eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody25% więcej koni na LPG niz PB
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 21. Data: 2012-01-13 00:28:55
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    > -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
    zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.


  • 22. Data: 2012-01-13 00:38:48
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Sty, 23:12, V-Tec <v...@u...gazeta.pl> wrote:

    > swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
    > benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

    ...znaczy sie moc maksymalna? Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
    (1-2.2krpm) tez byla rozna?

    WS


  • 23. Data: 2012-01-13 00:45:42
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello V-Tec,

    Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:

    >>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
    >> Chyba góra.
    > swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
    > benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

    Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
    co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 24. Data: 2012-01-13 10:43:45
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-12 23:12, V-Tec pisze:
    > W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
    >> begin V-Tec
    >>
    >>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
    >>
    >> Chyba góra.
    >
    > swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na benzynie. O ile moc
    była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w zakresie 1000-2200 obrotów (tak
    mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

    Moc i moment na LPG na niskich obrotach był dużo niższy w porównaniu z benzyną
    mierzoną juz po
    zamontowaniu instalacji (mi chodzi o to że dolot był już jednakowy przy obu tych
    pomiarach)?

    Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności
    paliwa.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 25. Data: 2012-01-13 10:56:45
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-12 19:53, PavveL pisze:

    > W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej
    ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był
    ściśle określony.

    Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0
    (a zakładam że ta instalacja II gen tak własnie reguluje)
    Bo spalanie w cylindrze nie jest idealne, i pewien nadmiar paliwa jednak pomaga
    wykorzystać tlen "do cna" kosztem spalania i emisji CO. No ale to bedzie przyrost
    rzędu kilku %, jesli uda się dorównać mocy na benzynie to i tak będzie dobrze.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 26. Data: 2012-01-13 11:01:44
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-13, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    >> W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej
    ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był
    ściśle określony.
    >
    > Bo spalanie w cylindrze nie jest idealne, i pewien nadmiar paliwa jednak pomaga
    > wykorzystać tlen "do cna" kosztem spalania i emisji CO.
    >
    No i podwyzszonej temperatury spalania, przesadzenie w ta strone moze
    sie skonczyc wypaleniem dziury w tloku.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 27. Data: 2012-01-13 11:20:46
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "PM" <x...@w...pl>


    > Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
    > co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
    >
    ja np. jade sobie 100km/h z obrotami 2100 - tak mi automat ustawia. (silnik
    2.0 ZI)


  • 28. Data: 2012-01-13 11:52:13
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    >
    Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z
    lamba = 1.0
    >

    Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym
    otwarciu przepustnicy. Napięcie z sondy sztywno stoi na ~0,8V (a w
    samochodach z szerokopasmową sondą komputer pokazuje wprost lambda=0,9).


  • 29. Data: 2012-01-13 12:15:11
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-13 00:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello V-Tec,
    >
    > Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:
    >
    >>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
    >>> Chyba góra.
    >> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
    >> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    >> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
    >
    > Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
    > co?

    Po to by jeździć :)

    > Gdzie?

    Wszędzie. Na trasie, po zabudowanym.

    > i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

    W wolnossących silnikach benzynowych moment gdzieś tak od
    1500rpm (nawet wcześniej) jest już w granicach momentu maksymalnego
    (wiadomo, że jakaś tam odchyłka jest).



  • 30. Data: 2012-01-13 12:31:06
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 10:43:45 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    > Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności
    paliwa.

    Zapewne LPG ustawione najbardziej ubogo jak się tylko dało, żeby samochód
    nie gasł.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: