eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody100KM z 1LRe: 100KM z 1L
  • Data: 2010-01-15 22:39:00
    Temat: Re: 100KM z 1L
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:39:46 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >>> jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.
    >> Jeden lubi szum morza, a inny lubi bociany ;)
    >
    > Prawda.
    > Ale faktem obiektywnym jest, że silniki na niskich obrotach są ciche, a na
    > wysokich głośne.

    Tylko w dieslu wysokie obroty to 2500rpm, a w silniku benzynowym wysokie
    to dopiero jakieś 4500.
    Silnik diesla jest po prostu głośniejszy przy tym samym obciążeniu niż
    silnik benzynowy.



    > Więc nowoczesnym dieslem można jechać w ciszy, czego nie
    > da się zrobić z taką szlifierką. Nie darmo samochody wysokich klas, nawet w
    > wersjach benzynowych nie mają szlifierek, tylko duże niskoobrotowe silniki.

    Silnik który osiąga obroty powyżej 2000rpm spokojnie można nazwać
    wysokoobrotowym.

    > Nie darmo też wszystkie sportowe auta prawdziwej klasy GT, takie jak Aston
    > Martin, czy Ferrari 612 mają silniki, których daje się w normalnej jeździe
    > używać *względnie* cicho.

    ???

    Ferrari 612 - redline=7600 Pmax=7250
    Aston Vantage V8 - redline=7300 Pmax=7000

    Generalnie Ferrari znane jest z wysilonych silników atmosferycznych, a
    tego nie zrobisz inaczej niż wysokimi obrotami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: