  • 1. Data: 2010-12-21 15:11:15
    Temat: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    Cześć
    Mam kilka pytań.
    Najpierw opis sytuacji.
    Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
    Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym dłużej świeci.
    Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala
    normalnie. Auto w okolicach 0 do może -2 zapala łatwo przy pierwszym
    kręceniu.
    Przy -10 i niżej po nocy zapala bardzo ciężko, nawet jeśli ze 3 razy
    podgrzewam świece. Bardzo ciężko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4
    kręceniu po około 10s każde (może trochę mniej). 3 kręcenia to minimum
    przy tych temperaturach, częściej 4.
    Zużycia oleju brak, przebieg oryginalny.

    Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
    Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
    lub uszkodzenia zasilania świec?
    Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
    Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy
    aby się przekonać, że to nie to.
    Czy świece NGK są OK?
    pozdrawiam
    nexus

  • 2. Data: 2010-12-21 15:20:46
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Cześć
    > Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
    > Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

    hej,
    jesteś pewien, że to świece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
    2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 tyś. parkowany tylko pod
    chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za pierwszym
    razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej potrzymać
    (ok. 5 sek).

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2010-12-21 15:36:03
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
    jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie
    jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe.
    Przy duzym mrozie bedzie to ok 10-15 sekund po tym jak zgasnie kontrolka.
    Wtedy sprobuj odpalic i zobacz czy jest poprawa.
    S.

  • 4. Data: 2010-12-21 15:38:17
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:
    > U?ytkownik "nexus6"<n...@p...gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > hej,
    > jeste? pewien, ?e to ?wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
    > 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty?. parkowany tylko pod
    > chmurk?, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zesz?e mrozy odpala za pierwszym
    > razem. Po mocno moro 1/4 nej nocy (-15 i wiecej) trzeba nieco d?u?ej potrzymaae
    > (ok. 5 sek).

    Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
    pozdrawiam
    nexus

  • 5. Data: 2010-12-21 15:43:24
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
    > Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
    > lub uszkodzenia zasilania świec?

    Eeeeee, jakoś mi się wierzyć nie chce żeby po 80kkm świece były do wymiany..
    Mimo wszystko sprawdź najpierw baterię.
    A może wtryski zasyfiłeś jakimś trefnym paliwem?

  • 6. Data: 2010-12-21 17:42:57
    Od: "Rafal" <r...@W...gazeta.pl>

    Na zimnym silniku przy odłączonej listwie zasilania świec, każda powinna mieć
    prawie zwarcie do masy. Na początek możesz sprawdzić oporność pomiędzy listwą
    a masą, bo najprawdopodobniej wszystkie nie działają. Po przekręceniu kluczyka
    na listwie, czy tam kablu, powinno być min. 11V. Jeżeli czuć, że zapłon jest
    nie we wszystkich cylindrach jednocześnie, to też może wskazywać na świece żarowe.

  • 7. Data: 2010-12-21 21:11:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    mirek pisze:
> [...]
    > razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej potrzymać

    nie żebym sie chwalił, ale moja Xsara ma na liczniku 160tyś (tyle
    wyświatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne świece zarowe. Tyle ze
    w HDi to sie tylko zimą zapalają i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak
    ze przekręcam kluczyk, i czekam aż elektryczna pompa paliwa skończy
    pompować - wtedy dopiero kręce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
    15 stopni poniżej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
    zderzaka, ale silnik - zapala. Był w zeszłym roku problem ze nie chciała
    zapalać a objaw był podobny do padającego akumulatora. Rozrusznik kręcił
    tak trochę niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
    "rwie" jak dziki.
    Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke
    (>50W) i dotykaj nią po kolei syków świec. jak zarówka sie zaświeci ( a
    nie zrobiłeś zwarcia) - swiece są OK.

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-12-21 21:53:12
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

    > Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

    Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
    wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
    Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
    okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność
    już nie ta.
    Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
    temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
    dłużej. Przebieg to 168kkm.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2010-12-22 07:08:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Czy łatwo sprawdzić te świece samemu?
    > Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby

    Świece żarowe można sprawdzić bez odkręcania ( przynajmniej tak pobieżnie
    ale i tak z dużym prawdopodobieństwem)

  • 10. Data: 2010-12-22 07:09:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "mirek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za
    > pierwszym razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej

    No toś pomógł.