-
21. Data: 2010-12-22 12:53:55
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
news:8su8u7-0qk.ln1@kerber0.swps.edu.pl...
> On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
>>> Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił
>>> słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
>>> odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej
>>> i odpalił bezproblemowo.
>>
>>
>> Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to
>> raczej nie to.
>>
>
> Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale
> silnik Ci juz nie odpali.
To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie
jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć pojedyncze
obroty rozrusznika to auto musi zapalić.
-
22. Data: 2010-12-22 12:56:07
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:1cydvuo5c1qgm$.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisał(a):
>
>> Jesli w ogóle ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi
>> ona cały czas. W benzynówkach tez słychac dźwięk pompy tylko chwilę co
>> nie
>> oznacza że pompa chodzi tylko przez ten momemt.
>
> tak, ma elektryczną niskiego ciśnienia. Zawsze.
> W dodatku komputer nie włączy zapłonu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
> ciśnienia nie będzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo małą
> tolerancją od pompy z baku.
>
Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.
-
23. Data: 2010-12-22 12:59:31
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
On 22.12.2010 12:56, Agent wrote:
>> tak, ma elektryczną niskiego ciśnienia. Zawsze.
>> W dodatku komputer nie włączy zapłonu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
>> ciśnienia nie będzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo małą
>> tolerancją od pompy z baku.
>>
> Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
> niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma
> jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.
Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI..
S.
-
24. Data: 2010-12-22 13:09:03
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a):
> Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
> niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
> tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.
Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
25. Data: 2010-12-22 14:49:04
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
> To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko
> nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć
> pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.
przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu
korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.
S.
-
26. Data: 2010-12-22 15:34:03
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-21, nexus6 <n...@p...gazeta.pl> wrote:
> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
> Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
> lub uszkodzenia zasilania świec?
> Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają.
Jak padnięte - zobaczysz. Jak nie wszystkie będą dobrze grzały -
zobaczysz. A na za słabo grzejące, za to równo - masz małe szanse.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
27. Data: 2010-12-22 19:19:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
?Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ies4uq$bds$...@n...onet.pl...
>> Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke
>> (>50W) i dotykaj nią po kolei syków świec. jak zarówka sie zaświeci ( a
>> nie zrobiłeś zwarcia) - swiece są OK.
>To pierwsza dobra rada.
Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniłem dwie świece które miały zwarcie.
Miarodajny test bez wykręcania - jedynie omomierz (dokładny).
Pzdr
TG
-
28. Data: 2010-12-22 19:24:02
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ies4qv$b80$...@n...onet.pl...
>> Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
>> wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
> >Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
> >okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność
> >już nie ta.
>Przecież na kręcenie się nie skarży.
Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu.
Pzdr
TG
-
29. Data: 2010-12-22 22:23:46
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-22 15:34, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-12-21, nexus6<n...@p...gazeta.pl> wrote:
>> Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
>> Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
>> lub uszkodzenia zasilania świec?
>> Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
>
> Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają.
> Jak padnięte - zobaczysz.
A jak dobre to możesz je uwalić. Może nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w
sumie jak w nim z tym jest), ale w niektórych nowych dieslach, świece
wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
30. Data: 2010-12-22 23:36:45
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
Więc tak
na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7
i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i
zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać
(chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia
(koniec pracy świec).
Może za krótko grzałem, poczekam na mróz. Silnik od razu po zaskoczeniu
pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.
Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne.
To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt
niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora.
N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym
napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym
ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
pozdrawiam
nexus