-
1. Data: 2010-12-21 15:11:15
Temat: 2.0 HDI świece żarowe
Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
Cześć
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci.
Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala
normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym
kręceniu.
Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy
podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4
kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum
przy tych temperaturach, częściej 4.
Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny.
Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy
aby się przekonać, że to nie to.
Czy świece NGK są OK?
pozdrawiam
nexus
-
2. Data: 2010-12-21 15:20:46
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "mirek" <m...@o...pl>
Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl...
> Cześć
> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
hej,
jesteś pewien, że to świece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 tyś. parkowany tylko pod
chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej potrzymać
(ok. 5 sek).
--
Mirek
-
3. Data: 2010-12-21 15:36:03
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie
jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe.
Przy duzym mrozie bedzie to ok 10-15 sekund po tym jak zgasnie kontrolka.
Wtedy sprobuj odpalic i zobacz czy jest poprawa.
S.
-
4. Data: 2010-12-21 15:38:17
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:
> U?ytkownik "nexus6"<n...@p...gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci
> news:ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl...
>> Cze?ae
>> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km ?wiece ?arowe od nowo?ci.
>> Podejrzewam ?wiece ?arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
>
> hej,
> jeste? pewien, ?e to ?wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
> 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty?. parkowany tylko pod
> chmurk?, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zesz?e mrozy odpala za pierwszym
> razem. Po mocno moro 1/4 nej nocy (-15 i wiecej) trzeba nieco d?u?ej potrzymaae
> (ok. 5 sek).
>
Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
pozdrawiam
nexus
-
5. Data: 2010-12-21 15:43:24
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "CeSaR" <a...@m...com>
> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
> Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
> lub uszkodzenia zasilania świec?
Eeeeee, jakoś mi się wierzyć nie chce żeby po 80kkm świece były do wymiany..
Mimo wszystko sprawdź najpierw baterię.
A może wtryski zasyfiłeś jakimś trefnym paliwem?
C
-
6. Data: 2010-12-21 17:42:57
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Rafal" <r...@W...gazeta.pl>
Na zimnym silniku przy odłączonej listwie zasilania świec, każda powinna mieć
prawie zwarcie do masy. Na początek możesz sprawdzić oporność pomiędzy listwą
a masą, bo najprawdopodobniej wszystkie nie działają. Po przekręceniu kluczyka
na listwie, czy tam kablu, powinno być min. 11V. Jeżeli czuć, że zapłon jest
nie we wszystkich cylindrach jednocześnie, to też może wskazywać na świece żarowe.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2010-12-21 21:11:17
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
mirek pisze:
> Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl...
>> Cześć
>> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
>> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
>
> hej,
> jesteś pewien, że to świece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
> 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 tyś. parkowany tylko pod
> chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za pierwszym
> razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej potrzymać
> (ok. 5 sek).
>
nie żebym sie chwalił, ale moja Xsara ma na liczniku 160tyś (tyle
wyświatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne świece zarowe. Tyle ze
w HDi to sie tylko zimą zapalają i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak
ze przekręcam kluczyk, i czekam aż elektryczna pompa paliwa skończy
pompować - wtedy dopiero kręce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
15 stopni poniżej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
zderzaka, ale silnik - zapala. Był w zeszłym roku problem ze nie chciała
zapalać a objaw był podobny do padającego akumulatora. Rozrusznik kręcił
tak trochę niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
"rwie" jak dziki.
Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke
(>50W) i dotykaj nią po kolei syków świec. jak zarówka sie zaświeci ( a
nie zrobiłeś zwarcia) - swiece są OK.
ToMasz
-
8. Data: 2010-12-21 21:53:12
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:
> Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność
już nie ta.
Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
dłużej. Przebieg to 168kkm.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
9. Data: 2010-12-22 07:08:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl...
> Cześć
> Mam kilka pytań.
> Najpierw opis sytuacji.
> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
> Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci.
> Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala
> normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym
> kręceniu.
> Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy
> podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4
> kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum
> przy tych temperaturach, częściej 4.
> Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny.
>
> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
> Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
> lub uszkodzenia zasilania świec?
> Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
> Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby
> się przekonać, że to nie to.
> Czy świece NGK są OK?
> pozdrawiam
Świece żarowe można sprawdzić bez odkręcania ( przynajmniej tak pobieżnie
ale i tak z dużym prawdopodobieństwem)
-
10. Data: 2010-12-22 07:09:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "mirek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ieqd3q$7jl$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl...
>> Cześć
>> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
>> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
>
> hej,
> jesteś pewien, że to świece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
> 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 tyś. parkowany tylko pod
> chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za
> pierwszym razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej
> potrzymać (ok. 5 sek).
>
No toś pomógł.