  • 31. Data: 2012-01-13 12:40:38
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-13 00:38, WS pisze:

    > ...znaczy sie moc maksymalna?

    Porównywalna - pewnie tak :)

    > Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
    > (1-2.2krpm) tez byla rozna?

    Musiała być różna - tyle, że na dole jej niedobór się bardzo
    czuje, szczególnie jak moment jest słabszy.

  • 32. Data: 2012-01-13 21:16:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-13 11:52, PavveL pisze:

    > Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0
    >>

    > Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym otwarciu
    przepustnicy.

    Ale większość instalacji LPG II g tego nie potrafi.

  • 33. Data: 2012-01-14 18:25:07
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.

    Czyli po prostu nie da się ?

    > Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
    > przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
    > modyfikować.

    To nowy nabytek się tam w warsztacie pojawił gazownik/elektronik

    Też się zaczynam bać bo tak mi ustawił gaz to mi raz auto zgasło...
    wcześniej spierniczył VelSatisa 3.5

    > Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
    > dawkowania paliwa nie ma mowy.
    >
    > Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
    > dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
    > wtórna.

    Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
    czyli odpada

    > Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.

    Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ?

    > Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.

    ale kopa to i tak nie da ?

    > Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
    > warsztatowych?

    Chodziło o obciążone auto w jeździe, czyli wyskoczyć na A4 i decha

    > Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,

    0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
    zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

  • 34. Data: 2012-01-14 18:28:46
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
    > co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

    przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm,
    potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm.

    generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma
    koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych)

  • 35. Data: 2012-01-14 18:31:33
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    to <t...@i...pl> napisał(a):

    > begin Michał

    > ‡
    >
    > Poczytaj tutaj:
    > http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=de
    t&artid=39

    tu mówią że się nie da bez turba :(

    btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;)
    i dało się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)

    A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?

    Pozdrawiam!

  • 36. Data: 2012-01-14 18:33:17
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):

    > zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.

    krótko "z pod świateł" ;)

    może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
    więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?

  • 37. Data: 2012-01-14 18:36:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > Czyli po prostu nie da się ?

    O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
    efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)

    Ale czy 25% ? Watpie.

    No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
    problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.

    > Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
    > czyli odpada

    Podtlenek azotu :-)
    A moze nitrometan do baku ?

    > 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
    > zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

    Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
    Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.

    J.

  • 38. Data: 2012-01-14 18:41:46
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michał

    > btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;) i dało
    > się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)

    Nie, moc prędzej spadnie, bo zablokujesz wiatraczkiem przepływ.

    > A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?

    O ile wiatraczek się nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrów,
    to nic się nie stanie.

  • 39. Data: 2012-01-14 18:45:32
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
    > problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.

    no właśnie on twierdził ze się nie da, a potem stwierdził że
    jak by wpakować naprawdę dużo to może i by się dało - tylko
    palił by potwornie (nie wiem co to miało znaczyć, ale pewnie
    ze 3x więcej)

    tylko z tego co czytam to się nie da

    > Podtlenek azotu :-)
    > A moze nitrometan do baku ?

    lol
    nie, to miało być bardziej +25 minut przy wymianie oleju za miesiąc ;)

    > Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
    > Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.

    może to to.. nie wiem do ilu na 1szym biegu ale do jakiś
    80km/h chyba tutaj

  • 40. Data: 2012-01-14 21:25:31

    On 01/14/2012 06:33 PM, Michał wrote:

    > krótko "z pod świateł" ;)
    >
    > może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
    > więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?

    Spod świateł, to może wytrzyma. Ale jak przegrzejesz
    ASB -> zagotujesz olej -> spieni się -> wyleci odpowietrznikiem.

    I po skrzyni.