eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody25% więcej koni na LPG niz PB
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 31. Data: 2012-01-13 12:40:38
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-13 00:38, WS pisze:
    > On 12 Sty, 23:12, V-Tec<v...@u...gazeta.pl> wrote:
    >
    >> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
    >> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    >> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
    >
    > ...znaczy sie moc maksymalna?

    Porównywalna - pewnie tak :)

    > Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
    > (1-2.2krpm) tez byla rozna?

    Musiała być różna - tyle, że na dole jej niedobór się bardzo
    czuje, szczególnie jak moment jest słabszy.


  • 32. Data: 2012-01-13 21:16:18
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-13 11:52, PavveL pisze:
    >>
    > Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0
    >>
    >
    > Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym otwarciu
    przepustnicy.

    Ale większość instalacji LPG II g tego nie potrafi.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 33. Data: 2012-01-14 18:25:07
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > > "nie,
    > > nie nie da się, no chyba że...
    > > chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
    >
    > Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.

    Czyli po prostu nie da się ?

    > Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
    > przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
    > modyfikować.

    To nowy nabytek się tam w warsztacie pojawił gazownik/elektronik

    Też się zaczynam bać bo tak mi ustawił gaz to mi raz auto zgasło...
    wcześniej spierniczył VelSatisa 3.5

    > Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
    > dawkowania paliwa nie ma mowy.
    >
    > Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
    > dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
    > wtórna.


    Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
    czyli odpada


    > > -czy to psuje silnik i w jaki sposób ?
    >
    > Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.

    Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ?

    > Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.

    ale kopa to i tak nie da ?


    > > -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?
    >
    > Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
    > warsztatowych?

    Chodziło o obciążone auto w jeździe, czyli wyskoczyć na A4 i decha

    > > pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
    >
    > Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,

    0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
    zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 34. Data: 2012-01-14 18:28:46
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Hello V-Tec,
    >
    > Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:
    >
    > >>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
    > >> Chyba góra.
    > > swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
    > > benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    > > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
    >
    > Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
    > co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

    przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm,
    potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm.

    generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma
    koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 35. Data: 2012-01-14 18:31:33
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    to <t...@i...pl> napisał(a):

    > begin Michał
    >
    > > więc na samym ustawieniu jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieśÄ
    > ‡
    > > moc ?
    >
    > Poczytaj tutaj:
    > http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=de
    t&artid=39
    >

    tu mówią że się nie da bez turba :(

    btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;)
    i dało się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)


    A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?


    Pozdrawiam!

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 36. Data: 2012-01-14 18:33:17
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):

    > > -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
    > zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.

    krótko "z pod świateł" ;)

    może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
    więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 37. Data: 2012-01-14 18:36:27
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
    >>> "nie,
    >>> nie nie da się, no chyba że...
    >>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
    >>
    >> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
    >
    > Czyli po prostu nie da się ?

    O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
    efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)

    Ale czy 25% ? Watpie.

    No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
    problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.

    >> Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
    >> dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
    >> wtórna.
    >
    > Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
    > czyli odpada

    Podtlenek azotu :-)
    A moze nitrometan do baku ?

    >>> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
    >> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
    > 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
    > zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

    Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
    Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.

    J.


  • 38. Data: 2012-01-14 18:41:46
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michał

    > btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;) i dało
    > się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)

    Nie, moc prędzej spadnie, bo zablokujesz wiatraczkiem przepływ.

    > A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?

    O ile wiatraczek się nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrów,
    to nic się nie stanie.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 39. Data: 2012-01-14 18:45:32
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
    > >>> "nie,
    > >>> nie nie da się, no chyba że...
    > >>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
    > >>
    > >> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
    > >
    > > Czyli po prostu nie da się ?
    >
    > O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
    > efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)
    >
    > Ale czy 25% ? Watpie.
    >
    > No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
    > problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.
    >


    no właśnie on twierdził ze się nie da, a potem stwierdził że
    jak by wpakować naprawdę dużo to może i by się dało - tylko
    palił by potwornie (nie wiem co to miało znaczyć, ale pewnie
    ze 3x więcej)

    tylko z tego co czytam to się nie da



    > > Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
    > > czyli odpada
    >
    > Podtlenek azotu :-)
    > A moze nitrometan do baku ?


    lol
    nie, to miało być bardziej +25 minut przy wymianie oleju za miesiąc ;)

    > >>> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
    > >> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
    > > 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
    > > zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)
    >
    > Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
    > Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.

    może to to.. nie wiem do ilu na 1szym biegu ale do jakiś
    80km/h chyba tutaj

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 40. Data: 2012-01-14 21:25:31
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/14/2012 06:33 PM, Michał wrote:
    > m...@i...pl<m...@i...pl> napisał(a):
    >
    >>> -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
    >> zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.
    >
    > krótko "z pod świateł" ;)
    >
    > może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
    > więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?
    >

    Spod świateł, to może wytrzyma. Ale jak przegrzejesz
    ASB -> zagotujesz olej -> spieni się -> wyleci odpowietrznikiem.

    I po skrzyni.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: