eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Data: 2013-09-27 09:08:15
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >
    >> Dwusuwy:
    >> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >
    > podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
    > razy wiekszą moc z tej samej pojemności

    Fakt, tylko w teorii moc jest 2x większa. Nigdy w praktyce (z uwagi na
    zagadnienia wymiany ładunku). Natomiast w sporcie motocyklowym, zwłaszcza w
    wyścigach, gdzie parametrem granicznym jest pojemność skokowa stosuje się
    zaworowe dwusuwy- jednak koszty tych rozwiązań sprawiaja, że w motocyklach
    użytkowych nie znajdą one praktycznego rozpowszechnienia.


    >> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
    >
    > 2 T nie ma oleju silnikowego
    Już ktoś odpisał.

    >> 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
    >
    > biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
    > czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej

    W rozrządzie tłokowym (mówimy o motocyklach UŻYTKOWYCH) rosnący przekrój
    okna wydechowego w połączeniu ze zmianami ciśnienia nad tłokiem sprawia, że
    hałas jest trudniejszy do wyeliminowania, niż w czterosuwie.

    >
    >> 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    >> optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
    >> zwiększa hałas
    >
    > system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem,
    > a miałem 20 motocykli
    Patrz pkt. 1

    Dwusuwy mają jeszcze jedną zaletę- wyrównoważenie sił drugiego rzędu.
    Silniki czerosuwowe są wyrównoważone, gdy w rzedzie jest 6 wykorbień (zatem
    silnik 8 cyl. widlasty nie będzie w pełni wyrównoważony)- w dwusuwach tego
    problemu nie ma gdyż bezwładność tłoka biegnącego do góry kompensuje
    rosnące ciśnienie sprężania ładunku. Stąd polskie silniki wodzikowe
    (okrętowe) z rodziny D55 miały 7 lub 9 cylindrów - takie rozwiązania w
    czterosuwach nie są stosowane.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: