  • 1. Data: 2014-04-06 14:45:28
    Temat: 200 sekund Solorza
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W argumentacji wspierającej limitowanie dostępu do BDI, aero2 użyło
    argumentu, ze przecietny uzytkownik zaciąga 2,5 GB danych i jest to
    wskaznik wyższy od komercyjnego klienta. Uznając, ze to jest 2,49 GB
    wychodzi na to, ze w ultraszybkim unternecie LTE, przecietny uzytkownik,
    wykorzystujac w pelni zalety tej technologii uzywa go przez... 200
    sekund w miesiącu.
    Ten wywód, oczywiście poglądowy, pokazuje idiotyzm kierunku rozwoju
    mobilnego internetu w technologii GSM. I nie jest to tylko cecha naszego
    podwórka, jak zawsze tylko kopiujemy wzorce zachodnie. Tam tez, telekomy
    inwestują głównie w zwiekszanie szybkosci łącz, a nie jej
    przepustowości. Ma to ekonomiczne podstawy: operatorzy przyzwyczaili się
    do tego, ze transfer jest opłacany od danych (a nawet od paczek danych),
    tak było zawsze i firmy telekomunikacyjne sądzą, ze szybko to się nie
    zmieni. Dlatego wiecej poswiecaja czasu na zwiekszanie prędkosci łącza,
    tak aby uzytkownik zassał jak najwiecej w jak najkrótszym czasie, czyli
    płacił telekomowi wiecej pieniędzy w krótszym czasie.
    Nigdzie na swiecie nie ma totalnego wolnego rynku w tym segmencie (choc
    w Polsce jest o wiele gorzej niz na Zachodzie). Jest to raczej rynek
    oligopolistyczny. Kazdy kraj, w wiekszym lub mniejszym stopniu,
    "sprzedał" swoich obywateli za pokazne kwoty zwane koncesjami. I te
    rózne opłaty i koncesje spłacamy do dziś. W cenach produktów. Na rynku
    hurtowym jest jeszcze gorzej bo włascicieli infry jest mniej niż graczy
    koncowych. Tu koncentracja postepuje poza okiem kamer. Całkiem niedawno
    T-Mobile i Orange połączyło częsciowo swoją infrastrukturę bazową. Na
    transmisję danych ma to większe przełożenie niz na klasyczne usługi.
    Dosyc, ze zwiekszanie predkosci jest bedziej opłacalne niz zwiekszanie
    przepustowości, to dodatkowo to pierwsze ma wieksze walory marketingowe.
    Niedawno przekonał sie o tym Orange. Plus zaczął wabić uzytkowników
    stacjonarnego internetu do przejscia na LTE Plusa. Kosztem Orange ofc,
    które jest liderme w tym segmencie. Orange szybko i celnie odpowiedział
    Plusowie w "kontrreklamie" dopowiadając to co reklama Plusa zapomniała
    przekazać: ze jest usługą limitowaną, chyba ze ktos ma gruby portfel i
    gest by Solorza beztrosko sponsorować. Plus wpadł w furię - groził nawet
    sądem - dotychczas panowało niepisane porozumienie, ze kłamstewek
    konkurencji się nie obnażało. Plus jednak przegiął bo chciał wmówić
    klientom, ze stacjonarny internet nie jest potrzebny, bo w LTE
    sciagniemy szybciej. A to, ze za sciagniecie obrazu filmy czy gry
    zaplacimy wiecej niz za kupienie go na nosniku, no cóz, nawet firmy
    globalne lubią kroić frajerów.

    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2014-04-06 16:13:23
    Temat: Re: 200 sekund Solorza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Apr 2014 14:45:28 +0200, the_foe napisał(a):
> [...]
    > wychodzi na to, ze w ultraszybkim unternecie LTE, przecietny uzytkownik,
    > wykorzystujac w pelni zalety tej technologii uzywa go przez... 200

    Tylko ze klientow masz 10 mln.
    No dobra, Aero2 jeszcze tylu nie ma.

> [...]
    > tak aby uzytkownik zassał jak najwiecej w jak najkrótszym czasie, czyli
    > płacił telekomowi wiecej pieniędzy w krótszym czasie.

    No nie calkiem. Bo jak piszesz - przepustowosci nie zwiekszaja.
    Czyli srednio im nie zalezy, aby klient sciagnal wiecej
    A pakiety LTE nie sa drozsze niz inne, czyli ta inwestycja "nie
    przynosi zysku".

    Powiekszenie przepustowosci wymaga
    a) powiekszenia pasma, lub
    b) powiekszenia ilosci stacji.

    Nowych pasm nie przybywa, lub przybywa powoli, a nowe stacje sa
    kosztowne. Cos mi sie wydaje ze dodanie LTE do starej stacji tez jest
    kosztowne ... ale mniej niz nowa stacja z caloscia kosztow.

    A klient ... chce szybkosci. Nawet jak duzo danych nie potrzebuje, to
    czekanie az sie strona zaladuje jest wk*.
    A ile danych potrzebuje ... jedni tylko poczte sprawdzaja, inni strony
    www ogladaja, a te strony corac grubsze, portale spolecznosciowe pelne
    zdjec itp. niektorzy radia sluchaja, inni filmy, a jescze inni
    telewizje. No a niektorzy plikami sie wymieniaja.

    Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo
    uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako podstawowe
    lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.

> [...]
    > oligopolistyczny. Kazdy kraj, w wiekszym lub mniejszym stopniu,
    > "sprzedał" swoich obywateli za pokazne kwoty zwane koncesjami.

    Raczej "nalozyl dodatkowy podatek". Posrednio. My placimy operatorom,
    operatorzy panstwu.
    Sprzedalo to nas nasze wlasne panstwo France Telekom - zaplacili za
    TP, dostali wylacznosc na dojenie obywateli.
    No ale bylo, minelo, przy Aero2 ... panstwo jakby zrezygnowalo ze
    swojego haraczu, a dotacje przenieslo wprost na obywateli ... tzn
    innych niz dotychczas - bo wczesniej tez pieniadze poszly na
    obywateli, tylko ze emerytow, gornikow, urzednikow i politykow w
    pierwszej kolejnosci.

> [...]
    > T-Mobile i Orange połączyło częsciowo swoją infrastrukturę bazową. Na
    > transmisję danych ma to większe przełożenie niz na klasyczne usługi.

    Na razie zadna. Ile sieci bylo, tyle jest.
    W przyszlosci owszem - moga miec niechec do stawiania kolejnych
    stacji.

    > Dosyc, ze zwiekszanie predkosci jest bedziej opłacalne niz zwiekszanie
    > przepustowości, to dodatkowo to pierwsze ma wieksze walory marketingowe.

    Ale klient sie bardzo szybko przekona ze ta predkosc to tylko prozne
    przechwalki. Chyba ze siec nie bedzie zapchana.
    Tak nawiasem liczac - 10 mln klientow zapychajacych BTS przez 200s
    miesiecznie, wymaga 771 BTS - a odliczajac noce - troche wiecej.
    Ale duze sieci i tak maja ich wiecej.

    Przyszlosc moze nalezec do fun-spotow - to jest swietny pomysl na
    biznes :-)

    > Niedawno przekonał sie o tym Orange. Plus zaczął wabić uzytkowników
    > stacjonarnego internetu do przejscia na LTE Plusa. Kosztem Orange ofc,
    > które jest liderme w tym segmencie.

    Segment LTE i neostrady jest nieco inny jednak - ale faktycznie moga
    konkurowac.
    Mialem przyjemnosc korzystac z LTE w Niemczech - szybkosc sciagania
    aktualizacji Windows robila wrazenie.

    > Orange szybko i celnie odpowiedział
    > Plusowie w "kontrreklamie" dopowiadając to co reklama Plusa zapomniała
    > przekazać: ze jest usługą limitowaną, chyba ze ktos ma gruby portfel i

    Ta wojna reklamowa jest swietna :-)

    > gest by Solorza beztrosko sponsorować. Plus wpadł w furię - groził nawet
    > sądem - dotychczas panowało niepisane porozumienie, ze kłamstewek
    > konkurencji się nie obnażało. Plus jednak przegiął bo chciał wmówić

    A moze wszystko dobrze skalkulowane, Plus i Orange sie ciesza ze o
    nich glosno :-)

    > klientom, ze stacjonarny internet nie jest potrzebny, bo w LTE
    > sciagniemy szybciej. A to, ze za sciagniecie obrazu filmy czy gry
    > zaplacimy wiecej niz za kupienie go na nosniku,

    Jednego nie. I w tym cala sprawa.

    J.

  • 3. Data: 2014-04-06 20:36:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1lbc101vj7ped$....@4...net

    > Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo,

    U mnie to nierzadko 1 dzień. :) Oczywiście nie po Aero2.
    Jeden film to kilkaset MB a ściągam ich codziennie kilka,
    gdyż bez oglądania filmów nudno mi w trakcie ćwiczeń,
    których potrzebuję sporo.

    Moja szybkość (do mnie) to około 5 Mb/s.

