  • 11. Data: 2012-01-12 21:21:57
    Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michał

    > więc na samym ustawieniu jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieść
    > moc ?

    Poczytaj tutaj:
    http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=de
    t&artid=39

  • 12. Data: 2012-01-12 21:26:11
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-01-12 20:58, to pisze:
    > begin DoQ

    > A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
    > gdy jest dobrze natleniony.

    A zamiast powietrza holtzgas i bydzie bez kozery 800 koniów...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 13. Data: 2012-01-12 21:26:47
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-01-2012 20:58, to pisze:
    > A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
    > gdy jest dobrze natleniony.

    Mój sąsiad zawsze smaruje prawą stopę testosteronem uzyskanym z
    dorodnego odyńca, pomaga mu to utrzymać prowadzenie na szosie :)

    --
    Paweł

  • 14. Data: 2012-01-12 23:12:36
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
    > begin V-Tec

    > Chyba góra.

    swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
    benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

  • 15. Data: 2012-01-12 23:16:37
    Od: to <t...@i...pl>

    begin V-Tec

> [...]
    > benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
    > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas

    I jaki ma związek jednego z drugim? Zwężka pogorszy górę i na gazie i na
    benzynie (bo jak przełączasz na benzynę to się nie dematerializuje).

  • 16. Data: 2012-01-12 23:22:11
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-12 23:16, to pisze:
    > begin V-Tec

    > I jaki ma związek jednego z drugim? Zwężka pogorszy górę i na gazie i na

    lubię wątki poboczne :)

    > benzynie (bo jak przełączasz na benzynę to się nie dematerializuje).

    Fakt.

  • 17. Data: 2012-01-12 23:35:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 12 Jan 2012 18:27:13 +0000 (UTC), Michał wrote:

    > Witam,
    >
    > Odebrałem safrane od mechanika - mam nowe świece i nie ma dziury w tłumiku
    > i padł temat:
    >
    > "oo fajnie - hmmm... czy dało by się tak ustawić to LPG żeby miał 250koni ?"
    >
    > "nie,
    > nie nie da się, no chyba że...
    > chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

    Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
    Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
    przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
    modyfikować.

    Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
    dawkowania paliwa nie ma mowy.

    Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
    dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
    wtórna.

    Albo ktoś chce się uczyć/bawić kosztem Twojego silnika, albo po prostu
    próbuje Cię oszukać.

    > -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

    Nie

    > -czy to psuje silnik i w jaki sposób ?

    Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.

    > -czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak)

    Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.

    > -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?

    Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
    warsztatowych?

    > pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

    Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,

  • 18. Data: 2012-01-13 00:14:22
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    > Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
    > dawkowania paliwa nie ma mowy.

    teoretycznie jest to możliwe w V-gen
    http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/generacje-instala
    cji-lpg/v-generacja-sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-
    cieklej/
    jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej
    bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym
    parowniku.
    Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest niższa, a
    reszte to już każdy tuningowiec zna.

    Jacek

  • 19. Data: 2012-01-13 00:20:13
    Temat: Re: 25% wi?cej koni na LPG niz PB
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-13 00:14, Jacek pisze:
    > Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest ni?sza, a
    > reszte to ju? ka?dy tuningowiec zna.
    No i ? Chcesz powiedzieć, że po ochłodzeniu X dm^3 powietrza uzyskasz
    więcej powietrza? Problem z gęstością powietrza dotyczy jego ilości i
    przeciśnięcia jej przez układ dolotowy aż do zmieszczenia w cylindrze.
    Skoro powietrze ciepłe już do cylindra wcisnąłeś, to teraz jego
    ochładzanie jedynie zmniejszy ciśnienie, a nie zwiększy ilości powietrza
    (tlenu).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2012-01-13 00:23:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 00:14:22 +0100, Jacek wrote:

> [...]
    > jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej
    > bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym

    Trzeba by policzyć dokładnie, bo może się okazać że różnica jest ja którymś
    tam miejscu po przecinku.
    Paliwa jest jednak kilkanaście razy mniej niż powietrza, mało czasu, a
    znaczna część reakcji odbywa się już zapewne po zamknięciu zaworów
    dolotowych.

    Jeszcze taka rzecz, że samochody z bezpośrednim wtryskiem, przy pełbym
    bucie powinny się przełączać na benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy
    benzynowych które po odłączeniu pozbawione są chłodzenia.