  • 41. Data: 2010-12-23 08:15:43
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    news:4we3jyhdt7dj.dlg@lepper.institute.com...

    > Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

    I pompa elektryczna się wyłącza?

  • 42. Data: 2010-12-23 08:32:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Mariusz Chwalba pisze:

    > Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.
    pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
    bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej. Trzeba
    by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
    chyba na takie prądy brak.... Bo coś mi sie wydaje ze 10A dla takiej
    swiecy to pikuś....

    ToMasz

  • 43. Data: 2010-12-23 08:55:59
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    > pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
    > bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej.

    Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2? ("szybkie") do
    gdzieś 1?. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
    przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej
    świecy.

    > Trzeba
    > by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
    > chyba na takie prądy brak.... Bo coś mi sie wydaje ze 10A dla takiej
    > swiecy to pikuś....

    Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem
    i będzie oceniał po jasności świecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że
    multimetr
    będzie dokładniejszy :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 44. Data: 2010-12-23 09:27:33
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup

    >Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można
    >zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za
    >małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest
    >zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz.
    >Masz opis tego gdzieś?

    W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch
    wynosi 300 obr/min
    (źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
    Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

    Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

    Pzdr
    TG

  • 45. Data: 2010-12-23 11:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał
> [...]
    > Nawet
    > przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na

    0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.
    Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

    J.

  • 46. Data: 2010-12-23 11:54:33
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > 0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.

    Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie świece
    tą samą oporność mają.

    > Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

    Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostęp.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 47. Data: 2010-12-23 12:50:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisał(a):

    > I pompa elektryczna się wyłącza?

    Nie. A dlaczego miałaby się wyłączać?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 48. Data: 2010-12-23 14:36:35
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.
    >
    > Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

    Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie
    odpali bo sterownik blokuje

  • 49. Data: 2010-12-23 16:17:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup

    >Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a
    >nie odpali bo sterownik blokuje

    Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej
    prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie
    wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barów (jeśli
    ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch)

    Pzdr
    TG

  • 50. Data: 2010-12-23 18:22:48
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Nie. A dlaczego miałaby się wyłączać?

    obydwaj macie racje. jak sie przekręci kluczyk w stacyjce, to pompa
    "nabije" ciśnienia i... co ma kręcić w nieskonczoność? wyłącza sie. Nie
    wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wyłącza. natomiast
    jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy.

    ToMasz