eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Date: Wed, 11 Sep 2013 07:49:52 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <l0p0ab$6ct$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.225.28.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1378878603 6557 178.183.225.28 (11 Sep 2013 05:50:03
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 05:50:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:662970
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
    >W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
    >
    >> Dwusuwy:
    >> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >> 2. Mniejsza jest czystość spalin
    >
    > Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.

    Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym suwie
    sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do wymiany
    ładunku, jak w silnikach czterosuwowych. Zawsze będzie to generować
    mniejszą czystość spalin. Byly projekty silników np. Orbital, gdzie były
    pompy ładujące, smarowanie pod ciśnieniem jak w czterosuwie- nie wyszło to
    za fazę projektów- przy podobnym zaawansowaniu konstrukcji łatwiej wykonać
    silnik czterosuwowy.

    Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
    motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
    dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
    uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100 obr/min-
    co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą napędową statku-
    bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni). Np. Silnik Wärtsilä-Sulzer
    RTA96-C o mocy ponad 100.000 KM.
    a.. Średnica cylindra 960 mm
    b.. Skok tłoka 2500 mm
    c.. pojemność skokowa jednego cylindra 1820 dm?
    d.. zakres obrotów użytkowych 22-105 obr/min
    e.. Pe 19,6 atm
    https://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-Sul
    zer_RTA96-C

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: