  • Data: 2014-12-25 10:28:01
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-12-25 09:23, Liwiusz wrote:

    > Jakieś ważne międzynarodowe gremium orzekło, że obecnie obowiązującą i
    > wystarczającą metodą ratowania są same uciśnięcia bez wdechów.
    >
    > Wyciąg z neta:
    >
    > 1. Zarówno wytyczne Europejskiej Rady Resuscytacji, jak i American Heart
    > Association nie wymagają sprawdzania tętna poszkodowanemu, a bardzo
    > często nawet nie zaleca.
    > 2. Wdechy ratownicze (metoda "usta-usta") w przypadku akcji
    > przeprowadzanej doraźnie, najczęściej przez niewykwalifikowaną osobę w
    > tej dziedzinie mogą zostać pominięte, a nawet American Heart Association
> [...]

    No i to warto zapamiętać:

    1 - Najpierw zabezpieczenie miejsca - noc ni pomożesz jak ci w dupę
    wjedzie kolejny samochód.

    2 - Wezwanie pomocy, jak są inni to najlepiej niech oni się tym zajmą -
    z tym że nie "niech ktoś zadzwoni po karetkę" a "pani w czerwonej kurtce
    dzwoni na 112 - jak już zadzwoni, niech powie co ustaliła" (jak ktoś ma
    zadzwonić, to albo zadzwonią wszyscy i podadzą sprzeczne dane, albo
    nikt, jak "pani w czerwonej kurtce", to po pierwsze zadzwoni, pod
    drugie ma powiedzić co ustaliła - w sumie głównie po to, żebyś wiedział,
    że rzeczywiście pomoc wezwała)

    3 - Sprawdzenie oddechu,

    4- jeśli nie sprawdzenie drożności dróg oddechowych,

    5 - jeśli dalej nie to "pompujesz" 30 uciśnięć na mostek, 2 oddechy -
    jak nie masz maski, lub nie umiesz to możesz sobie darować. Jak są inni
    poproś kogoś o pomoc.

    I to wszystko - możesz się dokształacać o tym, że jak dziecko to
    zaczynasz od wdechów (chyba 5), o tym jak usztywniać złamania itd. Ale
    to tak naprawdę mało ważne - ważnie, żeby przeprowadzić resuscytacje i
    ewentualnie hamować duże krwotoki (normalnie bandażem do skutku).

    Więc zapamiętać te kilka prostych punktów i z pateczki wyrzucić smieci
    jak woda utleniona, a wrzucić kilka bandaży, gazę i kilka maseczek za
    3PLN/sztuka. I przestać pieprzyć, że nie powinno się nic robić (to nie
    do ciebie);)

    I mieć nadzieję, że jak ty będziesz siedział nieprzytommy w aucie, to
    ktoś z tych co będą cie mijać, przeczytał kiedyś taki tekst, lub wbili
    mu go na kursie prawka.

    PS - wiem łatwo się pisze, ja na szczęście nie musiałem sprawdzać
    inaczej niż na fantomach. Podobno pomaga przypomnienie sobie ostatniego
    punktu;)

    Shrek.

    Shrek.