  • Data: 2013-09-24 14:34:49
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: "maverik" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Dwusuwy:
    > 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych

    podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
    razy wiekszą moc z tej samej pojemności

    > 2. Mniejsza jest czystość spalin

    niestety

    > 3. Większe zużycie oleju silnikowego

    2 T nie ma oleju silnikowego

    > 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)

    biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
    czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej

    > 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    > optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
    > zwiększa hałas

    system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem, a
    miałem 20 motocykli

    > 6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.

    bo? jak wyżej, silnikiem 2 T też da sie sterować

    pozdr.