  • 211. Data: 2010-08-16 19:40:22
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Rafał \"SP\" Gil

    > Trzyma w skarpecie ?

    Co za różnica gdzie trzyma? Zarobił kiedyś i ma. Teraz zarabia 0.

    --
    ignorance is bliss

  • 212. Data: 2010-08-16 19:40:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Rafał \"SP\" Gil

    > ^^^^^
    > A ... i wypie*dol w końcu to, zamieniając czymś ludzkim.

    W czym Ci to przeszkadza? ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 213. Data: 2010-08-16 19:44:31
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-16 19:40, to pisze:

    > Co za różnica gdzie trzyma? Zarobił kiedyś i ma. Teraz zarabia 0.

    Pewien ?

    Ehhh ... to, że nie ma "bezpośredniego" dochodu nie znaczy, że
    nie ma dochodów.

    Przykład: ludzie którym banki umorzyły zadłużenie pogarbili się
    4 lata po fakcie jak skarbówka porobiła im sprawy karnoskarbowe ;)

    Mało wiesz. Dochód to nie tylko umowa o
    pracę/dzieło/zlecenie/prokura/cokolwiek ...

    6008

  • 214. Data: 2010-08-16 19:45:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > W czym Ci to przeszkadza? ;-)

    W niczym, nie lubię dyskutować z głupkami, a głupkiem chyba
    jesteś, bo już wmawiałeś innym na grupie, że to nie ty.

    Tak jak nie możesz pojąć swoim otwartym rozumkiem, że dochód to
    nie tylko przelew na konto z napisem WYNAGRODZENIE.

    6008

  • 215. Data: 2010-08-16 21:34:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur 'futrzak' Maśląg

    > LOL - tak, do tej biednej i niedemokratycznej, w której obowiązują
    > zasady tu oprotestowane :)

    Szwajcaria to specyficzny kraj, zbudowany w dużej mierze na hipokryzji,
    bo z jednej strony chlubią się porządkiem i maniakalnym wręcz
    poszanowaniem prawa, a z drugiej strony w najlepsze czerpią zyski z
    obracania kapitałem, którego pochodzenie jest bardzo często, delikatnie
    mówiąc, niejasne.

    --
    ignorance is bliss

  • 216. Data: 2010-08-16 22:08:05
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > begin DoQ

    > Ależ oczywiście, natomiast nie rozumiem dlaczego dolegliwość tylko jednej
    > z tych kar chcesz wyrównać wg. stanu portfela, pomijając oczywiście
    > jakieś lewackie ciągoty.

    Nie rozumiesz jednej, prostej rzeczy.
    Kara ma być DOTKLIWA. A także ma czegoś nauczyć. W każdym przypadku.
    I tak 2 przypadki, których tak kurczowo bronisz

    1. Mandaty % od dochodu i adekwatny "standart" więzieniu. Jestem sobie
    biznesmenem. Zarabiam dajmy na to 40-krotność średniej krajowej miesięcznie.
    Dochodzę do wniosku, że zrobię sobie fajny przekręt na parę grubych baniek -
    w sumie co mi szkodzi - w więzieniu posiedzę 2 lata w standardzie takim, że
    będę miał jednoosobowy pokój, sprzątaczkę i kucharza, dostęp do internetu,
    siłowni i prywatną masażystkę. W końcu jak to ma być standart 40x wyższy,
    niż w przeciętnym więzieniu, to zbliżamy się do standartu dobrej klasy
    hotelu. 2 lata da się przeżyć. Mandaty - będą mnie szczerze walić, przecież
    kupię sobię prywatny helikopter....

    Fajna perspektywa, tak?

    2. Mandaty w określonych kwotach, więzienie taki sam standart

    Jestem sobie biznesmenem, zarabiam 40-krotność średniej krajowej. To
    oznacza, że mandaty w kwotach 100-500 PLN (typowe widełki w Polsce)
    centralnie mnie walą, bo nawet nie poczuję ubytku takiej kwoty w portfelu.
    Centralnie mam więc w dupie przepisy ruchu drogowego. Siedzę sobie na
    pensyjce prezia jakiejś firmy do końca swoich dni. A jak mi fikniesz, to Ci
    rozjadę Twoje auto osobowe swoją terenówką, będzie to mnie kosztowało mandat
    + parę punktów + utrata zniżek na OC (które też mnie będą walić). Za to
    więzienie nie grozi.

