-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re:
Date: Thu, 24 Nov 2011 20:59:19 +0100 (CET)
Organization: Falcon
Lines: 50
Message-ID: <s...@m...org>
References: <4ec6cb6c$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
<ja6i54$808$1@usenet.news.interia.pl>
<19vecqwhfw1k6.9f9ppzp7txmf$.dlg@40tude.net>
<s...@n...istnieje>
<jo51yxgtblqs$.14t2ytb8z4h39.dlg@40tude.net>
<jab3e3$fou$1@inews.gazeta.pl>
<x8wvefcts1sj.1j27gecy3a5k8$.dlg@40tude.net>
<jab564$kpb$1@inews.gazeta.pl> <s...@m...org>
<4ec94f2e$0$5796$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@m...org> <r...@h...he>
<s...@m...org>
<c1.01.3SnM6Y$0dX@mike.oldfield.org.pl>
<jaecne$bum$2@usenet.news.interia.pl> <jaefce$f99$4@node2.news.atman.pl>
<c1.01.3SnQn3$0dh@mike.oldfield.org.pl>
<s...@m...org>
<c1.01.3SnxhC$0ds@mike.oldfield.org.pl>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1322164759 12191 91.193.12.130 (24 Nov 2011 19:59:19
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Nov 2011 19:59:19 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2416190
[ ukryj nagłówki ]On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Rozumiem, ze mozna sie czepiac łamania przepisów przez osobówki i
>> ciezarówki ale nie łamania? wyprzedzania tam gdzie dozwolone?
>
> Problem w tym, że to nie kwestia przepisów, a umiejętności myślenia i
> zauważania innych na drodze.
> Zdanie kierowców ciężarówek jest takie, że jak on ma kaganiec ciut wyżej
> ustawiony, to na takim wyprzedzaniu zarobi, że hoho!
> Windows prawda.
> Proste wyliczenie - mamy dwie ciężarówki, jedna ma Vmax 88, druga 91km/h.
> Jeśli startują np. A4 z Krakowa do Wrocławia, to po tych 300km, przy
> założeniu że cały czas jadą ze swoimi prędkościami maksymalnymi różnica
> między nimi wyniesie aż 9,8km, czyli 6:42 sekundy.
> Strasznie dużo. Tyle tylko, że to teoria. Dowolne hamowanei tego
> 'szybszego' powoduje, że wolniejszy go dogania.
> Kiedyś z ciekawości zrobiłem sobie eksperyment - pojechałem za 'szybkim',
> który na wysokości Alwerni wyyyyyyyyyyprzedzał. We Wrocławiu miał nad tym
> wyprzedzonym całe 68 sekund przewagi.
> Czyli on zarobił minutę. A ile stracili ci, którzy musieli za nim się przez
> kilka kilometrów wlec?
> Oni musieli ze 140 zwolnić do 90km/h. I tak przez 2-3 minuty.
>
oni nie maja tacha ;)
Dzisiaj zrobilem 846km w 10h i 1 minute. Jakbym zaoszczedzil 68 sekund
to bym w ogole nie przegial ;) Caly czas 90 na tempomacie, nocą.
>> Jak juz pisalem, takie podejscie to tylko w Polsce i miejscami w
>> niemczech. Reszta krajow przede wszystkim jezdzi osobowkami wolniej na
>> autostradach i czesto wystarczy wlaczyc migacz i po kilku osobowkach
>> mozna zaczac wyprzedzanie.
> Problem w tym, że w Polsce ciężarówki zmieniają pas nie patrząc, czy nie
> zajadą drogi,a o tym, żeby zasygnalizować zamiar i poczekać, aż ktoś puści
> (uprzedzam - ja puszczam, dla mnie przyhamowac i dać potem w gaz nie
> problem, nie mam 40 ton za sobą) to mowy nie ma.
> O tym, żeby wyprzedzany na dwie-trzy sekundy odpuścił gaz i ułatwił koledze
> wyprzedzanie też mowy nie ma.
ja nie wiem, juz tu ktos pisal, ze on takiego problemu nie widzi tylko
potem zaczal z kims flejmowac i przestalo byc ciekawie ;)
Ja po Polsce jezdze malo w porownaniu do zachodu a po Polskich
autostradach jeszcze mniej bo za drogie dla szefostwa. Ale z tego co
widze to sporadycznie trafiaja sie takie sytuacje jak piszesz.
Najczesciej spotykam sie z tym, ze dojezdza jakas osobowka do 2 tirow,
ktore sa juz dawno w polowie wyprzedzania i pogania ich na CB radio.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.11 21:02 WildS
- 24.11.11 21:07 WildS
- 24.11.11 21:58 RoMan Mandziejewicz
- 24.11.11 22:03 WildS
- 24.11.11 22:27 Krzysiek Kielczewski
- 24.11.11 22:51 RoMan Mandziejewicz
- 24.11.11 23:06 Adam Płaszczyca
- 25.11.11 04:02 WildS
- 25.11.11 04:08 WildS
- 25.11.11 08:15 Krzysiek Kielczewski
- 25.11.11 09:44 WildS
- 25.11.11 10:22 Krzysiek Kielczewski
- 25.11.11 10:35 J.F
- 25.11.11 10:44 RoMan Mandziejewicz
- 25.11.11 11:04 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=