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z
> silnikami 1.6 16V.
Chyba ze dwa 2.0 16V, a jedno to Daewoo :-)
> 3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami
> wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3
> osoby + bagaże.
> Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi
> drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi.
> Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w
> podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da.
> Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to
> 9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo
> akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś
> można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
6.6
http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
6.89
A oni tam autostrady maja :-)
Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.
P.S. Jest co prawda i ten
http://www.spritmonitor.de/en/detail/108817.html
7.92
J.
-
63. Data: 2012-01-16 00:00:21
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: to <t...@i...pl>
begin RoMan Mandziejewicz
> Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.
Ależ jest to trollu jak najbardziej możliwe, wystarczą większe straty w
napędzie (osprzęcie, gdziekolwiek), mniej precyzyjnie dozowana mieszanka
(więc pewnie bogatsza dla bezpieczeństwa) itp.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
64. Data: 2012-01-16 00:23:59
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 15-01-2012 23:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
> 8.9-7.6 = 1.3 a nie 3!
> Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.
Ale to jest średnia z ogólnej jazdy. W omawianych przypadkach oba
samochody często były ciśnięte do oporu, tak więc nie ma w tym nic
dziwnego że w takich warunkach spali 3litry więcej.
--
Paweł
-
65. Data: 2012-01-16 00:37:17
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 15-01-2012 23:31, to pisze:
>> No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A
>> panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się
>> na panewkach.
> A 3,0 na czym się podpiera?
Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
panewki w silnikach samochodów ciężarowych?
>> Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?
> Żeby było więcej zabawy? Żeby szybciej dojechać? Żeby mniej spalić?
Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmówce? Ryczeć silnikiem robiąc
z siebie idiotę?
--
Paweł
-
66. Data: 2012-01-16 00:47:06
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
> http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
> 6.6
> http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
> 6.89
> A oni tam autostrady maja :-)
> Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.
To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i
ten sam silnik.
--
Paweł
-
67. Data: 2012-01-16 00:57:05
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello DoQ,
Monday, January 16, 2012, 12:47:06 AM, you wrote:
> W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
>> http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
>> 6.6
>> http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
>> 6.89
>> A oni tam autostrady maja :-)
>> Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.
> To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i
> ten sam silnik.
Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam
Cx.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
68. Data: 2012-01-16 01:11:50
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 16-01-2012 00:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam
> Cx.
~950 vs 995kg, ta sama szerokość i wysokość, dłuższy o drzwi i bagażnik,
to samo wnętrze. Chcesz o tym podyskutować?
Lanos sedan to niby zupełnie coś innego niż Lanos 3dr?
--
Paweł
-
69. Data: 2012-01-16 13:18:21
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: to <t...@i...pl>
begin DoQ
> Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
> zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
> panewki w silnikach samochodów ciężarowych?
Zużyje się dużo szybciej, bo jest większy moment i większe drgania.
> Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmówce? Ryczeć silnikiem robiąc
> z siebie idiotę?
Przyspieszając zmienia się bieg przy dużo wyższych obrotach niż te,
których używa się do jazdy ze stałą prędkością.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
70. Data: 2012-01-16 13:41:27
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-12, to <t...@i...pl> wrote:
>> "nie,
>> nie nie da się, no chyba że...
>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
>
> Bredzi, jak doleje za dużo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe
> i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeżdżą na bardzo bogatej
> mieszance, zwykle bogatszej niż trzeba i ich tuning polega zwykle na
> ODJĘCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapłonu. Daje to zwykle
> kilka KM.
>
To jest ten czip rezystor na lambde? ;-)
--
Artur
ZZR 1200