eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-26 01:45:02
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości:

    > A ja miałem starego Golfa z TDI - w którym powyżej 5 stopni świece się nie
    > uruchamiały wcale, i jeździł :D

    W 1.9 TDI i 3.3 TDI pogrzewanie świec ECU załącza gdy czujnik temp.silnika
    (cieczy) wskaże poniżej +9*C. I od momentu włożenia kluczyka i przekręcenia
    na 1 pozycję (przed uruchomieniem) przekaźnik świec podgrzewa je do temp.
    ok. 1000 *C w ciagu 2 sec.
    Kogutek coś tam pisał na temat temp. lecz już sam nie wiem co. (nie pisze
    tego by być uszczypliwym ale w tym wątku zatraciłem już co jest mottem tego
    wątku ;>) - w każym razie po ok. 5sec świece w TDI CR mają ok. 1075 *C. Zaś
    gdy temp. płynu chłodnieczego osiągnie 35*C to przestają być podgrzewane -
    tak więc kilka sekund po odpaleniu też są utrzymywane przy stałej temp. (nie
    są podgrzewane do większych temp. lecz temp. jest ustalana na ok. 1025 *C.)
    Troszkę inaczej jest w 2.0 TDI-PD 170 PS. Tam są ceramiczne świece żarowe
    które po 5 sec osiągają ok. 1350 *C i utrzymują tą temp. przez cały czas do
    momentu osiągnięcia 20*C cieczy chłodzącej po czym są wyłączane.
    Ale co ciekawe materiały prasowe prawią że Vieśwagen nie gwarantuje
    skutecznego podgrzewania poniżej -24*C

    > Pozdrawiam !

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: