  • 11. Data: 2011-09-06 13:15:43
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j44ujk$tcm$1@mx1.internetia.pl...
    > wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze
    > stratą mocy.

    Trzeba zamykać zawory aby uniknąć strat mocy.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2011-09-06 13:22:37
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze:
> [...]
    > wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
    > na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
    > cylindrze sa zamkniete!
    > o cooo chozzzzi?
    > przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
    > hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
    > nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
    > eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
    > czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
    > czyli tak lepiej niz dopuscic do swistawki powietrznej nad klawiatura?

    Lepiej jest jak są zamknięte.
    Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2
    cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami
    pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu
    można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co
    innego.
    Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte.
    Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część
    energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez
    przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach.
    Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia,
    natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja
    spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji
    zamieniają na pracę).
    Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3.

    Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już
    inne negatywne kwestie otwartych zaworów.

  • 13. Data: 2011-09-06 13:23:01
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Od braku spalania wypalic gniazda?

    Zakladajac, ze sa otwarte caly czas, to plomien z sasiednich cylindrow MOZE
    narobic szkod.
    Nie wiadomo jak jest skonstruowany kolektor wydechowy

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2011-09-06 13:39:16
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Trzeba zamykać zawory aby uniknąć strat mocy.

    że niby w jednym cylindrze rozprężamy a drugi wraca ciągnięty podciśnieniem?
    no coś w tym jest.

  • 15. Data: 2011-09-06 13:44:27
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze:
    > specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
    > wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.

    Wymyślili? Czytałem daawno temu w Przeglądzie Technicznym o takim
    pomyśle, który miał być zastosowany w nowym modelu Forda - Sierrze ;-)

    T.

  • 16. Data: 2011-09-06 13:45:40
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w
    > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)

    pomijając pierwszy cykl
    tłok A rozpręza gaz -> strata
    potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety
    do góry przez podciśnienie
    nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..

  • 17. Data: 2011-09-06 14:10:04
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-09-06 12:39, AZ wrote:

    > Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-)

    Naciągne ją, puszcze i co się stanie z tłokiem w stzykawce?

  • 18. Data: 2011-09-06 14:11:48
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > że niby w jednym cylindrze rozprężamy a drugi wraca ciągnięty
    > podciśnieniem?
    > no coś w tym jest.

    Jak sprężasz wkładasz pracę bo pchasz tłok w górę. Potem sprężony gaz
    wykonuje (oddaje) pracę pchając tłok na dół.
    Jakby nie było odbierania ciepła od sprężanego gazu to po jednym cyklu
    góra-dół sumarycznie praca wykonywana przez gaz w danym cylindrze = 0.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 19. Data: 2011-09-06 14:15:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-06, mleko <m...@m...ml> wrote:

    > Naciągne ją, puszcze i co się stanie z tłokiem w stzykawce?

    Tu sie zgadza, juz kolega Ukaniu o tym wspomnial o czym ja nie
    pomyslalem. Wiec jednak wychodzi na to ze najlepiej gdy zawory sa
    zamkniete.

    --
    Artur

  • 20. Data: 2011-09-06 14:23:45
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    a co z termiką takiego silnika...
    Przy pracy wszystkich cylindrów, całość nagrzewa się równomiernie...
    kiedy pracują tylko 2 to w ich otoczeniu temperatura jest wyższa...
    A co ze zurzyciem mechanicznym? po powiedzmy 300 000 km takie 2 pracujące
    częściej cylindry są
    dużo bardziej zużyte...
    Wiele problemów, żeby udało się temu bezawaryjnie chodzić... chociaż HEMI po
    30 latach działa...
    pozdr.
    gr