  • 21. Data: 2013-03-17 20:02:58
    Temat: Re: 1wire - nie po skretce?!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Mar 2013 19:34:36 +0100, BartekK napisał(a):
> [...]
    za host czy być przy każdym czujniku temperatury (jakim?)?
    > RS485 to sprzętowy standard magistrali szeregowej, gdzie do 2 drutów
    > (jednej pary, symetrycznej) podłącza się wiele urządzeń, przy czym
    > nadawać może w jednym momencie - tylko jedno.
    > Takie płytki z prockami muszą być przy każdym czujniku,

    Chyba ze ktos zacznie robic czujniki od razu z 485.

    > oraz musi być
    > interfejs (płytka pośrednicząca-dopasowująca) przy komputerze, by
    > zamienić rs232 na tą magistralę rs485.

    A czemu RS232 ? Mozna od razu karte 485, mozna interfejs na USB, mozsna
    sterownik z 485 ...
    no w kazdym badz razie "zwykly pecet" zlacza 485 na razie nie ma.

    > Ponieważ na magistrali nie może być bałaganu i równoczesnego nadawania,
    > a system ma być prosty, to jedno z urządzeń musi być "masterem" - np
    > komputer. Sprzętowo nie różni się niczym, ale programowo - to on rządzi.

    Zazwyczaj funkcjonalnie i tak masz jakis sterownik, i "glupie" czujniki.
    No chyba ze czujniki powinny zdarzenia pilnie meldowac.

    Na "zwyklych magistralach" nie raz takie multimastery robiono.

    J.

  • 22. Data: 2013-03-17 20:13:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-17 20:02, J.F. pisze:
> [...]
    > sterownik z 485 ...
    > no w kazdym badz razie "zwykly pecet" zlacza 485 na razie nie ma.

    A RS232 już nie ma :) Przynajmniej coraz częściej tak bywa. U Chińczyków
    za 12 $ można dostać 5 przejściówek USB/RS485. Właśnie sobie zamówiłem
    bo mam samoróbkę żelazkową zrobioną dawno na FT232B.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2013-03-17 20:30:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 19:50:00 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
    > Chcesz mieć termometry zdalne w takiej cenie jak tanie termometry
    > stosowane w magistralach lokalnych. Nie ma tak.

    wcale tak nie napisalem, pytalem o cene innych możliwosci, nikt nie mówił ze ma tyle
    samo kosztować.

    > Ja się tylko odniosłem do wypowiedzi zapinia, który stwierdził, że nie
    > robi już dla klientów rozwiązań, które mają być tanie przez to, że
    > stosuje się elementy pracujące poza ich dopuszczalnym reżimem.

    No to jest oczywiste ze ma byc zgodne z wytycznymi fabryki.
    Z innych postów rozumiem ze sam czujnik 1wire byłby ok a problemy lezą po stronie
    transmisji i nalezy zrobic inną. To do mnie przemawia :-)

    > Ty w domu oczywiście możesz zastosować 1wire i bohatersko walczyć z
    > problemami jakie stwarza.

    Jak bedzie stwarzał to sie bede martwił :-)

    b.

  • 24. Data: 2013-03-17 22:37:20
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-17 20:30, Budyń pisze:

    > wcale tak nie napisalem, pytalem o cene innych możliwosci, nikt nie mówił ze ma
    tyle samo kosztować.

    Mówiłeś o alternatywnych więc sądziłem ze masz na myśli alternatywę w
    postaci scalonego termometru dostosowanego do dalszej transmisji ale w
    tej klasie cenowej. Chyba w ogóle nie ma scalonych termometrów z
    transmisją na dalsze odległości .

    > No to jest oczywiste ze ma byc zgodne z wytycznymi fabryki.
    > Z innych postów rozumiem ze sam czujnik 1wire byłby ok a problemy lezą po stronie
    transmisji i nalezy zrobic inną. To do mnie przemawia :-)

    Najlepszy sposób to wspominane przez kilku grupowiczów przedłużenie
    transmisji poprzez zastosowanie konwertera na interfejs 485 z
    zastosowaniem procka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2013-03-18 22:10:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org>

    >..
    > Ja tam czujniki DS18b20 lubie, po są proste tanie i jako-tako kalibrowane,
    > i trzymają parametry, ...

    Więc ... miałem taki czujnik jeden. Kiedyś patrzę ... 10 stopni podskoczyło.
    Myślę ... no coś mi się pokićkało, może przejdzie. Czasu nie miałem i tak
    sobie to chodziło. Za jakiś czas ... brak pomiaru. To myślę, trzeba w końcu
    to naprawić. No i idę do tego czujnika. A tam .... nóżkę wytrawiło.

  • 26. Data: 2013-03-18 22:20:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

> [...]
    > nie miałem i tak sobie to chodziło. Za jakiś czas ... brak pomiaru. To
    > myślę, trzeba w końcu to naprawić. No i idę do tego czujnika. A tam ....

    Jak przed wpływem warunków atmosferycznych nie zabezpieczyłeś to tak masz.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 27. Data: 2013-03-20 21:03:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl>

    > Jak przed wpływem warunków atmosferycznych nie zabezpieczyłeś to tak masz.

    Nie o to chodzi. 10 stopni inaczej pokazywał

  • 28. Data: 2013-03-20 21:35:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl>
    [..]

    > Nie o to chodzi. 10 stopni inaczej pokazywał

    Pytanie brzmi: dlaczego.
    Teraz ciężko będzie dociekać, ale na 10 czujników przez ostatni rok
    tylko 2 razy na jednym pomiar był znacznie zawyżony w 2-ch następujących
    po sobie pomiarach, nie jestem pewien czy nie leżała w jego pobliżu
    opalarka.

  • 29. Data: 2013-03-20 23:10:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl>

    > [..]

    > Pytanie brzmi: dlaczego.

    Nic mi do głowy nie przychodzi. Trawienie nóżki nie wydaje się mieć związku
    z zaburzeniem pomiaru. A może jednak ?

    > Teraz ciężko będzie dociekać, ale na 10 czujników przez ostatni rok tylko
    > 2 razy na jednym pomiar był znacznie zawyżony w 2-ch następujących po
    > sobie pomiarach, nie jestem pewien czy nie leżała w jego pobliżu opalarka.

    Innym razem se gadaliśmy o tym czy dokładne i ... patrzę a tu jak na
    zawołanie pik +117 stopni

  • 30. Data: 2013-03-20 23:56:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-20 23:10, John Kołalsky pisze:

    > Innym razem se gadaliśmy o tym czy dokładne i ... patrzę a tu jak na
    > zawołanie pik +117 stopni
    A crc transmisji sprawdzasz, czy (jak w większości implementacji)
    ignorujesz?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173