  • 11. Data: 2009-06-26 22:47:29
    Temat: Re: 24'' monitor do obrobki zdjec
    Od: "Gaz" <b...@m...nl>

    [cut]

    > A jak ocenisz ten wymieniony tu HP LP2475W ?

    [cut]

    Znajomy handlujacy sprzetem odradzil mi zakup HP w zwiazku
    z fatalnym serwisem. Mowil mi, ze moze sprowadzic HP ale
    nie gwarantuje ze sprzet za 2,4 tys. bedzie sprawny. Chodzilo
    o uszkodzone piksele. Twierdzil, ze ostatnio zamowil dla klienta
    sprzet. Klient otwiera pudlo w domu, uruchamia sprzet i martwy piksel.
    Wiec przylatuje do sklepu, ze nie chce sprzetu. Sprzedawca mowi
    ze trzeba reklamowac w serwisie a serwis, ze jeden piksel to za
    malo aby wymienic i odsyla do HP a tam informacja:

    HP uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada
    uszkodzony:
    jeden piksel w części centralnej, lub dwa piksele poza częścią centralną ekranu jeśli

    odległość między nimi jest mniejsza niż 15 cm, lub trzy piksele.

    W zwiazku z tym jakos przeszla mi ochota na ten monitor

    Pozdrawiam Gaz

  • 12. Data: 2009-06-27 00:52:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-26 21:52:19 +0200, "Marley" <m...@l...com> said:

    > to wyglada na to, ze jest to b. dobry monitor (dla amatorow) oferujacy
    > doskonala jakosc
    > obrazu w swoim przedziale cenowym. Najwiekszym konkurentem jest dla niego
    > Dell 2408WFP, ktory oferuje lepszy kontrast ale gorsze odwzorowanie kolorow.

    Ten Dell przedewszystkim ma cholernie wysoki poziom minimalnego
    podświetlania (ten którego profilowałem znajomemu minimum miał na
    poziomie ~160 cd/m2), co dyskwalifikuje go do pracy z kolorem gdzie
    indziej, niż w bardzo jasnych pomieszczeniach. Pod tym względem HP jest
    zdecydowanie lepsze, choć też nie idealne - AFAIR minimum gdzieś na
    poziomie 90-100 cd/m2

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-06-27 00:53:30
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-27 00:47:29 +0200, "Gaz" <b...@m...nl> said:

> [...]
    > odległość między nimi jest mniejsza niż 15 cm, lub trzy piksele.
    >
    > W zwiazku z tym jakos przeszla mi ochota na ten monitor

    I to ma być zła gwarancja?! Facet, to znacznie lepiej, niż przewiduje
    norma europejska dla paneli LCD. Ech, błogosławiona ignorancja.

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-06-27 05:53:46
    Od: "Gaz" <b...@m...nl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > I to ma być zła gwarancja?! Facet, to znacznie lepiej, niż przewiduje
    > norma europejska dla paneli LCD. Ech, błogosławiona ignorancja.

    Nie wiem jak szanowny kolega podchodzi do zakupu sprzetu ale
    moim skromnym zdaniem skoro wydaje ponad 2 tysiaki to nie mam
    zamiaru ogladac martwych pikseli juz na starcie albo czekac az pojawi
    mi sie ich 17 zanim producent wymieni mi monitor na nowy zgodnie z
    obowiazujaca norma.

    G.

  • 15. Data: 2009-06-27 06:07:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gaz napisał(a):

> [...]
    > zamiaru ogladac martwych pikseli juz na starcie albo czekac az pojawi
    > mi sie ich 17 zanim producent wymieni mi monitor na nowy zgodnie z

    Wg producentow to jest zupelnie normalne zachowanie panela. Dlatego
    Marley napisal, ze warunkiem podstawowym jest obejrzenie konkretnego
    egzemplarza przed jego zakupem.

    j.

  • 16. Data: 2009-06-27 11:14:30
    Od: JD <J...@g...com>

    On 27 Cze, 02:52, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > indziej, niż w bardzo jasnych pomieszczeniach. Pod tym względem HP jest
    > zdecydowanie lepsze, choć też nie idealne - AFAIR minimum gdzieś na

    A jaki kalibrator za rozsądną cenę?
    mam na oku Spider3elite.

    Zastosowanie to amatorska obróbka RAWów na własne potrzeby,
    wydruk na plujce i dobry odbiór tego co ogląda się w necie.

    JD

  • 17. Data: 2009-06-27 22:13:45
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    JD pisze:
    > A jak ocenisz ten wymieniony tu HP LP2475W ?
    > Zastanawiam się nad kupnem,
    > a w artykule go nie wymieniasz.

    W podobnej cenie są znacznie lepsze, choć mniejsze.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 18. Data: 2009-06-27 22:14:49
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marley pisze:
    > Oba monitory nalezy skalibrowac do uzyskania najlepszych wynikow.

    Nie jest to możliwe. Monitory tej klasy można skorygować wyłącznie przez
    modyfikację karty graficznej. Wiąże się to z pewnymi skutkami ubocznymi.

  • 19. Data: 2009-06-27 22:17:39
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Gaz pisze:
    > Nie wiem jak szanowny kolega podchodzi do zakupu sprzetu ale
    > moim skromnym zdaniem skoro wydaje ponad 2 tysiaki to nie mam
    > zamiaru ogladac martwych pikseli

    Skoro kupuje Pan monitor za 2 tys to właśnie taki z jakąś dopuszczalną
    ilością wad pikseli. Jeśli ich Pan sobie nie życzy, musi pan dołożyć
    jedno zero do ceny.

    Nieformalnie, można czasem obejść normę fabryczną, przez sprawdzenie
    monitora przed odbiorem. Tylko wówczas również nie ma żadnej gwarancji
    że nic nie wyskoczy w czasie eksploatacji.

  • 20. Data: 2009-06-27 22:18:48
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    JD pisze:
    > A jaki kalibrator za rozsądną cenę?
    > mam na oku Spider3elite.

    Nie kupuje się kalibratora w kontekście jego ceny, tylko taki, który
    poprawnie pomierzy Pański monitor.

    PS. Spydery to zabawki.