  • Data: 2013-03-17 19:50:00
    Temat: Re: 1wire - nie po skretce?!
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-17 19:21, Budyń pisze:

    > ja, jak juz napisałem, nie znam sie, amatorsko sobie zestawiłem taki systemik -moze
    ja pytam o jakies tajemne rzeczy :-)
    > Googlam ze RS485 to standard transmisji zatem ta mala płytka z prockiem ma robic za
    host czy być przy każdym czujniku temperatury (jakim?)?

    Przy każdym czujniku. Na avt masz kit do składania za 34 zł. Możesz do
    niego podłączyć 2 czujniki DS18B20:
    http://sklep.avt.pl/go/_search/full_search.php?SEARC
    H_FORM=&search_query_words=AVT1705&x=2&y=4&type=all
    Taniej trudno będzie coś znaleźć.

    > porównywalne z przykładem 1wire który podałem. Odległosci nieduże -takie w stylu
    jednorodzinny "budynek inteligentny", niekoniecznie fabryka. Powiedzmy ze
    bezawaryjnosci nie potrafie okreslic - na razie dziala i sie nie krzaczy :-) Co do
    łatwosci serwisowania - wszystkie zastosowane układy układy sa typowe/sklepowe wiec
    zamieniam sztuka w sztuke, co najwyzej jesli juz sam czujnik padnie to w programie
    musze adres czujnika podac. Czyli w sumie banał.

    Chcesz mieć termometry zdalne w takiej cenie jak tanie termometry
    stosowane w magistralach lokalnych. Nie ma tak.
    Ja się tylko odniosłem do wypowiedzi zapinia, który stwierdził, że nie
    robi już dla klientów rozwiązań, które mają być tanie przez to, że
    stosuje się elementy pracujące poza ich dopuszczalnym reżimem. Zgadzam
    się z nim, bo jest to nieprofesjonalne i nieopłacalne. Nie tylko z
    powodu niskich zarobku na takim oszczędnym kliencie. Wszystkie problemy
    związane z takim byle jakim rozwiązaniem odbijają się potem na wizerunku
    firmy która je sprzedała.
    Ty w domu oczywiście możesz zastosować 1wire i bohatersko walczyć z
    problemami jakie stwarza.

    --
    pozdrawiam
    MD