  • Data: 2012-05-18 18:48:17
    Temat: Re: 2024
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan SDD napisał:

    > No ja np. tak robie - bo mam taryfę G12. Przy moim trybie zycia -
    > pracuje w domu w godzinach kiedy chce - to sie sprawdza, ale ludziom
    > prowadzacym standardowy tryb zycia, pracujacym na etacie, niekoniecznie
    > sie oplaci - gdyz w czasie obowiazywania drugiej taryfy spia - a podczas
    > dziennego dwugodzinnego "okienka" sa w pracy.
    >
    > A trudno, zeby ktos, kto ma taryfę całodobowa włączał odbiorniki w nocy
    > tylko po to, by zrobić dobrze swemu dostawcy energii...

    Ja tak nie robię, bo mała różnica między taryfami nie zachęca, a zyski
    pozafinansowe (pro publico bono, np. ekologiczne) nie są duże. Ale gdybym
    miał ofertę taką, że mogę kupić np. 30 kWh na dobę, ale w ten sposób, że
    elektrownia włącza i wyłącza moc zdalnie, z dokładnością do sekundy,
    kiedy tylko ma jej nadmiar, to bym na to poszedł. Jakieś 10 groszy za kWh
    powinno być stawką satysfakcjonującą obie strony.

    Wtedy mógłbym zainwestować w wodny lub parafinowy akumulator ciepła i grzać
    w ten sposób dom. Inwestycja lepsza i tańsza niż rózne Żary-Porąbki czy
    inne Czorsztyny. No i w elektrowniach szczytowo-pompowych sprawność jest
    na poziomie 50% lub mniej, a u mnie 100%. Ale energetycy zamiast tego
    wolą sprzedawać "prąd tylko z wiatraków" różnym mentalnie upośledzonym
    osobnikom.

    --
    Jarek