    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re:
    Date: Tue, 22 Nov 2011 13:18:32 +0100
    <jab564$kpb$1@inews.gazeta.pl> <s...@m...org>
    <jabbp2$a4e$1@inews.gazeta.pl> <jabcmv$5rm$1@news.mm.pl>
    <4ec94f6c$0$5796$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@m...org>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jadlec$j1m$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jadpi7$3bd$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jag09q$5qm$1@inews.gazeta.pl>

    On 2011-11-22, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Pieszy musi mieć świadomość, że łazi przy drodze krajowej, gdzie jest
    > spory ruch. Na zachodzie się da, więc dlaczego u nas to nie jest
    > możliwe? A tam wypadków jest znacznie mniej. Więc prawdopodobnie Twój
    > sposób myślenia jest błędny.

    Możesz mi wskazać gdzie na zachodzie są drogi z wysokim limitem na
    drodze z pieszymi i wyjazdami z posesji co dwadzieścia metrów? Nie mam
    dużego doświadczenia, ale to co widziałem w Holandii i w Niemczech
    wyglądało inaczej: tam gdzie można jeździć szybko tam nie było
    pieszych/skrzyżowań/wyjazdów/etc.

    > Nacisk jest położony na dojenie za FR a nie bezpieczeństwo.

    Nie myl działań zarządców dróg z działaniami policji i straszników.

    > A drogami
    > krajowymi również można się sprawnie przemieszczać i o tym pisze. A Ty
    > musisz zrozumieć, że droga krajowa to nie to samo co lokalna. Tak
    > nawiasem, na lokalnych jest zwykle mniej ograniczeń. Bo tam nie ma tylu
    > FR. I jest mniej wypadków.

    Nie. Tam nie ma takiego ruchu, więc nie ma tylu wypadków. A jak nie ma
    tylu wypadków to nie ma powodów do stawiania ograniczeń. A ogólne
    ograniczenia najczęściej są przestrzegane, jest mały ruch - więc nikt
    tam się z radarem nie wybiera.

    > Dlatego, że jest nadmiarowo rozciągany. Teren zabudowany stawiany jest
    > nawet tam, gdzie nie ma żadnych budynków. Poza naszymi granicami,
    > tendencja jest zupełnie inna. Co oczywiście sprzyja bezpieczeństwu. Bo
    > pieszy wie, że nie jest w terenie zabudowanym i bardziej uważa. Jak
    > idzie bez odblasków musi się liczyć z mandatem itp.

    Taa, na pewno bardziej uważa...

    > Absolutna bzdura i manipulacja. Ludzie chcą się przemieszczać. Jak im
    > się to umożliwi to będą to robić tak, że nie będą sobie szkodzić.

    Bzdura. Na wąskich i krętych drogach zapełnionych traktorami, pieszymi i
    ruchem lokalnym nie da się szybko i bezpiecznie jeździć, fizyka i
    biologia nie pozawalają.

    > U nas
    > traktuje się kierowców jak przestępców i walczy się z nimi wszelkimi
    > metodami, efekty są jakie są. Mamy chyba najwyższy wskaźnik
    > śmiertelności na drogach w EU.

    I dlatego trzeba niektórych kierowców traktować jak przestępców.

    > Żartujesz? Choćby z mandatów i FR. Jak się umożliwi bezpieczną i sprawną
    > jazdę, nagle ludzie przestaną łamać przepisy, bo nie będzie to potrzebne
    > (tak się robi na zachodzie). I dochody do budżetu spadną.

    Wzrosną. Tyle, że nie w postaci mandatów a PIT/CIT/VAT.

    Krzysiek Kiełczewski