  • 1. Data: 2009-06-24 11:08:42
    Temat: 24'' monitor do obrobki zdjec
    Od: "Marley" <m...@l...com>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Zamierzam kupic jakis monitor LCD do obrobki grafiki.
    Dotychczas korzystalem z CRT 17'' ale pora przejsc na plaski ekran...
    tak znam roznice w wyswietlaniu barw gdyz pracuje
    takze na roznych low-endowych LCD.

    Potrzebuje monitor LCD do 3000 PLN, w ktorym bede mogl
    w miare normalnie pracowac ze zdjeciami. Foty robie D90 + 3
    obiektywy Nikkor od 18mm do 200 mm + SB600.

    Jestem pasjonatem foto i dlatego potrzebuje rady
    praktykow czy warto kupic Dell 2408WFP, HP LP2475W lub
    BenQ FP241W (jako tansza alternatywe).

    Bawie sie amatorsko w collage'e oraz inne przerobki wlasnych pikczersow.

    Czy ktos moze cos jeszcze polecic jesli chodzi o LCD bazujac na wlasnym
    doswiadczeniu? A moze byc mniejszy rozmiar ekranu?

    --
    Dziekuje Marley

  • 2. Data: 2009-06-24 11:40:58
    Temat: Re: 24'' monitor do obrobki zdjec
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Zapraszam do lektury: http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=32374

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2009-06-24 12:00:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-24 13:08:42 +0200, "Marley" <m...@l...com> said:

    > Jestem pasjonatem foto i dlatego potrzebuje rady
    > praktykow czy warto kupic Dell 2408WFP, HP LP2475W lub
    > BenQ FP241W (jako tansza alternatywe).

    BenQ nie znam, ale HP jest zdecydwanie lepszą propozycją od Della.
    Można zjechać z jasnością do przyzwoitych 110-120 i wciąż świeci
    nieźle. Ma całkiem przyzwoity gammut, acz warto sobie przed zakupem
    organoleptycznie sprawdzić konkretną sztukę. No i z 3k zł zostanie na
    kalibrator (niezbędny, jeśli myślisz o sensownym ustawieniu monitora).
    Jak możesz wydać ciut więcej, to wart rozważenia jest Eizo S2431W, ale
    różnica w obrazie nie sprawi, że spadną Ci kapcie...

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-06-24 12:29:07
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Jak możesz wydać ciut więcej, to wart rozważenia jest Eizo S2431W
    ...albo NEC-a 2490WUXi

  • 5. Data: 2009-06-24 13:19:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-24 14:29:07 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > ...albo NEC-a 2490WUXi

    A ten to nawet może byś lepszy, bo ma zdaje się kalibrację hardwarową
    (pod warunkiem doinwestowania w soft z Hameryki). Oczywiście pomijając
    upierdliwość z Necową ruletką.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-06-24 19:50:37
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Mam Eizo 2231W. Praca z grafiką na nim to sama przyjemność :)
    Tom

  • 7. Data: 2009-06-25 19:52:31
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Tom01, rewelacja!
    Juz dawno chcialem poprosic Cie o taki artykul. Brawo!

  • 8. Data: 2009-06-25 22:23:12
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    docxxx pisze:
    > Tom01, rewelacja!
    > Juz dawno chcialem poprosic Cie o taki artykul. Brawo!

    Dziękuję. Nawiasem mówiąc, wisi już od prawie roku.

  • 9. Data: 2009-06-26 06:25:06
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

> [...]
    > Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
    > Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
    > monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastiff

    A jak ocenisz ten wymieniony tu HP LP2475W ?
    Zastanawiam się nad kupnem,
    a w artykule go nie wymieniasz.

    JD

  • 10. Data: 2009-06-26 19:52:19
    Od: "Marley" <m...@l...com>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    [x]

    > A jak ocenisz ten wymieniony tu HP LP2475W ?
    > Zastanawiam się nad kupnem,
    > a w artykule go nie wymieniasz.

    Jezeli wierzyc opiniom takim jak np:
    http://www.trustedreviews.com/monitors/review/2009/0
    3/27/HP-LP2475w---24in-H-IPS-Display/p1
    http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm
    http://review.zdnet.com/product/lcd-monitors/hp-lp24
    75w-lcd-display-tft-24/33255620
    http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewi
    d=115466&pn=2

    to wyglada na to, ze jest to b. dobry monitor (dla amatorow) oferujacy doskonala
    jakosc
    obrazu w swoim przedziale cenowym. Najwiekszym konkurentem jest dla niego
    Dell 2408WFP, ktory oferuje lepszy kontrast ale gorsze odwzorowanie kolorow.

    Oba monitory nalezy skalibrowac do uzyskania najlepszych wynikow.

    Sam zamierzam kupic HP LP2475W, ktory zwlaszcza od serii
    z November 2008, GIG122, Firmware GIG 045 nie ma problemow
    zauwazonych w pierwszych modelach.

    Juz nawet sklonny bylem kupic HP gdyby nie problem iz nigdzie w sklepach na Slasku
    nie moge sprawdzic organoleptycznie czy nie ma martwych pikseli oraz
    z jakiej jest partii. Nie chce kupowac w ciemno i potem odsylac go do
    supportu HP. Z Dell 2408WFP nie ma takich problemow bo mozna go
    zobaczyc.

    No i co tu ma czlowiek z malym budzetem wybrac?

    --
    M.