  • 21. Data: 2010-12-22 12:53:55
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:8su8u7-0qk.ln1@kerber0.swps.edu.pl...

    > Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale
    > silnik Ci juz nie odpali.

    To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie
    jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć pojedyncze
    obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

  • 22. Data: 2010-12-22 12:56:07
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > tak, ma elektryczną niskiego ciśnienia. Zawsze.
    > W dodatku komputer nie włączy zapłonu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
    > ciśnienia nie będzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo małą
    > tolerancją od pompy z baku.

    Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
    niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
    tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

  • 23. Data: 2010-12-22 12:59:31
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 22.12.2010 12:56, Agent wrote:

    > Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
    > niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma
    > jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

    Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI..
    S.

  • 24. Data: 2010-12-22 13:09:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a):

    > Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
    > niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
    > tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

    Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2010-12-22 14:49:04
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
    > To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko
    > nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć
    > pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

    przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu
    korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.
    S.

  • 26. Data: 2010-12-22 15:34:03
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-21, nexus6 <n...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
    > Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
    > lub uszkodzenia zasilania świec?
    > Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?

    Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają.
    Jak padnięte - zobaczysz. Jak nie wszystkie będą dobrze grzały -
    zobaczysz. A na za słabo grzejące, za to równo - masz małe szanse.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 27. Data: 2010-12-22 19:19:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    ?Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup

    >To pierwsza dobra rada.

    Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniłem dwie świece które miały zwarcie.
    Miarodajny test bez wykręcania - jedynie omomierz (dokładny).

    Pzdr
    TG

  • 28. Data: 2010-12-22 19:24:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup

    >Przecież na kręcenie się nie skarży.

    Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu.

    Pzdr
    TG

  • 29. Data: 2010-12-22 22:23:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają.
    > Jak padnięte - zobaczysz.

    A jak dobre to możesz je uwalić. Może nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w
    sumie jak w nim z tym jest), ale w niektórych nowych dieslach, świece
    wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 30. Data: 2010-12-22 23:36:45
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    Więc tak
    na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7
    i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i
    zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać
    (chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia
    (koniec pracy świec).
    Może za krótko grzałem, poczekam na mróz. Silnik od razu po zaskoczeniu
    pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.
    Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne.
    To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt
    niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora.
    N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym
    napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym
    ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
    Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
    pozdrawiam
    nexus