  • 1. Data: 2013-03-13 08:06:40
    Temat: 1wire - nie po skretce?!
    Od: Marcin L <"xxxl kropka marcin"@gmail.com>

    Witam,

    Wlasnie doczytalem sie na stronie linux-a poswieconej 1wire, ze urzadzenia
    tego typu nalezy podlaczac tylko i wyalcznie na prostym, nieskreconym kablu.

    Slyszeliscie o tym?

    Jakie macie praktyczne najwieksze dlugosci kabla na 1wire?

    Pozdrawiam, marcin

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 2. Data: 2013-03-13 09:08:15
    Temat: Re: 1wire - nie po skretce?!
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 13 Mar 2013 07:06:40 GMT, Marcin L <"xxxl kropka
    marcin"@gmail.com> wrote:
    > Jakie macie praktyczne najwieksze dlugosci kabla na 1wire?

    Ale jaka wersja? 1wire 2 przewodowy (pasożytniczo) czy pełen 3
    przewodowy?
    Też mnie ciekawi ten temat, gdzieś czytałem o 1km ale nie pamiętam 2
    czy 3 przewodowa wersja to była. Osobiście używam 2m 2 przewodowy i
    20m 3 przewodowy w warunkach przemysłowych.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-03-13 09:44:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 13 marca 2013 08:06:40 UTC+1 użytkownik Marcin L napisał:
    > Wlasnie doczytalem sie na stronie linux-a poswieconej 1wire, ze urzadzenia
    > tego typu nalezy podlaczac tylko i wyalcznie na prostym, nieskreconym kablu.
    > Jakie macie praktyczne najwieksze dlugosci kabla na 1wire?

    z piwnicy na dach :-) Po przewodzie ze 13m, dodatkowo z różnymi odgałęzieniami, w
    sumie ze 40metrów - wszystko na przewodach odzyskanych ze skrętki czyli jak
    najbardziej poskręcanych.
    Zasilanie pasożytnicze, momentami do 14 czujników. Zdarzały sie dni gdy kompy (różne
    -linux, winda) zaliczały zwis ale nie umiem powiedziec czy to wina skrętki -lekko
    sugeruję ze jednak nie.

    b.

  • 4. Data: 2013-03-15 22:49:27
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Widzę, że iracjonalna moda na 1-wire nie gaśnie.
    Najpierw pytanie: Dlaczego 1-wire ?
    Zdecydowanie lepiej skrętka.
    1-wire nie jest systemem symetrycznym jak np. RS485 i jako taki jest podatny
    na zakłócenie (bardzo). W ogóle nie był projektowany do transmisji na duże
    odległości (3m to już duża odległość).Sam używałem przez lata, bo klienci
    ponad wszystko chceili TANIO. Teraz już tego nie robię.

  • 5. Data: 2013-03-15 23:06:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-15 22:49, zapinio pisze:
    > Widze, ?e iracjonalna moda na 1-wire nie ga?nie.
    > Najpierw pytanie: Dlaczego 1-wire ?
    > Zdecydowanie lepiej skretka.
    > 1-wire nie jest systemem symetrycznym jak np. RS485 i jako taki jest podatny
    > na zak?ócenie (bardzo). W ogóle nie by? projektowany do transmisji na du?e
    > odleg?o?ci (3m to ju? du?a odleg?o?ae).Sam u?ywa?em przez lata, bo klienci
    > ponad wszystko chceili TANIO. Teraz ju? tego nie robie.
    Ja tam czujniki DS18b20 lubie, po są proste tanie i jako-tako
    kalibrowane, i trzymają parametry, tyle że do podłączania na dalsze
    odległości używam skrętki i rs485 - po prostu zamiast samego czujnika
    jest ds18b20 + attiny + 75176 do rs485 i leci bez problemu na 100m...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-03-15 23:10:15
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Mam za sobą zrobienie układu 1-wire o łącznej długości ok. 2 km.
    Podzielonego na segmenty oczywiście z użyciem DS2409 i ze specjalnym
    masterem z automatyczna kontrolą zboczy.
    Tak czy owak to paranoja i walka z gównem.

  • 7. Data: 2013-03-16 02:22:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik zapinio napisał:
> [...]
    > odleg?o?ci (3m to ju? du?a odleg?o?ae).Sam u?ywa?em przez lata, bo klienci
    > ponad wszystko chceili TANIO. Teraz ju? tego nie robie.

    Kiedy te wszystkie mądrale zrozumieją że każda technologia ma swoje
    zastosowanie, jeśli komuś pasuje 1-wire to ją stosuje, koniec kropka.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2013-03-16 11:57:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2013 22:49:27 UTC+1 użytkownik zapinio napisał:
> [...]
    > odległości (3m to już duża odległość).Sam używałem przez lata, bo klienci
    > ponad wszystko chceili TANIO. Teraz już tego nie robię.

    no to ja sie pytam - co proponujesz w zamian. Jest zapotrzebowanie jest na pomiar do
    20 temperatur, odległosci od centrali jakies 20m-30m i sterowanie 10 urządzeń.
    Przy zastosowaniu 1wire kosztowalo mnie to: elektronika 250zł, przewody ok. 20zł,
    czujniki 20x5zł, moduły przekaźników 100zł - łącznie do jakies 500zł.
    Co proponujesz i oszacuj ile to by kosztowało w konfiguracji jak wyżej.

    b.

  • 9. Data: 2013-03-16 14:36:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-16 11:57, Budyń pisze:

> [...]
    czujniki 20x5zł, moduły przekaźników 100zł - łącznie do jakies 500zł.
    > Co proponujesz i oszacuj ile to by kosztowało w konfiguracji jak wyżej.

    Jeśli preferujesz klientów którzy, chcą się zmieścić w budżecie 1000 zł
    to faktycznie takie rozwiązanie jest najtańsze. A jeszcze da ci zarobić
    z 500 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-03-16 15:11:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    czujniki 20x5zł, moduły przekaźników 100zł - łącznie do jakies 500zł.
    > Co proponujesz i oszacuj ile to by kosztowało w konfiguracji jak wyżej.
    Na takie odległości i za taką cenę, to tylko bezrobotny z grupą
    inwalidzką, przy dofinansowaniu miejsca pracy dla niego - termometr za
    7zł, zeszyt do zapisywania wyników 2zł, i przełączniki zamiast
    przekaźników. Niech chodzi zmierzyć temperature, zapisać wynik do
    zeszytu i włączyć/wyłączyć te 10 urządzeń...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173