    Jurand.

  • 217. Data: 2010-08-16 22:09:48
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > tu nie ma co udowadniac. Dla siedzacego dalsze siedzenie nie zmienia jego
    > stanu. Dla niesiedzacego siedzenie zmienia wiec juz masz prosty dowod na
    > to,
    > ze siedzenie raz zmienia a raz nie
    >
    > I jakos trudno mi sobie wyobrazic, ze nie umiesz tego zrozumiec.
    >
    > Nasz system za duzo niewinnych wsadza za kratki i za malo winnych idzie
    > siedziec. Ale z takim podejsciem jak Twoje to schowalbys polowe ludzi do
    > wiezienia i bylby spokoj ? Na Bialorusi i na Kubie tak jest.

    Szanowny Panie - ale do więzienia nie idzie się za powiedzenie na ulicy "ty
    draniu!"
    Jeśli dobrze sytuowanego gościa, który ma kasę na najlepszych prawników, w
    końcu pakują do więzienia - to znaczy że naprawdę musiał przegiąć.
    I tutaj jest możliwość, którą bogaci sobie stwarzają - wynajmują lepszych
    adwokatów, dzięki temu mogą robić większe wałki, niż typowy człowiek z
    ulicy.

    Jurand.

  • 218. Data: 2010-08-16 22:10:22
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i4b9ui$16ug$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > niewygodny ;)
    >
    > Dowody? Są ludzie idący celowo do więzienia, np. na zimę. Są też wcale nie
    > biedni,
    > notoryczni bywalcy zakładów karnych, którzy tylko tam czują się u siebie,
    > mają
    > jakiś prestiż... To oczywiście przypadki skrajne.
    >
    > Ale i ktoś, kto pracuje po 8h dziennie w ciasnym boksie a resztę czasu
    > spędza
    > w 40m2 z żoną-jędzą i 3 rozdartymi bachorami, łatwiej zniesie
    > "odosobnienie",
    > niż ktoś kto spędza 80% życia w egzotycznych podróżach, pławiąc się w

    Ale on nie trafi do tego więzienia za to, że wybije szybę w supermarkecie,
    żeby ukraść coś do jedzenia!

    Jurand.

  • 219. Data: 2010-08-16 22:13:49
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > begin Marek Dyjor

    > Ten co zarabia 2000 ma jakiś zakaz zarabiania 200000?

    Może nie mieć po prostu ku temu możliwości.

    Jurand.

  • 220. Data: 2010-08-16 22:19:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-16 21:34, to pisze:
    > begin Artur 'futrzak' Maśląg

    > Szwajcaria to specyficzny kraj,

    Specyficzny - tu się zgodzę.

    > zbudowany w dużej mierze na hipokryzji,

    Na jakiej hipokryzji? Jak nie znasz tego kraju z racji
    zamieszkania/kontaktów, to chociaż postaraj się sięgnąć do historii.

    > bo z jednej strony chlubią się porządkiem i maniakalnym wręcz
    > poszanowaniem prawa,

    Maniakalnym? Może dla Ciebie - to ich kraj, wywalczony spokój,
    neutralność i prawdziwa demokracja.

    > a z drugiej strony w najlepsze czerpią zyski z
    > obracania kapitałem, którego pochodzenie jest bardzo często, delikatnie
    > mówiąc, niejasne.

    Aha - teraz zaczyna Ci się ten kapitał nie podobać? Wcześniej
    narzekaliście, że DoQ chce gnębić bogatych, ponieważ większość
    z nich to złodzieje itd.? Oj, hipokryzja to wychodzi właśnie z ust
    Twoich i Twoich popleczników. O zrozumienie "równości wobec prawa"
    już nawet prosić nie będę...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.