  • 1. Data: 2013-02-03 00:33:46
    Temat: 150 000 km skodą roomster ;)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Natchnięty wątkiem "Stare drogie włoskie" w którym to wątku
    pojawia się link do aukcji z autem, którego przebieg ponoć to 85
    000 km - w związku z opadem cyca postanowiłem napisać nowego wątka.

    Co poniektórzy starzy wyjadacze na PMS winni pamiętać, że po
    wuniowstąpieniu zanabyłem drogą kupna w DE pojazd marki BMW ...
    Było to e34 525 tds ... Przebieg miał być poniżej 200 000 km.
    Teraz już wiem, że taki nie był. Skąd to wiem ?

    Aktualnie jeżdżę skodą roomster. Zrobiłem nią sam 150 000 km.
    Wiem jak zużyta jest skórzana kierownica, skórzany
    drążek,siedzenia, pedały ...

    Nie ma huja we wsi by owe e34 miało poniżej 300 000 km.

    I to tyle słowem wstępu :)

    A co do skody:
    Zrobione 150 000 km. Z awarii:

    1. Przetarta gumowa rura prowadząca powietrze do intercoolera -
    strata mocy. Zrobione na gwarancji (poluzowała się ,oparła o
    jakiś pasek klinowy i się przetarła. Bez serwisu się nie obeszło
    bo nie było do niej dostępu).

    2. Równoczesne przepalenie się wszystkich stopów sygnalizowane
    tak, że mało lawety nie zamówiłem.

    3. Odwaliło raz elektryce opuszczania okien - tak, że okna nie
    opuszczały się w całości. Jakieś 3 cm szyby pozostawało powyżej
    linii drzwi - zrobione przy okresowym przeglądzie w cenie.

    4. i to by było w sumie tyle ... Żegnam się czule z roomsterem,
    przesiadam się na berlingo xtr'a, i mam nadzieję, że berlingo
    będzie miał zawieszenie jak roomster. W roomsterze progi
    zwalniające traktowałem jako ... progi wyjściowe do udanego
    telemarka 20 metrów dalej. Silnik był totalnie gówniany - 1.4
    diesel, 3 cylindry - w chorwacji z bagażami i 4 pasażerami na 1
    biegu się dławił na podjazdach , ale przeżył :)

    Jestem zdziwiony, tym bardziej, że 1.5 dci we francuzach
    zarżnąłem już 3 sztuki ;).
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2013-02-03 17:14:31
    Temat: Re: 150 000 km skodą roomster ;)
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

> [...]
    >

    > Aktualnie jeżdżę skodą roomster. Zrobiłem nią sam 150 000 km. Wiem jak
    > zużyta jest skórzana kierownica, skórzany drążek,siedzenia, pedały ...

    rozumiem że praktycznie nie jest zużyta, ja kupiłem octavię z >170kkm na
    liczniku i jedynie drążek był lekko wytarty

    > Nie ma huja we wsi by owe e34 miało poniżej 300 000 km.

    nie ma co się łudzić, auta kosztującego jako nowe >200.000zł nie kupuje
    się na dojazdy z plebanii do kościoła (przynajmniej większość)
    Ja bym obstawiał na >400000km albo nawet ponad 0,5mln :)
    W e39 mam na liczniku 290.000 a jak kupiłem to licznik bił połowę
    prędkości (a więc i przebiegu) od nie wiadomo kiedy, zgaduję że dobrze
    ponad 400.000 ma...

> [...]
    > mocy. Zrobione na gwarancji (poluzowała się ,oparła o jakiś pasek
    > klinowy i się przetarła. Bez serwisu się nie obeszło bo nie było do niej

    super, dobrze że nie uznali tego za normalne zużycie :)

    > 3. Odwaliło raz elektryce opuszczania okien - tak, że okna nie
    > opuszczały się w całości. Jakieś 3 cm szyby pozostawało powyżej linii
    > drzwi - zrobione przy okresowym przeglądzie w cenie.

    no, w cenie przeglądu to u Wieśka w warsztacie to się robi remont
    generalny silnika ;)

> [...]
    > dalej. Silnik był totalnie gówniany - 1.4 diesel, 3 cylindry - w
    > chorwacji z bagażami i 4 pasażerami na 1 biegu się dławił na podjazdach

    to teraz chociaż cię w lepszy silnik wyposażyli?

    > Jestem zdziwiony, tym bardziej, że 1.5 dci we francuzach zarżnąłem już 3
    > sztuki ;).

    a co konkretnie padało? mój 1,5dci nie narzeka, ale może dlatego że go
    już po wymianie silnika kupiłem? :)

    Podsumowując: dla jednych nowe auto to fajne auto, dla innych nie :) ja
    tam sprzedaję moją 3-letnią skodę (znaczy się już ma 6-lat, ale ten czas
    leci) i poluję na coś min. 2-krotnie starszego - tyle że w wyższej
    klasie - bo koszty zakupu+serwisu i tak będą mniejsze niż 3-latka (czy
    co dopiero nowego) a komfort dużo lepszy...a na nowy klasy właśnie BMW 5
    mnie nie stać - a nawet jak by było stać to nie wypada - bo ja zwykły
    robol jestem i krawatem to ewentualnie rurę wydechową podwiązuję ;P

    Lukasz

  • 3. Data: 2013-02-03 17:40:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-03 17:14, ddddddd pisze:

    > rozumiem że praktycznie nie jest zużyta, ja kupiłem octavię z

    Otóż to - prawie zerowe zużycie. Ważę ponad 90 kg, nie pierniczę
    się z utrzymywaniem czystości w aucie, jak uwaliłem się przy
    zmianie koła w trasie - nie myłem rąk i macałem się z kierownicą
    jadąc dalej. Regularnie i intensywnie korzystałem z
    przełączników otwierania okien (nauczony jestem jeździć z
    otwartymi oknami i ciepłym nawiewem na nogi) ... Generalnie
    oprócz *brudu*, który można usunąć nie widać śladów zużycia na
    kierownicy, czy drążku, przełącznikach ...

    Po względnie małym odpicowaniu można by sprzedawać auto z
    przebiegiem 10 000 km patrząc na to jak niby wyglądają auta w
    PL, które przejechały wg handlarza 150 000 - 300 000 km.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 4. Data: 2013-02-03 17:55:21
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    >525 tds ... Przebieg miał być poniżej 200 000 km. Teraz już wiem, że taki

    Nie porównuj zużycia 3 letniej skody z 15 letnim BMW...

  • 5. Data: 2013-02-03 18:14:06
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

> [...]
    >
    > Po względnie małym odpicowaniu można by sprzedawać auto z przebiegiem 10
    > 000 km patrząc na to jak niby wyglądają auta w PL, które przejechały wg

    dokładnie tak, z resztą skoro taka octavia 3-letnia miała 140-180tys km
    (no, były jeszcze sprowadzone z przebiegiem <100.000km, ale te od
    pierwszego właściciela miały właśnie w większości od 140.000km) to
    10-letnia ma prawo mieć >500.000km (niech 10% tyle zrobi, bo pozostałe
    jak wpadną w drugie ręce to robią mniej) - ale z takim przebiegiem auta
    nie ma w ogłoszeniach...
    Są tylko 4 typy ogłoszeń (przy autach 10-letnich)
    1) 170.000km - te z mało wytartymi elementami, realny przebieg 200-400.000km
    2) 220.000km - te których się nie da już tak dobrze odpicować - przebieg
    pewnie podobny, ale właściciel mniej dbał o wygląd
    3) 250-300.000km - skręcone z okolic 0,5mln km :)
    4) 300-350.000km - trupy w których nie opłaca się w ogóle inwestować +
    perełki z realnym przebiegiem
    Najlepsze to to że wielu kupuje 10-latka z przebiegiem 120.000km i
    wierzy że to prawda, pewny egzemplarz itd... a ja jakoś na taki nie mogę
    trafić (nie piszę tu o autach typu matiz, bo małe auta pewnie też robią
    małe przebiegi)
    A mi teraz ciężko Skodę sprzedać bo ma 250.000 przebiegu, a na dodatek
    lekką wgniotkę z przodu (maska się delikatnie wygięła przy stłuczce przy
    prędkości może 20km/h, ale w niczym nie przeszkadza więc nie naprawiałem
    bo auto służyło mi do jazdy a nie do chwalenia się w niedzielę przed
    kościołem jakością polerki :)

    Lukasz

  • 6. Data: 2013-02-03 18:17:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-03 17:55, gzk pisze:
    > Nie porównuj zużycia 3 letniej skody z 15 letnim BMW...

    Sugerujesz, że mimo tak niskiego przebiegu, ktoś siedział
    godzinami na parkingu w tej beemce by generować "wytarcia" ?

    Czy może sugerujesz, że 15 letnie bmw wykonane było z materiałów
    gorszej jakości niż dziś skoda, która ma służyć do wożenia
    kartofli ? Bo nie kumam.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 7. Data: 2013-02-03 18:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Feb 2013 00:33:46 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
> [...]
    > będzie miał zawieszenie jak roomster. W roomsterze progi
    > zwalniające traktowałem jako ... progi wyjściowe do udanego

    Adam cie nie wozil ? ma nie gorsze :-)

> [...]
    > biegu się dławił na podjazdach , ale przeżył :)
    > Jestem zdziwiony, tym bardziej, że 1.5 dci we francuzach

    Bo to niemiecki silnik. Ktos nim jeszcze w czasie prototypu depnal do oporu
    i puscil dopiero jak sie zbiornik paliwa wypalil. Po czym znow depnal do
    oporu i pojechal do nastepnej stacji.

    J.

  • 8. Data: 2013-02-03 19:00:05
    Od: Kapibara <b...@t...pl>

    Dnia Sun, 03 Feb 2013 18:14:06 +0100, ddddddd napisał(a):

> [...]
    > prędkości może 20km/h, ale w niczym nie przeszkadza więc nie naprawiałem
    > bo auto służyło mi do jazdy a nie do chwalenia się w niedzielę przed

    Kiedyś zrobiłem zestawienie na podstawie ofert z Allegro. Jako wzorzec
    wziąłem jakże ukochanego w Polsce Passata. :-) Z każdego rocznika wyliczony
    średni przebieg z 30 ofert.

    http://img89.imageshack.us/img89/9049/przebiegt.png

  • 9. Data: 2013-02-03 19:05:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kapibara" <b...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Kiedyś zrobiłem zestawienie na podstawie ofert z Allegro. Jako wzorzec
    > wziąłem jakże ukochanego w Polsce Passata. :-) Z każdego rocznika
> [...]

    Czyli średnio Passaty starsze niż 4 letnie już nie jeżdżą.
    A mówią że to dobre auta......

    Tak czułem, że to niemiecki złom. ;-)

  • 10. Data: 2013-02-03 19:14:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 19:00:05 +0100, Kapibara napisał(a):

    > http://img89.imageshack.us/img89/9049/przebiegt.png

    He he, popatrzylem wlasnie na oferty - na ponad 3500 volkswagenow w wieku 9
    i 10 lat przebieg miedzy 300 a 400 tysiecy podano przy... 20 sztukach.
    Za to przebieg 100-200 tys. zadeklarowano przy prawie 2000 aut.

    No coz, ja jezdze 15-20 tys. rocznie i wiem, ze to stosunkowo niewiele.
    Polowa znajomych tlucze wieksze przebiegi.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio