-
21. Data: 2012-01-13 00:28:55
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
> -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.
-
22. Data: 2012-01-13 00:38:48
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: WS <L...@c...pl>
On 12 Sty, 23:12, V-Tec <v...@u...gazeta.pl> wrote:
> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
...znaczy sie moc maksymalna? Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
(1-2.2krpm) tez byla rozna?
WS
-
23. Data: 2012-01-13 00:45:42
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello V-Tec,
Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:
>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>> Chyba góra.
> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
24. Data: 2012-01-13 10:43:45
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-12 23:12, V-Tec pisze:
> W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
>> begin V-Tec
>>
>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>>
>> Chyba góra.
>
> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na benzynie. O ile moc
była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w zakresie 1000-2200 obrotów (tak
mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
Moc i moment na LPG na niskich obrotach był dużo niższy w porównaniu z benzyną
mierzoną juz po
zamontowaniu instalacji (mi chodzi o to że dolot był już jednakowy przy obu tych
pomiarach)?
Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności
paliwa.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
25. Data: 2012-01-13 10:56:45
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-12 19:53, PavveL pisze:
> W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej
ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był
ściśle określony.
Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0
(a zakładam że ta instalacja II gen tak własnie reguluje)
Bo spalanie w cylindrze nie jest idealne, i pewien nadmiar paliwa jednak pomaga
wykorzystać tlen "do cna" kosztem spalania i emisji CO. No ale to bedzie przyrost
rzędu kilku %, jesli uda się dorównać mocy na benzynie to i tak będzie dobrze.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
26. Data: 2012-01-13 11:01:44
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-13, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
>> W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej
ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był
ściśle określony.
>
> Bo spalanie w cylindrze nie jest idealne, i pewien nadmiar paliwa jednak pomaga
> wykorzystać tlen "do cna" kosztem spalania i emisji CO.
>
No i podwyzszonej temperatury spalania, przesadzenie w ta strone moze
sie skonczyc wypaleniem dziury w tloku.
--
Artur
ZZR 1200
-
27. Data: 2012-01-13 11:20:46
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "PM" <x...@w...pl>
> Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
> co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
>
ja np. jade sobie 100km/h z obrotami 2100 - tak mi automat ustawia. (silnik
2.0 ZI)
-
28. Data: 2012-01-13 11:52:13
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "PavveL" <l...@i...pl>
>
Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z
lamba = 1.0
>
Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym
otwarciu przepustnicy. Napięcie z sondy sztywno stoi na ~0,8V (a w
samochodach z szerokopasmową sondą komputer pokazuje wprost lambda=0,9).
-
29. Data: 2012-01-13 12:15:11
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-13 00:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello V-Tec,
>
> Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:
>
>>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>>> Chyba góra.
>> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
>> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
>> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
>
> Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
> co?
Po to by jeździć :)
> Gdzie?
Wszędzie. Na trasie, po zabudowanym.
> i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
W wolnossących silnikach benzynowych moment gdzieś tak od
1500rpm (nawet wcześniej) jest już w granicach momentu maksymalnego
(wiadomo, że jakaś tam odchyłka jest).
-
30. Data: 2012-01-13 12:31:06
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 13 Jan 2012 10:43:45 +0100, Jakub Witkowski wrote:
> Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności
paliwa.
Zapewne LPG ustawione najbardziej ubogo jak się tylko dało, żeby samochód
nie gasł.