-
31. Data: 2012-01-13 12:40:38
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-13 00:38, WS pisze:
> On 12 Sty, 23:12, V-Tec<v...@u...gazeta.pl> wrote:
>
>> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
>> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
>> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
>
> ...znaczy sie moc maksymalna?
Porównywalna - pewnie tak :)
> Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
> (1-2.2krpm) tez byla rozna?
Musiała być różna - tyle, że na dole jej niedobór się bardzo
czuje, szczególnie jak moment jest słabszy.
-
32. Data: 2012-01-13 21:16:18
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-13 11:52, PavveL pisze:
>>
> Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0
>>
>
> Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym otwarciu
przepustnicy.
Ale większość instalacji LPG II g tego nie potrafi.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
33. Data: 2012-01-14 18:25:07
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: " Michał" <m...@g...pl>
> > "nie,
> > nie nie da się, no chyba że...
> > chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
>
> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
Czyli po prostu nie da się ?
> Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
> przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
> modyfikować.
To nowy nabytek się tam w warsztacie pojawił gazownik/elektronik
Też się zaczynam bać bo tak mi ustawił gaz to mi raz auto zgasło...
wcześniej spierniczył VelSatisa 3.5
> Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
> dawkowania paliwa nie ma mowy.
>
> Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
> dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
> wtórna.
Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
czyli odpada
> > -czy to psuje silnik i w jaki sposób ?
>
> Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.
Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ?
> Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.
ale kopa to i tak nie da ?
> > -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?
>
> Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
> warsztatowych?
Chodziło o obciążone auto w jeździe, czyli wyskoczyć na A4 i decha
> > pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
>
> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
34. Data: 2012-01-14 18:28:46
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: " Michał" <m...@g...pl>
RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
> Hello V-Tec,
>
> Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:
>
> >>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
> >> Chyba góra.
> > swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
> > benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
> > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
>
> Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
> co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm,
potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm.
generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma
koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
35. Data: 2012-01-14 18:31:33
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: " Michał" <m...@g...pl>
to <t...@i...pl> napisał(a):
> begin MichaĹ
>
> > wiÄc na samym ustawieniu jakiĹ map to nie bardzo da siÄ trochÄ podnieĹÄ
>
> > moc ?
>
> Poczytaj tutaj:
> http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=de
t&artid=39
>
tu mówią że się nie da bez turba :(
btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;)
i dało się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)
A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?
Pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
36. Data: 2012-01-14 18:33:17
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: " Michał" <m...@g...pl>
m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):
> > -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
> zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.
krótko "z pod świateł" ;)
może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
37. Data: 2012-01-14 18:36:27
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
>>> "nie,
>>> nie nie da się, no chyba że...
>>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
>>
>> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
>
> Czyli po prostu nie da się ?
O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)
Ale czy 25% ? Watpie.
No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.
>> Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
>> dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
>> wtórna.
>
> Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
> czyli odpada
Podtlenek azotu :-)
A moze nitrometan do baku ?
>>> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
>> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
> 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
> zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)
Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.
J.
-
38. Data: 2012-01-14 18:41:46
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: to <t...@i...pl>
begin Michał
> btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;) i dało
> się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)
Nie, moc prędzej spadnie, bo zablokujesz wiatraczkiem przepływ.
> A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?
O ile wiatraczek się nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrów,
to nic się nie stanie.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
39. Data: 2012-01-14 18:45:32
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: " Michał" <m...@g...pl>
J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
> >>> "nie,
> >>> nie nie da się, no chyba że...
> >>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
> >>
> >> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
> >
> > Czyli po prostu nie da się ?
>
> O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
> efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)
>
> Ale czy 25% ? Watpie.
>
> No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
> problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.
>
no właśnie on twierdził ze się nie da, a potem stwierdził że
jak by wpakować naprawdę dużo to może i by się dało - tylko
palił by potwornie (nie wiem co to miało znaczyć, ale pewnie
ze 3x więcej)
tylko z tego co czytam to się nie da
> > Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
> > czyli odpada
>
> Podtlenek azotu :-)
> A moze nitrometan do baku ?
lol
nie, to miało być bardziej +25 minut przy wymianie oleju za miesiąc ;)
> >>> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
> >> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
> > 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
> > zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)
>
> Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
> Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.
może to to.. nie wiem do ilu na 1szym biegu ale do jakiś
80km/h chyba tutaj
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
40. Data: 2012-01-14 21:25:31
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 01/14/2012 06:33 PM, Michał wrote:
> m...@i...pl<m...@i...pl> napisał(a):
>
>>> -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
>> zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.
>
> krótko "z pod świateł" ;)
>
> może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
> więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?
>
Spod świateł, to może wytrzyma. Ale jak przegrzejesz
ASB -> zagotujesz olej -> spieni się -> wyleci odpowietrznikiem.
I po skrzyni.