    From: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: 2.0 HDI świece żarowe
    Date: Tue, 21 Dec 2010 15:11:15 +0100

    Cześć
    Mam kilka pytań.
    Najpierw opis sytuacji.
    Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
    Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci.
    Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala
    normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym
    kręceniu.
    Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy
    podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4
    kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum
    przy tych temperaturach, częściej 4.
    Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny.

    Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
    Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
    lub uszkodzenia zasilania świec?
    Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
    Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy
    aby się przekonać, że to nie to.
    Czy świece NGK są OK?
    pozdrawiam
    nexus