  • Data: 2014-09-07 14:39:23
    Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Powiedziałbym, że to inny problem: komfortu użytkowania pojazdu ogólnie.
    > Większość osób, z którymi rozmawiam na tematy związane z eksploatacją
    > samochodu układa się w kilka grup użytkowników : jedna z nich to taka
    > gdzie w ramach oszczędności wymieniają sami co się da, "drutują" co się
    > da w tym ogumienie, czyli jeżdżą na łysolach, albo bieżnikowanych. I Ci
    > właśnie skarżą się, że często łapią gumę.

    O bieznikowanych sie nie wypowiadam - w ostatnim czasie nie probowalem.
    Jezdzenie na łysolach - głupota. Ale nie o tym tutaj mowa.

    Zdarzało mi sie za to jezdzenie ostatnio na oponach ktore miały po 10 lat.
    Miałem do dojezdzenia, założyłem i stwierdziłem ze zobaczymy jak sie beda
    sprawowały.
    Nic o czym piszesz mnie nie spotyka a jezdze naprawde sporo km, czasami ze
    sporym bagazem.

    Zdarzało mi sie za to łapac gume np. na oponach nówkach, zmienianych
    regularnie zgodnie z sezonowością.

    Czy jest wiec jakas prawidłowość?

    > Więc już nie chodzi o jakieś "strzelanie gumy" na zakręcie, tylko o
    > zwykłą wygodę użytkowania.

    To niewatpliwie jest bardzo wazne równiez. Tylko czy jest jakas korelacja?