    Często mam otwartych kilka okienek z filmami, bo lubię
    oglądanie ,,naprzemienne''. Ponieważ mam mało RAMek,
    zwykle nie mogę mieć otwartych naraz paru przeglądarek,
    zatem czasami jedną zamykam, aby otworzyć drugą, co
    zazwyczaj ponawia ciągnięcie filmów... :)

    Solorz nie tylko okrada Polaków, ale i kłamie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-04-09 10:27:47
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Srednie 2.5GB miesiecznie to dosc duzo, i sugeruje ze sporo
    > uzytkownikow jest zaawansowanych i traktuja Aero2 jako podstawowe
    > lacze. No ale czemu mieliby nie traktowac.

    Bo nie taki był zamysł tej usługi.

  • 5. Data: 2014-04-09 13:33:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 9 Apr 2014 10:27:47 +0200, BaX wrote:

    > Bo nie taki by? zamys? tej us?ugi.

    To miał być ,,internet socjalny'', więc chyba jednak podstawowe łącze.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2014-04-09 13:49:34
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-09 10:27, BaX pisze:
    > Bo nie taki był zamysł tej usługi.

    A jaki? Zdefiniuj może w sposób szczegółowy w jaki sposób użytkownik ma
    korzystać z Aero2.

  • 7. Data: 2014-04-09 14:01:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@h...ck.polsl.pl

    Bardzo dużo!!! ;) To jedna godzina dziennie!

    > To miał być ,,internet socjalny'', więc chyba jednak podstawowe łącze.

    Na socjalny internet polskie państwo wydało (nie
    wzięło, więc wydało -- bilans ten sam) miliard plnów
    z pieniędzy podatników. A miasto Białystok wydało
    (przeznaczyło, więc chyba i wydało) niedawno kilka
    (pięć, czy osiem) milionów pln na zakup komputerów
    (oczywiście PeCetów Gatesa z Windows na pokładzie)
    dla ,,socjalnych''.

    Ale to nieprawda, że mamy komunę. :)

    Wszystko to po to, aby socjalni mogli lizać zafoliowany cukierek.

    Tak Solorz, Gates i im podobni stają się najbogatsi.

    -=-

    USA gwarantują 1 miliard dolarów dla Ukrainy.
    Mogliby gwarantować 100 miliardów. ;)
    I tak nie mają czym pokryć swych zobowiązań!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-04-09 14:12:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 534533bf$0$2369$6...@n...neostrada.pl

    > A jaki? Zdefiniuj może w sposób szczegółowy
    > w jaki sposób użytkownik ma korzystać z Aero2.

    1.A Kupić (najlepiej u Solorza) sprzęt.
    (modemy, tablety, smartfony, laptopy)

    1.B Zapłacić Solorzowi za darmowe ;) karty SIM.

    2. Dokonać ;) pomiarów (szybkości, stabilności,
    opóźnień itp.) i publicznie pochwalić idę
    darmowości.

    3. Odłożyć jedno i drugie (jak Animka?)
    do szuflady i zaczekać kilka lat.

    4. Zapłacić Fiskusowi podatki, Solorzowi
    zapłacić za komercyjne usługi
    a Kościołowi zapłacić za modlitwę.

    5. Zdechnąć z głodu.

    Punkty 1.A i 1.B można wykonać w dowolnej
    (toż mamy wolność!!) kolejności.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-04-09 14:42:38
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > a Kościołowi zapłacić za modlitwę.
    >
    > 5. Zdechnąć z głodu.
    >
    > Punkty 1.A i 1.B można wykonać w dowolnej

    Wygląda na to że masz rację w tej kwestii. I zresztą ogólnie nie sposób
    nie zauważyć że Państwo Polskie po 89 roku służy tylko i wyłącznie takim
    jak p.Kulczyk, czy p. Żak. Pozostali są traktowanie tak że różne
    urzędasy i władze są wynagradzani premiami i nagrodami za to aby
    społeczeństwu nie żyło się w tym kraju łatwo, prosto i przyjemnie.

  • 10. Data: 2014-04-09 14:57:15
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > A jaki? Zdefiniuj może w sposób szczegółowy w jaki sposób użytkownik ma
    > korzystać z Aero2.

    Użytkownik ŚWIADOMY wie jakie możliwości ma ta usługa ale to trzeba pamietać
    0202122 czy SDI, reszta oderwańców zakłada że jak coś dają za darmo to trza
    brać dla samej zasady. Jest rura to ją trza wypełnić, ale takie typki
    rozumują jak glony, jak nie skorzystają z darmochy to są gotowi powiedzieć,
    że się zmarnuje. To tak jak z tymi "nielimitowanymi rozmowami" ,
    napierdalają przez telefon czy trzeba czy nie byle minuty leciały bo
    przecież mają 'no limit" jeszcze im ktoś powie, że dureń bo nie przegada
    tego co płaci. LOL
    Na pewno nie została uruchomiona po to żeby "stawiać" na tym internet w domu
    na kilka komputerów albo komputer do torrentów,p2p itp.