  • 1. Data: 2012-10-10 20:22:07
    Temat: Rdza
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Mam łańcuchy śniegowe które miejscowo są pokryte rdzą nalotową. Na
    łańcuchach są samonapinacze i elementy z tworzyw sztucznych. Jak
    odrdzewić metalowe części bez uszkodzenia innych elementów i żeby usunąć
    samą rdzę bez "żarcia" metalu i pokryć ochronnych?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2012-10-10 21:00:42
    Temat: Re: Rdza
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-10-10 20:22, Tata pisze:
> [...]
    > odrdzewić metalowe części bez uszkodzenia innych elementów i żeby usunąć
    > samą rdzę bez "żarcia" metalu i pokryć ochronnych?

    A w jakim celu, że się grzecznie zapytam? Po pierwszej przejażdżce w
    śniegu śladu nie zostanie. Osusz je po użyciu, za rok będzie mniej
    nalotu. A jak zaczniesz odrdzewiać - to w kontakcie z wodą i solą będzie
    gorzej - odrdzewiacze "rozwijają" powierzchnię miast ją uszczelniać i
    "wypłukują" tlenki, zostawiając masę wgłębień po korozji - więc będziesz
    miał większą powierzchnię odsłoniętą do kontaktu z elektrolitami :)
    chyba ;)

  • 3. Data: 2012-10-10 21:23:53
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]
    > odrdzewić metalowe części bez uszkodzenia innych elementów i żeby usunąć
    > samą rdzę bez "żarcia" metalu i pokryć ochronnych?

    juz chyba lepiej związać rdzę preparatem np brunox
    a i tak się zetrze lub odpryśnie.

  • 4. Data: 2012-10-10 21:43:04
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > odrdzewić metalowe części bez uszkodzenia innych elementów i żeby usunąć
    > samą rdzę bez "żarcia" metalu i pokryć ochronnych?

    nie przejmuj sie rdza na lancuchach.
    Moje tez sa zardzewiale. Tego sie nie da uniknac, no chyba, ze po kazdym
    uzyciu lancuchow bedziesz je myl czysta woda i wysuszysz w domu.

    To jest rdza powierzchowna, musialoby duuuzo czasu uplynac by rdza
    zniszczyla ten lancuch.

  • 5. Data: 2012-10-10 22:35:03
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    On 10.10.2012 20:22, Tata wrote:
> [...]
    > odrdzewić metalowe części bez uszkodzenia innych elementów i żeby usunąć
    > samą rdzę bez "żarcia" metalu i pokryć ochronnych?

    Rdza na wierzchu oznacza wolniejsze rdzewienie za nią. Pozbywanie się
    nalotu rdzy powoduje w ogólnym rozrachunku szybsze rdzewienie i szybciej
    wyśle łańcuchy na śmietnik.

  • 6. Data: 2012-10-10 22:44:32
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 22:35:06 UTC+2 użytkownik Kazimierz Uromski
    napisał:

    > Rdza na wierzchu oznacza wolniejsze rdzewienie za nią. Pozbywanie się
    >
    > nalotu rdzy powoduje w ogólnym rozrachunku szybsze rdzewienie i szybciej
    >
    > wyśle łańcuchy na śmietnik.

    Od pewnego czasu czekam aż ktoś zada pytanie czy używany papier toaletowy można prać.
    Czuję że już niedługo się doczekam. Ale nie miałem pojęcia że znajdą się tacy co
    odpowiedzą na takie pytanie.