eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-26 10:19:59
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 25 Jun 2011 17:30:43 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 25.06.2011 15:50, J.F. pisze:
    >>> Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    >>> już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    >>> rozpędzić pociągiem.
    >> Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
    >> :-)
    >Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.

    A ile tego manewrowania - 5 minut, a nastepna stacja za 5h :-)

    >>>> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    >>>> czolgi sa na turbiny.
    >>> I większość elektrowni.
    >>
    >> W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    >> wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).
    >
    >Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
    >tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
    >elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
    >turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?

    Nie pisalem ze tloki, tylko ze diesle.
    Z powszechnosci uzycia moge sie domyslac ze turbiny parowe sa lepsze
    niz tlokowe parowe - niekoniecznie w kwestii sprawnosci.
    Zas diesle chyba lepsze niz turbiny gazowe - za wyjatkiem samolotow
    :-)


    >> natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
    >> tez sa stosowane, np:
    >> http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
    alinationprojects/cliftonpier/
    >> W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
    >> przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.
    >> No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
    >> czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?
    >
    >Problemy z turbinami:
    >-bardzo wysoki koszt

    Taki diesel tez nie jest tani,

    >-fatalna wydajność na "biegu jałowym"
    >-dłuższy rozruch
    >-kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc

    A tu http://en.wikiversity.org/wiki/Power_Generation-gast
    urbine_Power
    dodaja jeszcze "kiepska sprawnosc".
    Chyba ze w konfiguracji gazowo-parowej.

    I tak jak pisalem - Siemens sie chwali 60% sprawnosci, to jest wiecej
    niz najlepsze diesle (52%).

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: