eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 21. Data: 2011-09-06 14:45:01
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:01, to pisze:
    > Link! ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY

    --
    kamil d


  • 22. Data: 2011-09-06 14:53:35
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    mar jan pisze:

    > specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
    > VW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.

    Nic nie wymyślił. Odłączane cylindry były już w Porsche 928 ponad 20 lat
    temu.



    --
    Piotr Czyż


  • 23. Data: 2011-09-06 15:04:03
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "PM" <x...@w...pl>



    > Przy pracy wszystkich cylindrów, całość nagrzewa się równomiernie...
    > kiedy pracują tylko 2 to w ich otoczeniu temperatura jest wyższa...

    > A co ze zurzyciem mechanicznym? po powiedzmy 300 000 km takie 2 pracujące
    > częściej cylindry są
    > dużo bardziej zużyte...

    a nie można zmieniac tych niepracujacych cylindrów co jakiś czas..albo nawet
    bardzo często (co kilka (naście) obrotów.


  • 24. Data: 2011-09-06 15:45:17
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Czyż" napisał
    >> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
    >> VW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
    >
    > Nic nie wymyślił. Odłączane cylindry były już w Porsche 928 ponad 20 lat
    > temu.

    jeśli chodzi o czterocylindrowce to to byłby chyba pierwszy z odłączalnymi
    cylindrami, wcześniej były ale w jednostkach wyposażonych w 6 czy 8 cylindrów
    (jak chociażby w tej porszawce)
    poza tym wątkotwórcy bardziej chodziło o te zamknięte zawory niż o to czy to był
    pierwszy silnik czy nie

    --
    Tomek


  • 25. Data: 2011-09-06 17:07:34
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin AZ

    > Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)

    Ale tam nie masz nadciśnienia.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 26. Data: 2011-09-06 17:11:10
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin PM

    > pomijając pierwszy cykl
    > tłok A rozpręza gaz -> strata
    > potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest
    > ciagniety do góry przez podciśnienie
    > nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..

    Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
    otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze. Może w czym innym jest
    problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu
    zimnego powietrza do wydechu?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 27. Data: 2011-09-06 17:13:22
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin to

    > Może w czym innym jest
    > problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu
    > zimnego powietrza do wydechu?

    Albo może taki silnik pracuje bardziej równomiernie? W końcu to R4 z
    odłączonymi 2 cylindrami, być może ta "martwa" praca dwóch cylindrów
    jednak trochę wyrównuje obciążenia na wale korbowym.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 28. Data: 2011-09-06 17:13:45
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-06, to <t...@x...abc> wrote:
    >> Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)
    >
    > Ale tam nie masz nadciśnienia.
    >
    Zalezy w ktorym momencie cylinder zostanie zamkniety. Jak napelniony to
    bedzie sprezane a energia oddana w postaci rozprezenia, jak pusty to
    bedzie wytwarzal podcisnienie (jak w strzykawce) a pozniej wracal.

    --
    Artur


  • 29. Data: 2011-09-06 21:56:38
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 10:38:30 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > No ale albo zostanie odlaczony napelniony albo pusty, w obu przypadkach
    > wymagana jest praca albo na sprezenie albo na rozprezenie.

    MHM. A sprężone powietrze potem nie pcha tłoka, prawda? Ani-ani.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 30. Data: 2011-09-06 22:15:59
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-06, to <t...@x...abc> wrote:

    > Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
    > otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze.

    Pewnie nie.

    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: