  • 31. Data: 2013-02-04 18:01:16
    Temat: Re: 150 000 km skodą roomster ;)
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 4 Feb 2013 09:34:37 +0100, Kapibara <b...@t...pl> wrote:

    >Kilka lat temu sprzedawałem benzyniaka z gazem, przebieg 320kkm. Mimo to
    >telefonów miałem sporo, a kupił go handlarz ;)

    I sprzedał go zadowolonemu Kowalskiemu, z przebiegiem 120 tys. km.

    Tak sobie popatrzyłem na Allegro na Mastery z 2006 roku, jak mój.
    Niewiele z nich ma przebiegi powyżej 200 tys. km. A już pojedyńcze
    sztuki powyżej 300 tys. Mój ma bliako 380 tys., a ostatnie lata
    naprawdę mało jeżdżę. To co, te wszystkie auta prawie stały podczas
    swojego zycia?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 32. Data: 2013-02-04 18:22:29
    Od: "adam" <a...@a...pl>

    > Niedługo jadę na przegląd po 2 latach. Do tej pory na liczniku niecałe
    > 14 tyś km, a jeżdżę codziennie. Jeszcze pewnie ze 2 lata i autko pójdzie
    > na sprzedaż.
    > I kto mi uwierzy, że nie kręcony?

    Ale pewnie jak bedziesz sprzedawal to pewnie sprzedasz znajomemu albo komus
    z rodziny, bez wystawiania nawet na allegro.
    Pzdr
    Adam

  • 33. Data: 2013-02-04 18:30:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale pewnie jak bedziesz sprzedawal to pewnie sprzedasz znajomemu albo
    > komus z rodziny, bez wystawiania nawet na allegro.

    Tak się tylko łatwo mówi.

    Ja 8 czy 9 letniego Punto z przebiegiem 60 kkm nie mogłem sprzedać przez
    rok, dopiero po obniżeniu ceny poniżej rynkowej poszedł.
    I to na Białoruś, za pomocą mobile.eu.

  • 34. Data: 2013-02-04 19:56:12
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-04 18:01, jerzu pisze:
> [...]
    > sztuki powyżej 300 tys. Mój ma bliako 380 tys., a ostatnie lata
    > naprawdę mało jeżdżę. To co, te wszystkie auta prawie stały podczas

    Widocznie to kolekcjonerski model :)

    Pozdr.

  • 35. Data: 2013-02-04 20:13:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 04 Feb 2013 19:56:12 +0100, DoQ <d...@g...com> wrote:

    >Widocznie to kolekcjonerski model :)

    Taa... klasyk :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 36. Data: 2013-02-04 20:39:52
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-03 23:14, Kapibara pisze:
    > Tak tak, i myślisz, że ktoś kupuje auto wielkości passata z silnikiem
    > diesla, żeby robić np 15kkm rocznie?
    > Btw. zapomniałem podać, ale ten wykres dotyczy właśnie diesli.

    Przesadzacie. Sąsiad obok kupił 6 letniego passata diesla i robi 20000
    rocznie. (nie dojeżdża do pracy). Jak pracuje się na miejscu to gdzie
    można zrobić więcej niż 20-30tys? Mamy 10 letniego od nowości P 206
    (gaz) zrobione ma 168tys. Czyli rocznie 17 a żona od 4 lat dojeżdża nim
    do pracy 20km. Drugi samochód to mazda 6 przez 3 lata zrobiłem 20tys.
    (praktycznie tylko wakacje i dalsze wyjazdy).
    Jak się nie dojeżdża do pracy a w rodzinie jest więcej niż jeden
    samochód to nie ma gdzie zrobić tych kilometrów i bardzo dużo jest
    takich. (choć nie kupują diesli wtedy najczęściej) (ja mam wszystkie na
    gaz tylko że w tej mazdzie to się jeszcze nie zwrócił:)
    W Niemczech jest podobnie. Jeszcze częściej mają po dwa samochody. Tylko
    że jak ktoś kupuje nowego passata w dieslu to raczej po to żeby jeździć.
    Brat ostatnio kupował 207 benzynę od Niemki. Mieli jako drugi samochód
    do podwożenia dzieci i na zakupy, 2006r. 68tys zrobione. W środku jak
    nowy, przeglądy i książka i nikt mi nie wmówi że kobieta przekręcała
    licznik:) Choć oczywiście w Polsce za tą cenę mógł kupić 2 lata młodszy:)

  • 37. Data: 2013-02-05 10:44:08
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-04 20:39, ZS pisze:

    > Przesadzacie. Sąsiad obok kupił 6 letniego passata diesla i robi 20000
    > rocznie. (nie dojeżdża do pracy). Jak pracuje się na miejscu to gdzie
    > można zrobić więcej niż 20-30tys?

    słowem klucz jest tu "6-letniego", za 6-letniego passata diesla płaci
    się tyle samo co za benzyniaka i mniej niż za małą nową pierdziawkę

    Mamy 10 letniego od nowości P 206

    ale tego typu samochody są przewidziane do małych przebiegów, nowy
    kosztuje 30 czy 40 tys zł, a nie 200 tyś...

> [...]
    > nowy, przeglądy i książka i nikt mi nie wmówi że kobieta przekręcała
    > licznik:) Choć oczywiście w Polsce za tą cenę mógł kupić 2 lata młodszy:)

    ja wczoraj przeglądałem mobile.de. Interesowało mnie BMW 5 z rocznika
    ok. 2000. Mniej więcej połowa tych aut ma >300tyś km (nie wypowiem się
    na temat tej drugiej połowy która ma ok. 200.000km, choć IMO niestety
    część z nich też może być kręcona), łatwo trafić egzemplarz z 480000km
    (choć ze zużycia elementów to wygląda na skręcony z 700.000, bo mój
    pewnie ma ponad 400.000km a zużycia takiego nie widać.
    Jak te auta trafiają do Polski to praktycznie ŻADNE nie ma ponad
    300.000! Jak myślisz- dlatego że handlarze kupują te mniej zajechane
    egzemplarze, a te z większym przebiegiem zostają w .DE?

    Nie mówię że nie ma wyjątków, mój ojciec ma od nowości Octavię TDI 110KM
    z 2001 roku i przebieg chyba 90.000km (za nową dał chyba 70.000zł), tyle
    że on nie chce jej sprzedać...

    Lukasz

  • 38. Data: 2013-02-05 16:37:29
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości news:keqk8g$5as$1@dont-email.me...

    > Nie mówię że nie ma wyjątków, mój ojciec ma od nowości Octavię TDI 110KM z
    > 2001 roku i przebieg chyba 90.000km (za nową dał chyba 70.000zł), tyle że
    > on nie chce jej sprzedać...

    Jak mu dobrze się sprawuje to po co ma sprzedawać. ;-)
    Ja mam od nowości Fabię 1.4MPI z 2002 roku i tez nie chce sprzedawac, choc
    ostatnio juz nie jest nudna, padla mi uszczelka pod glowica po 177 tys. km.
    ;-)

  • 39. Data: 2013-02-08 02:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 02:58:53 -0800 (PST), PJ napisał(a):
    > //Diesel ... w Niemczech inna sprawa - posiadacz co roku placi sporo
    > wyzszy podatek drogowy. Oplaca sie tylko tym ktorzy duzo jezdza.
    >
    > sporo to pojecie wzgledne ... ale trzeba przyznac ze KFZ Steuer
    > jednoznacznie faworyzuje male benzynowe silniki, roznica pod
    > dystrybutorem od 12-20 centow (na litrze) wiec tez bez dramatu ...
    > link: http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

    No i tu mi wychodzi ze za benzyniaka 1.79 z 1.1.2009 i euro5 zaplace 121
    euro, a za diesla 1.89 z nowoczesnym dopalaczem 293 euro.
    Na 2-3 tankowania starczy

> [...]
    > bedzie 120kkm.
    > //I ktos to kupuje. Ciagle Niemiec, bo dla Polaka za drogie.
    >
    > malo ktory Niemiec prywatnie kupi ... te 120 czy 150 kkm to juz troche
    > jest no chyba ze wlasna firma oddaje to wtedy moze ... sa firmy, ktore
    > specjalizuja sie w poleasingowych autach ale tam raczej Niemcy nie
    > kupuja tylko auta ida na export ...malo tego jako ze w DE temat
    > gwarancji na uzywane auta traktowany jest raczej powaznie :-) wiec
    > niektorzy wieksi handlarze jak mahab czy autohus nie sprzedadza
    > Hansowi auta z przebiegiem > 100/150 kkm bo maja cykora ze w razie

    Dokad na eksport ? Bo zakladam ze takie auta jednak sa ... i sprzedac
    trzeba.

    A nawet jak mniej jezdza to co - firma/ludzie sprzedaja je po 3 latach z
    przebiegiem powiedzmy 70 tys ? No bo jak poczekaja i przekrocza 100kkm, to
    problem ten sam - "zaden handlarz tego nie kupi" ...

    J.