-
11. Data: 2012-01-12 21:21:57
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: to <t...@i...pl>
begin Michał
> więc na samym ustawieniu jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieść
> moc ?
Poczytaj tutaj:
http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=de
t&artid=39
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
12. Data: 2012-01-12 21:26:11
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2012-01-12 20:58, to pisze:
> begin DoQ
>
>> Da się zrobić 2x tyle.
>> Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie
>> 400KM.
>
> A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
> gdy jest dobrze natleniony.
>
A zamiast powietrza holtzgas i bydzie bez kozery 800 koniów...
--
Wojciech Smagowicz
-
13. Data: 2012-01-12 21:26:47
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 12-01-2012 20:58, to pisze:
>> Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie
>> 400KM.
> A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
> gdy jest dobrze natleniony.
Mój sąsiad zawsze smaruje prawą stopę testosteronem uzyskanym z
dorodnego odyńca, pomaga mu to utrzymać prowadzenie na szosie :)
--
Paweł
-
14. Data: 2012-01-12 23:12:36
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>
W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
> begin V-Tec
>
>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>
> Chyba góra.
swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
-
15. Data: 2012-01-12 23:16:37
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: to <t...@i...pl>
begin V-Tec
>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>>
>> Chyba góra.
>
> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas
> jazdy.
I jaki ma związek jednego z drugim? Zwężka pogorszy górę i na gazie i na
benzynie (bo jak przełączasz na benzynę to się nie dematerializuje).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
16. Data: 2012-01-12 23:22:11
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>
W dniu 2012-01-12 23:16, to pisze:
> begin V-Tec
>
>>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>>>
>>> Chyba góra.
>>
>> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
>> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
>> zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas
>> jazdy.
>
> I jaki ma związek jednego z drugim? Zwężka pogorszy górę i na gazie i na
lubię wątki poboczne :)
> benzynie (bo jak przełączasz na benzynę to się nie dematerializuje).
Fakt.
-
17. Data: 2012-01-12 23:35:32
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Thu, 12 Jan 2012 18:27:13 +0000 (UTC), Michał wrote:
> Witam,
>
> Odebrałem safrane od mechanika - mam nowe świece i nie ma dziury w tłumiku
> i padł temat:
>
> "oo fajnie - hmmm... czy dało by się tak ustawić to LPG żeby miał 250koni ?"
>
> "nie,
> nie nie da się, no chyba że...
> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
modyfikować.
Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
dawkowania paliwa nie ma mowy.
Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
wtórna.
Albo ktoś chce się uczyć/bawić kosztem Twojego silnika, albo po prostu
próbuje Cię oszukać.
> -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?
Nie
> -czy to psuje silnik i w jaki sposób ?
Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.
> -czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak)
Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.
> -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?
Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
warsztatowych?
> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
-
18. Data: 2012-01-13 00:14:22
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: "Jacek" <s...@o...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:m5ng1rk1gsxi$.1g8qkrmkqext4$.dlg@40tude.net...
>
> Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
> dawkowania paliwa nie ma mowy.
teoretycznie jest to możliwe w V-gen
http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/generacje-instala
cji-lpg/v-generacja-sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-
cieklej/
jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej
bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym
parowniku.
Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest niższa, a
reszte to już każdy tuningowiec zna.
Jacek
-
19. Data: 2012-01-13 00:20:13
Temat: Re: 25% wi?cej koni na LPG niz PB
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2012-01-13 00:14, Jacek pisze:
> Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest ni?sza, a
> reszte to ju? ka?dy tuningowiec zna.
No i ? Chcesz powiedzieć, że po ochłodzeniu X dm^3 powietrza uzyskasz
więcej powietrza? Problem z gęstością powietrza dotyczy jego ilości i
przeciśnięcia jej przez układ dolotowy aż do zmieszczenia w cylindrze.
Skoro powietrze ciepłe już do cylindra wcisnąłeś, to teraz jego
ochładzanie jedynie zmniejszy ciśnienie, a nie zwiększy ilości powietrza
(tlenu).
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
20. Data: 2012-01-13 00:23:30
Temat: Re: 25% więcej koni na LPG niz PB
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 13 Jan 2012 00:14:22 +0100, Jacek wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:m5ng1rk1gsxi$.1g8qkrmkqext4$.dlg@40tude.net...
>>
>> Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
>> dawkowania paliwa nie ma mowy.
>
> teoretycznie jest to możliwe w V-gen
> http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/generacje-instala
cji-lpg/v-generacja-sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-
cieklej/
> jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej
> bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym
> parowniku.
Trzeba by policzyć dokładnie, bo może się okazać że różnica jest ja którymś
tam miejscu po przecinku.
Paliwa jest jednak kilkanaście razy mniej niż powietrza, mało czasu, a
znaczna część reakcji odbywa się już zapewne po zamknięciu zaworów
dolotowych.
Jeszcze taka rzecz, że samochody z bezpośrednim wtryskiem, przy pełbym
bucie powinny się przełączać na benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy
benzynowych które po odłączeniu pozbawione są chłodzenia.