  • Data: 2013-03-16 19:30:03
    Temat: Re: 1wire - nie po skretce?!
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-16 17:40, Budyń pisze:

    > ja fachowcem nie jestem wiec pytam bo nie wiem -jak zapinio albo inny narzekacz by
    to zrobił - poguuglam se w tym kierunku :) Czy jedyny sens w robieniu inaczej jest w
    tym ze ma byc dużo drożej aby i zysk był duży (co rozumiem)?

    U poważnego klienta nie montuje się urządzeń zbudowanych przez pana
    Zenka. Może on owszem zrobić płytkę z Atmegą i wyświetlaczem od Nokii i
    sterować z niej maszynę. Sprzeda za 1500 - 2000 zł, co będzie o rząd
    taniej niż sterownik PLC z kartą analogową i panelem HMI. Tylko gdy
    stanie produkcja, a pan Zenek został kelnerem w UK, to dupa zbita.
    Koszty przestoju będą o rząd większe niż oszczędności.
    ATSD to masz rację. Klient będzie się krzywił, że dajesz mu małą płytkę
    z oprogramowaniem, zapakowane w obudowę uniwersalną i chcesz za to
    2kpln. Ale jak ma wydać 15 -20 kpln na sprzęt, to nie zdziwi go, że ktoś
    chce za oprogramowanie na przykład 4-5 kpln.
    Przerabiałem i czasami dalej przerabiam obie opcje - czyli dłubanie
    własnych płytek z oprogramowaniem lub napisanie programu na gotowe
    urządzenia automatyki. Stanowczo wolę tę drugą opcję.

    --
    pozdrawiam
    MD