-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re:
Date: Thu, 31 Mar 2011 11:37:38 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 59
Message-ID: <in1p22$9jc$1@inews.gazeta.pl>
References: <9...@f...googlegroups.com>
<in0ctu$e06$1@inews.gazeta.pl> <in1asl$com$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1301571458 9836 172.20.26.240 (31 Mar 2011 11:37:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Mar 2011 11:37:38 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 188.33.227.17
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359570
[ ukryj nagłówki ]Albercik <n...@g...pl> napisał(a):
> W dniu 31.03.2011 01:04, kogutek pisze:
> > WS<L...@c...pl> napisał(a):
> >
> >> za http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/na_drogach/
news/wal-po-osobowce=
> >> -szokujace-nagrania-ze-szkolen,1617731,1612
> >>
> >> "Mianowicie wed=B3ug instruktor=F3w OZPT "nie mo=BFna nara=BFa=E6 =B3adunku=
> >> , tylko
> >> powodowa=E6 "
> >> wypadek. Kierowcy maj=B1 "wali=E6 po osob=F3wce", bo jest "poni=BFej n=F3g"=
> >> -
> >> czytamy na stronach portalu TVN24."
> >>
> >> WS
> > Żadna tajemnica. Tak mają robić. Ciągnik ma lepsze hamulce niż naczepa. Przy
> > ostrym hamowaniu naczepa zaczyna żyć swoim życiem. W skrajnym wypadku zestaw
> > sie sklada. Jak się zacznie składać w stronę rowu i wieżie jabłka to pół
> > biedy. Ale jak się zlozy na przeciwny pas to wymiata wszystko co tam jedzie i
> > nie jest taką samą cieżarowką. Takie wyuczone zachowania wynikają z bilansu
> > zysków i strat. Wyobraź sobie sytuację w której kierowca cysterny z benzyną
> > musi ostro zahamować na mokrej jezdni bo mu ktoś wyjechał. I ma do wyboru
> > przywalić w tamtego przodem albo ryzykować zlożenie naczepy, zmiecenie z
> > przeciwnego pasa kilku, kilkunastu samochodow, rozszczelnienie cysterny,
> > wyciek benzyny i pozar w którym spalą się wszyscy co przezyli wypadek. Jesteś
> > kierowcą takiego zestawu, co wybierasz?
> >
>
> Jakoś ani w cytowanym artykule, ani w tych które w ostatnich godzinach
> pojawiły się na tvn24.pl nie ma ani słowa o argumentach jakie
> przytoczyłeś. Instruktor argumentował takie zachowanie tylko dbałością o
> nogi kierowcy "tira".
> W odosobnionych przypadkach pewnie masz racje, lecz większość ciężarówek
> na drogach jeździ właśnie z "jabłkami" a nie z substancjami
> niebezpiecznymi. Poza tym, nawet jak jedzie taki z jabłkami, po takim
> szkoleniu wybierze zgarnięcie osobówki, wiedząc że wyjdzie z tego bez
> szwanku, niż wjechanie do rowu, gdzie właściwie tylko on sam się naraża.
>
> Ostatnio głośny przypadek, gdzie to zabrakło hamulców w zestawie i
> zginęło dziecko - ciekawe czy kierowca tego "tira" też był po takim
> "szkoleniu"..?
>
> Należało by też wziąć pod uwagę fakt, że co innego wjechać w osobówkę, a
> co innego wprasować ją pod naczepę poprzedzającego samochodu..
> Od teraz nie staje za ciężarówką na światłach, a przynajmniej będę
> stawał w pizdu daleko za nią.
>
Takie rewelacje to temat zastępczy dla głupich, a takich w Polsce większość. Z
punktu widzenia włądzy lepiej jak się spoleczeństwo zajmuje spadniętym
samolotem, instruktorami co każą taranować osobówki, uczciwą mężatką co ma
tzrech kochankow i bierze od nich kasę, spzredawcą waty cukrowej co nie mial
kasy fiskalnej. Po takim szkoleniu wielu i tak wybierze wariant z ostrym
hamowaniem i ryzykiem z tym związanym. Raz że mogą mieć taki nawyk, ty też w
sytuacji zagrożenia nie myślisz i nie kalkulujesz a wduszasz hamulec do oporu.
Dwa że nikt normalny nie ma wpisanego instynktu mordercy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.11 17:03 Roman
- 31.03.11 17:42 BartekK
- 31.03.11 17:51 BartekK
- 31.03.11 19:19 Kamil
- 31.03.11 20:56 jarek d.
- 31.03.11 21:42 Adam Płaszczyca
- 31.03.11 22:26 Roman
- 31.03.11 22:32 Roman
- 01.04.11 08:10 Rychu
- 01.04.11 08:17 Rychu
- 01.04.11 08:27 Rychu
- 01.04.11 08:51 krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
- 01.04.11 09:49 Krzysiek Kielczewski
- 01.04.11 10:33 jack
- 01.04.11 11:01 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)