eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody25% więcej koni na LPG niz PBRe: 25% więcej koni na LPG niz PB
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: DoQ <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
    Date: Mon, 16 Jan 2012 14:05:22 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 19
    Message-ID: <jf17bt$48v$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jen8m1$quq$1@inews.gazeta.pl> <jenats$4kj$2@inews.gazeta.pl>
    <4f0f3a6b$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <jenlsq$h68$1@inews.gazeta.pl> <4255976277$20120113004543@squadack.com>
    <jese0e$2dq$1@inews.gazeta.pl> <7072519094$20120114224622@squadack.com>
    <jests1$4vk$1@mx1.internetia.pl> <8252484625$20120115025900@squadack.com>
    <jeu84f$9pd$1@mx1.internetia.pl>
    <4f12d91a$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <jeuq9p$cur$1@mx1.internetia.pl>
    <4f1353ad$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <jevo0o$bq5$1@mx1.internetia.pl>
    <4f14158d$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-148-146.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1326719165 4383 178.36.148.146 (16 Jan 2012 13:06:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Jan 2012 13:06:05 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4f14158d$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:8.0) Gecko/20111105
    Thunderbird/8.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427080
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16-01-2012 13:18, to pisze:
    >> Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
    >> zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
    >> panewki w silnikach samochodów ciężarowych?
    > Zużyje się dużo szybciej, bo jest większy moment i większe drgania.

    Bajki opowiadasz. Gdybyś miał racje, to duże, niewysilone silniki
    (szczególnie te wolnoobrotowe) padałyby jak chińskie zabawki a jest
    zupełnie odwrotnie. Natomiast od dawna wiadomo, że małe silniki z niskim
    momentem obrotowym wymagają wkręcenia na wyższy pułap obrotów żeby
    osiągnąć minimalną wartość momentu obrotowego. Z resztą każdy w miarę
    sprawny kierowca bez posiłkowania się obrotomierzem jest w stanie ocenić
    tę bezpieczną granicę po zachowaniu silnika.




    --
    Paweł

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: