-
Data: 2016-06-06 09:03:14
Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 5 Jun 2016 20:09:54 +0200, cef napisał(a):
> W dniu 2016-06-02 o 22:05, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele znajomych
>> twarzy kibicujących przy trasie.
>
> Naprawdę jesteś w stanie rozpoznać kibiców? :-)
Też się dziwię, ale całkiem sporo :)
> PS
> Przeczytałem gdzieś Twój komentarz dotyczący
> dyskwalifikacji załogi, która nie zachowała procedur
> po wypadku na 9 odcinku.
> Mam pytanie: jak często zdarza się, że CKR nie widzi
> gdzie są poszczególne załogi (z powodu zakłóceń czy
> braku zasięgu sieci GSM).
> To o czym pisałeś to się zdarzyło Tobie incydentalnie na jakichś zawodach,
> które odbywały się poza zasięgiem czy to norma?
Raczej normą jest to, że są krótkie odcinki gdzie zasięgu nie ma.
Widać to na stronie wyniki.pzm.pl w zakładce mapa, gdzie podczas rajdu
można obserwować pozycje załóg. I są miejsca gdzie wszyscy "znikają" i
pojawiają się po drugiej stronie.
Mi się zdarzyło w taki sposób że wpadłem do rowu gdzie stałem 10 minut.
System po zatrzymaniu się powinien zacząć piszczeć, wymagając naciśnięcia
czerwonego lub zielonego przycisku (w zależności czy trzeba udzielić
pomocy), co się nie stało.
> W praktyce większość odcinków górskich jest przecież w terenie,
> gdzie GSM działa jak chce a ryzyko zwiedzania gwałtownie rośnie.
> Jakieś ch... te procedury wypracowano.
No kiedyś procedura była dostosowana do kompletnego braku jakiejkolwiek
łączności - stosowana była na wszystkich rajdach z jakimiś Dakarami
włącznie.
Czyli pierwsza załoga która zauważy wypadek gdzie nikt z załogi nie
pokazuje znaku OK zatrzymuje się, prowadzi akcję na miejscu, zatrzymuje też
kolejną załogę którą wysyła z informacjami do najbliższego punktu SOS przy
trasie odcinka (w RSMP są takie co kilka km - chyba 5km).
Teraz zmieniono to tak, że jest GPS i wszyscy zostają na miejscu wypadku
naciskając czerwony przycisk na konsoli.
A CKR może puścić ratowników nawet pod prąd odcinka.
Teoretycznie ok, tylko właśnie co w sytuacji kiedy nie będzie zasięgu?
Muszę się zebrać i napisać maila do delegata PZM ds. bezpieczeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=